Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Media vil at Tesla skal feile.

Startet av JorEl, lørdag 07. april 2018, klokken 00:04

« forrige - neste »

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

HalvorV

Tesla Model Y Perfomance

JorEl

Sitat fra: HalvorV på lørdag 07. april 2018, klokken 09:46
Haha!
Chemtrails..
Jeg forstod ikke hva du mente før jeg slo opp Chemtrails på wiki.

Jeg synes at argumentene var gode. Bilfabrikantene som bruker eksosrør er altså blandt de som betaler mest penger til TV og radio i USA, i form av reklame.

En liten oppklaring om hvor mye reklame det er i USA på TV. Ta f.eks Seinfeld serien, kan dere huske at det alltid kom en liten tv-snutt hvor Seinfeld sto på senen og slo et par vitser, så begynte serien, så hadde man en liten episode til slutt? Det er fordi man kjører reklame i mellom hver eneste lille tv-snutt. Dette kan man se igjen på alle serier, der det deles inn i typisk 3 deler. Og man kjører reklame hvert 10-15 minutt. Under fotball VM ville jo amerikanerene ha 4 omganger..

Tesla betaler ikke for reklametid og er derfor mer enn hatet.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Amoss

Sitat fra: JorEl på lørdag 07. april 2018, klokken 16:58
Tesla betaler ikke for reklametid og er derfor mer enn hatet.

Tviler på at Tesla generelt sett er hatet av media, eller at de - fortsatt generelt sett - ønsker at Tesla skal feile. Men jo, dette er unektelig ett ømt punkt, og finner det svært trolig at i det minste enkelte media lar seg påvirke av denne problemstillingen. Men ikke alle.
Model S 85D

Øyvind.h

Norske bilimportører har hatt et horn i siden til Tesla ettersom Tesla ikke har meldt seg inn i foreningen. Det viste seg godt på nettsiden i starten, men har heldigvis dempet seg.

Noen nettstedet har spesialisert seg på kritikk for å få klikk. Men selv Jalopnik har over tid måttet krype til korset de også :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

o.b.lix

Media blir bestukket og betalt gjennom annonser, det er det ingen tvil om. Å bli truet med å få trukket annonsekroner kan få enhver redaktør til å endre mening.

Og det er ingen tvil om at det er mektige krefter i mot Tesla...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA