Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering Mai, tidligJuni 2018

Startet av Henning Tveiten Østeby, søndag 08. april 2018, klokken 11:56

« forrige - neste »

Pekster

Angående Baltimore som havn, så er det såvidt meg bekjent kun unntaksvis at det har vært brukt båt helt fra vestkysten og til Europa. Det brukes vanligvis tog fra California og over til Baltimore, før de lastes over på båt.

Henning Tveiten Østeby

Sitat fra: Pekster på onsdag 25. april 2018, klokken 22:09
Vi fikk også meldingen om at bilen er på båt igår.  (Eques, kan det hende mytesla henger litt?)

Har en annen hypotese om båt. Jeg tror nemlig de er på Tamerlane som dro fra Baltimore 23.4. Det var ingen andre roro-båter som dro derfra samme døgn som mytesla ble oppdatert. Tamerlane er også WWL båt, som skal fra Baltimore til Zeebrügge, deretter til Bremerhaven. Fire dager etter antatt ankomst Bremerhaven, skal Arabian Breeze gå derifra til Drammen, med beregnet ankomst 16. mai. Det hele dukker opp i WWL sitt søk.

Zeebrugge er jo havn for alle europeiske biler som skal bygges opp i Tillburg, og Bremerhaven er brukt tidligere til transport til Drammen, så det passer jo veldig godt...
Har lagt inn Tamerlane i my fleet på marine traffic
Høres ut som en veldig bra hypotese.
16.mai ville medfør levering i slutten av mai, og det ville vært en drøm.

Trodde aldri jeg skulle følge med på båtene

Kjell Arne

Jeg har bestilt bil og fått beskjed om at bilen er underveis på epost.

Men jeg ser ingen "status" som reflekterer dette på MyTesla websiden.

Det er dog bare en uke siden jeg bestilte en ferdig produsert bil som jeg tror står i USA. Den har et ganske høyt serienummer, så regner med at den var produsert tidligere denne måneden eller sent i Mars.

CaZpaH

Det er fordi mytesla er svært upresis og viser til tider feil oppdateringer. Har vært slik lenge. Den er noen ganger mer forvirrende enn forklarende.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Henning Tveiten Østeby

Nærmer seg nå...
om en uke er båten i Nederland...



From Cayenne V8 to Tesla Model S 75D
Life is good


Henning Tveiten Østeby

Yo
Jeg bestilte 21. januar...
og nå har status oppdatert seg til:
Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet. 

Jeg fulgte feil båt, den vil jo ikke ankomme Europa før 7.mai...

Dette er spennende...
Noen flere som har fått oppdatert status på My Tesla?

Arabisk Breeze ankommer Drammen i morgen, og skåla sikkert tilbake til Nederland og hente flere biler...
Følger spent med...



From Cayenne V8 to Tesla Model S 75D
Life is good


eques

Arabian Breeze begynner å laste ned i Drammen


Pekster

Min er ikke ankommet europa enda...

Men hvis du er heldig, så kommer den til Drammen med Autopride da, den går vel 8. mai fra Bremerhaven...

Hadde ikke gjort noe dersom mytesla lagget nå, og min også kom da... :)

Syklet forøvrig forbi havna idag, og der lå Arabian Breeze...

Flymodes

#23
X100D:
30/1: Bekreftet
1/3: I produksjon og VIN
22/4: Ferdig produsert og på vei til havn i US

Fortsatt i transitt og på vei til havn i US, med estimert levering mai-tidlig juni på MyTesla.

Dette virker jo ikke realistisk og var i kontakt med DS i dag som sa at bilen står på havnen i Baltimore og at jeg kan forvente levering medio juni +/-.
Syntes dette virker optimistisk, men det er lov å håpe.

Hvis jeg får den i midten av juni snakker vi 140 dager fra bekreftelse, det syntes jeg er ganske lenge. Sitter med en følelse at de som har bestilt TMS får bilene mye raskere, stemmer det?

RBK

Begge mine biler tok mellom 5-6 måneder. Levert i juni 2104 og 2017.
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Henning Tveiten Østeby

Sitat fra: Flymodes på fredag 04. mai 2018, klokken 18:14
X100D:
30/1: Bekreftet
1/3: I produksjon og VIN
22/4: Ferdig produsert og på vei til havn i US

Fortsatt i transitt og på vei til havn i US, med estimert levering mai-tidlig juni på MyTesla.

Dette virker jo ikke realistisk og var i kontakt med DS i dag som sa at bilen står på havnen i Baltimore og at jeg kan forvente levering medio juni +/-.
Syntes dette virker optimistisk, men det er lov å håpe.

Hvis jeg får den i midten av juni snakker vi 140 dager fra bekreftelse, det syntes jeg er ganske lenge. Sitter med en følelse at de som har bestilt TMS får bilene mye raskere, stemmer det?
Jeg bestilte 23.Januar...
og min er kommet til Europa, men de sier i Drammen at jeg må forvente levering i slutten av juni likevel...
Det er så stor kø for å levere ut biler hos dem, så det tar tid.

Jeg synes ikke 6 mnd er så lenge å vente på bil.

Men det kommer an på når du bestiller.
Mange av de som bestilte TMS tidlig januar fikk bil i mars. Det som bestiller i slutten av januar, februar og mars får gjerne bilen i slutten av juni.

Bare  å være tålmodig å vente.






From Cayenne V8 to Tesla Model S 75D
Life is good


Flymodes

Neida, for såvidt enig at 6 mnd er ok.

Problemene og misnøyen oppstår gjerne når forventninger og lovnader ikke matcher det som blir levert. Blir man forespeilet levering i mai (jeg vet det kun er et estimat, men selgerne lover langt på vei..) og bilen kommer i juli, er det litt skuffende.

Jeg har ikke dårlig tid, men hvis mai blir til juni og juni blir til juli og jeg ikke har ny bil til sommerferien, må jeg innrømme at jeg blir ganske skuffet.

6 mnd er ok, men det er 50% lenger enn det jeg ble informert om da jeg bestilte.

Henning Tveiten Østeby

Joda ser den...
Når jeg "lagde" bilen min stod det faktisk april, så skiftet det til mai. Nå står det tidlig juni. Så sier dem sen juni

Men jeg har tidligere jobbet 8 år som bilselger å vet at det garantert kommer utsettelser... så det handler vel  som du sier, om forventninger.

Hadde vært moro og vist hvor mange ganger jeg har vært inne å sjekka my tesla siden

Kim-André Knive

Sitat fra: Henning Tveiten Østeby på fredag 04. mai 2018, klokken 19:35
Joda ser den...
Når jeg "lagde" bilen min stod det faktisk april, så skiftet det til mai. Nå står det tidlig juni. Så sier dem sen juni

Men jeg har tidligere jobbet 8 år som bilselger å vet at det garantert kommer utsettelser... så det handler vel  som du sier, om forventninger.

Hadde vært moro og vist hvor mange ganger jeg har vært inne å sjekka my tesla siden

Flymodes

Sitat fra: Henning Tveiten Østeby på fredag 04. mai 2018, klokken 19:35
Hadde vært moro og vist hvor mange ganger jeg har vært inne å sjekka my tesla siden

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA