Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering Mai, tidligJuni 2018

Startet av Henning Tveiten Østeby, søndag 08. april 2018, klokken 11:56

« forrige - neste »

Henning Tveiten Østeby

Hei
Jeg fikk oppdatert status i dag...
Bestilte bil 21.januar, skiftet status til : i produksjon 26.februar... Og nå står det endelig at den er ferdig produsert.

"Understellsnummeret ditt er 250XXXX
Beregnet leveringstid: Mai - Tidlig juni

Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA."

Kjenner jeg begynner å glede meg skikkelig.

Noen som har noe gode råd om hvor lang tid transport tar, hvordan vi kan følge båtene osv.

Finnes det noen bra uoriginal matter til trunk/frunk.



From Cayenne V8 to Tesla Model S 75D
Life is good


Pekster

Vi ligger vel bare 2-3 dager bak deg i løypa, og her også dukket det opp beregnet leveringstid Mai - tidlig juni idag. (selv om vår ikke står ferdig produsert enda, kun "I produksjon").
Skal bli fint å få en båt å følge med på, litt lei av å oppdatere Mytesla-siden..... :)

MajorSmith

Jeg bestilte 27 januar og bilen gikk i produksjon 8 april. Idag fikk jeg melding om at bilen var ferdig produsert og i transit til havn :)  Har levering i mai eller tidlig juni.
Skulle gjerne visst hvilken båt bilen skal på, siden det ser ut som Morning Cathrine som normalt brukes, er i Kina om dagen. Noen som vet hvilke andre båter som brukes?

Runaraa

Sitat fra: MajorSmith på lørdag 14. april 2018, klokken 21:37
Jeg bestilte 27 januar og bilen gikk i produksjon 8 april. Idag fikk jeg melding om at bilen var ferdig produsert og i transit til havn :)  Har levering i mai eller tidlig juni.
Skulle gjerne visst hvilken båt bilen skal på, siden det ser ut som Morning Cathrine som normalt brukes, er i Kina om dagen. Noen som vet hvilke andre båter som brukes?

Så vidt jeg vet var Morning Catherine et unntak, og de bruker vanligvis ww som transportør, da med avgang fra Baltimore - - > Zeebrugge

Flymodes

Jeg skjønner ikke noe av produksjons- og leveringstidene til Tesla. Det virker i hvertfall som om det varierer noe voldsomt fra bestilling til bestilling.
Jeg bekreftet vår X100D 30/1,
den fikk status «i produksjon» 1/3,
ca 1/4 kom det opp estimert levering mai/juni. Men den står fortsatt «i produksjon».
Har jo hørt at my tesla sidene ikke er til å stole på, så vi får vel bare se.

CaZpaH

Sitat fra: Flymodes på søndag 15. april 2018, klokken 19:07
Jeg skjønner ikke noe av produksjons- og leveringstidene til Tesla. Det virker i hvertfall som om det varierer noe voldsomt fra bestilling til bestilling.
Jeg bekreftet vår X100D 30/1,
den fikk status «i produksjon» 1/3,
ca 1/4 kom det opp estimert levering mai/juni. Men den står fortsatt «i produksjon».
Har jo hørt at my tesla sidene ikke er til å stole på, så vi får vel bare se.

Du svarte på ditt eget spørsmål :-p Tesla hadde gjort seg selv en stor tjeneste ved å la være å ha status-oppdateringer på mytesla da det kun skaper forvirring da det 8 av 10 ganger viser feil...
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

MajorSmith

Min 75D fikk status at den er lastet på båt og er på vei til Europa idag.
Skulle gjerne funnet ut hvilken båt den står på :)

Henning Tveiten Østeby

Sitat fra: MajorSmith på tirsdag 24. april 2018, klokken 12:35
Min 75D fikk status at den er lastet på båt og er på vei til Europa idag.
Skulle gjerne funnet ut hvilken båt den står på :)
Når bestilte du bilen?



From Cayenne V8 to Tesla Model S 75D
Life is good


Henning Tveiten Østeby

Sitat fra: Henning Tveiten Østeby på tirsdag 24. april 2018, klokken 12:40
Sitat fra: MajorSmith på tirsdag 24. april 2018, klokken 12:35
Min 75D fikk status at den er lastet på båt og er på vei til Europa idag.
Skulle gjerne funnet ut hvilken båt den står på :)
Når bestilte du bilen?



From Cayenne V8 to Tesla Model S 75D
Life is good
yes!
Min er også lastet på båt!
Gleder meg...
Har hørt at vi må forberede oss på sent i juni, men dette lover bra



From Cayenne V8 to Tesla Model S 75D
Life is good


MajorSmith

Jeg bestilte i slutten av Januar, og da hadde den levering i April. Nå står det sen Mai.
Båten tar 4-6 uker, så fullt mulig det blir Juni :(

eques

TMX 75D, Black obsidian, svart premium interiør med carbon, 7-S, med referal code og estimert levering i april.

18/1: bestilt RN19*****, levering i april
25/1: bekreftet
1/3: I produksjon
8/4: Beregnet leveringstid: Mai - Tidlig juni
21/4: Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA. (Dvs. 52 dager "i produksjon"  >:( >:( >:()

Ikke lastet på båt ennå...

Henning Tveiten Østeby

Ved å bruke litt tid på å gå gjennom båtene i Baltimore, sjekke last, tidligere transport brukt osv... tror jeg at bilene våre blir lastet på FREEDOM.

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:455931/mmsi:369327000/vessel:FREEDOM

Om du sjekker posisjonen den ligger i havna på Google Maps, er det tydlig at det er her de laster de nye bilene.

Det ligger også en som heter CAPE WRATH, men tror ikke det er denne.

Bare å følge med nå





From Cayenne V8 to Tesla Model S 75D
Life is good


MajorSmith

Men er ikke bilene produsert på Vestkysten i California? Baltimore er jo på andre siden av landet?

Henning Tveiten Østeby

Sitat fra: MajorSmith på onsdag 25. april 2018, klokken 09:37
Men er ikke bilene produsert på Vestkysten i California? Baltimore er jo på andre siden av landet?
Slik jeg har forstått det fra andre tråder her blir de transportert fra fabrikken til Baltimore på land.
Kan ikke gi noe garanti for dette, kom gjerne med input om noen har noe mer info.





From Cayenne V8 to Tesla Model S 75D
Life is good


Pekster

Vi fikk også meldingen om at bilen er på båt igår.  (Eques, kan det hende mytesla henger litt?)

Har en annen hypotese om båt. Jeg tror nemlig de er på Tamerlane som dro fra Baltimore 23.4. Det var ingen andre roro-båter som dro derfra samme døgn som mytesla ble oppdatert. Tamerlane er også WWL båt, som skal fra Baltimore til Zeebrügge, deretter til Bremerhaven. Fire dager etter antatt ankomst Bremerhaven, skal Arabian Breeze gå derifra til Drammen, med beregnet ankomst 16. mai. Det hele dukker opp i WWL sitt søk.

Zeebrugge er jo havn for alle europeiske biler som skal bygges opp i Tillburg, og Bremerhaven er brukt tidligere til transport til Drammen, så det passer jo veldig godt...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA