Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 Performance

Startet av trondhla, torsdag 05. april 2018, klokken 21:36

« forrige - neste »

trondhla

Nå er moroversjonen av Model 3 ikke langt unna. De har blitt snikfotografert allerede:
https://electrek.co/2018/04/05/tesla-model-3-dual-motor-air-suspension-spotted-race-track-performance-version/

Men viktigst er muligheten for luftfjæring. Stålfjærene til Model 3 er alt for korte som de er i dag og som kompensasjon er de stive noe som i sin tur gir dårligere komfort på humpete vei. Luftfjæring vil kunne være redningen her.
Pris? 75 til 100 over dagens vil jeg tro.

Counterpointer

Det er 300 tusen mellom LR (S100D) og Preformance model av S.
Tviler på at det blir så mye mindre på 3 siden de andre tilleggene koster omtrent det samme.
Kommer selvfølgelig ann på hvor rå den blir men ser ikke bort fra over det dobbelte av det du antyder!

Slår det til med dine anslag så blir det P på meg, så hadde vært fint om du fikk rett.

georglu

Jeg har estimert (gjettet?) meg fram til ca. 150.000 kr for P-oppgraderingen av Model 3. Det inkluderer ikke AWD som jeg estimerer til ca. 32.000 kr. Model 3 er en rimeligere bil, så det vil være naturlig å prise P-oppgraderingen noe mindre enn for Model S og X. Det gir en fullastet PLRD til ca. 700.000 kr. Jeg tror ikke det er så urealistisk å se for seg. Lander vi i det sjiktet skal jeg seriøst vurdere en P-utgave.

Se tråden om norske Model 3-priser for link til regnearket mitt.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Counterpointer

700 er nok ikke dumt gjettet. Det er litt for dyrt, men gitt at bilen blir unik så kan det gå.

Men du får en bra I-Pace, E-tron og også en S til den prisen, kanskje blander Mission-E og EQC seg inn i tillegg
Skikkelig I-landsproblem!

turfsurf

Men dette er biler som henvender seg til forskjellig publikum. Blir litt som å sammenligne basis A7 mot S4 i Audi klassen. Ytelse vs komfort og plass.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Sitat fra: knut.aulie på fredag 06. april 2018, klokken 23:19
700 er nok ikke dumt gjettet. Det er litt for dyrt, men gitt at bilen blir unik så kan det gå.

Men du får en bra I-Pace, E-tron og også en S til den prisen, kanskje blander Mission-E og EQC seg inn i tillegg
Skikkelig I-landsproblem!
Her må du sammenligne med M3/M4 fra BMW, S/RS-modeller fra Audi osv. Det er et annet segment enn de som skal ha større familiebiler.

daktari

En BMW M3 starter i USA på $66.000, men med litt utstyr lik premiumpakken så ender man på $80.000. Vanlig 330i starter på $40.000.
Påslaget fra 330i er nesten det doble! Men Bmw M3 er bakhjulsdrevet...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Sitat fra: gr på lørdag 07. april 2018, klokken 10:10
Sitat fra: knut.aulie på fredag 06. april 2018, klokken 23:19
700 er nok ikke dumt gjettet. Det er litt for dyrt, men gitt at bilen blir unik så kan det gå.

Men du får en bra I-Pace, E-tron og også en S til den prisen, kanskje blander Mission-E og EQC seg inn i tillegg
Skikkelig I-landsproblem!
Her må du sammenligne med M3/M4 fra BMW, S/RS-modeller fra Audi osv. Det er et annet segment enn de som skal ha større familiebiler.
For andre kan sikkert fossiler blande seg inn. BMW M3 er en utrolig rå bil og en av de få jeg kunne tenkt meg sammen med Nissan GTR og noen til i den klassen.

Men i praksis kunne jeg aldri ha kjøpt en fossilbil nå så derfor er det kun de jeg nevnte som hadde vært utfordrere til Preformance  Model 3 for meg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA