Skrevet av Emne: Stille klokke?  (Lest 384 ganger)

Ole Henrik Holst

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Stille klokke?
« på: onsdag 11. april 2018, klokken 20:36 »
Hei.

Er det bare meg eller må man være rakettingeniør for å stille klokken i PHEV'en!! Etter at vi gikk over til sommertid så vil den bare tilbake til vintertid.

Noen andre som sliter med dette?

Niff123

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: Stille klokke?
« Svar #1 på: torsdag 12. april 2018, klokken 15:04 »
Ja! 2015-modell. I tillegg skifter radioen ikke frekvens f.eks. ved kjøring ut av innstilt P1, selv om den står på P1 i bil. Derimot kan jeg lytte på f.eks. Vinyl sømløst.  Noen har vel svaret?

Speeder

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #2 på: torsdag 12. april 2018, klokken 15:53 »
Hele grensesnitt på denne bilens skjerm er jo latterlig.
Jeg endte opp meg skru av automatisk sommer\vinter-tid og stille klokken manuelt til riktig tid.
Zoe 43kW

lettrus

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 på: fredag 13. april 2018, klokken 09:45 »
Finn en RDS stasjon på FM og la den stå på en liten stund - det virker som den ikke tar klokkesignal fra DAB. I tillegg er det en innstilling som må være riktig for at den skal hente signalet.

For øvrig enig i at hele infotainment-opplegget (radio, telefon, gps, appen etc) er den største grunnen til ikke å kjøpe bilen.

Speeder

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #4 på: fredag 13. april 2018, klokken 13:23 »
For øvrig enig i at hele infotainment-opplegget (radio, telefon, gps, appen etc) er den største grunnen til ikke å kjøpe bilen.

Ja, her har de virkelig satt alle krefter til for å gjøre ting vanskelig. Har prøvd GPS'n ett par ganger, begge ganger måtte jeg skru den av etter gjentatte forsøkt på å få skrudd av lyden på den irriterende stemmen.

At all info på skjemen forsvinner når man snakker i telefonen er kjekt, man vil f.eks. ikke se på klokka mens man prater. :)

Zoe 43kW

lettrus

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #5 på: onsdag 09. mai 2018, klokken 09:30 »
Etter tidligere erfaring satte jeg på en FM-stasjon og fikk riktig klokke. Så, etter en stund på DAB gikk klokken tilbake til vintertid. Nå er den på sommertid igjen.

Ikke godt å forstå at det skal være så komplisert å få en klokke til å funke på en 2017-modell.

espenri

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 på: onsdag 16. mai 2018, klokken 12:19 »
Klokken min viser nå for sikkerhetsskyld 3 timer feil... Automatisk innstilling, stilte seg korrekt via FM for noen uker siden, etter det har den levd sitt eget liv. Ikke prøvd å oppdatere klokke vha FM etter at den begynte å kødde. Imponerende software fårn si.