Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

DS 3 Crossback

Startet av GeirOlav, torsdag 05. april 2018, klokken 10:24

« forrige - neste »

DS3

"– Per i dag har vi 1600 på reservasjonsliste, som har betalt 3333 kroner, sier Stian Gihle, PR- og informasjonsansvarlig for DS.

Det er ventet noen få biler hit på tampen av 2019, mens den store utrullingen tar til i starten av 2020.

Det antydes en pris som ligger mellom 320.000 og 350.000 kroner, avhengig av utstyr."


Mener han her at en godt (fullt?) utstyrt bil vil koste 350.000?
Det var i så fall ikke så ille som fryktet, ekstra kult om man kan få levert i 2019.. Avhengig av hvor mange "noen få" er, så klart...

Måkemannen

Sitat fra: DS3 på fredag 18. januar 2019, klokken 09:37
"– Per i dag har vi 1600 på reservasjonsliste, som har betalt 3333 kroner, sier Stian Gihle, PR- og informasjonsansvarlig for DS.

Det er ventet noen få biler hit på tampen av 2019, mens den store utrullingen tar til i starten av 2020.

Det antydes en pris som ligger mellom 320.000 og 350.000 kroner, avhengig av utstyr."


Mener han her at en godt (fullt?) utstyrt bil vil koste 350.000?
Det var i så fall ikke så ille som fryktet, ekstra kult om man kan få levert i 2019.. Avhengig av hvor mange "noen få" er, så klart...
Model 3 blir en hard konkurrent i det segmentet

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk


xyzzy

#287
Sitat fra: Måkemannen på fredag 18. januar 2019, klokken 20:26
Sitat fra: DS3 på fredag 18. januar 2019, klokken 09:37
"– Per i dag har vi 1600 på reservasjonsliste, som har betalt 3333 kroner, sier Stian Gihle, PR- og informasjonsansvarlig for DS.

Det er ventet noen få biler hit på tampen av 2019, mens den store utrullingen tar til i starten av 2020.

Det antydes en pris som ligger mellom 320.000 og 350.000 kroner, avhengig av utstyr."


Mener han her at en godt (fullt?) utstyrt bil vil koste 350.000?
Det var i så fall ikke så ille som fryktet, ekstra kult om man kan få levert i 2019.. Avhengig av hvor mange "noen få" er, så klart...
Model 3 blir en hard konkurrent i det segmentet

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk

Model 3 koster noe over 500 000 i praksis (uten autopilot mangler man noe så grunnleggende som adaptiv cruise control), pluss vinterhjul/metallic.

Da får man en større bil med lenger rekkevidde og mer kraft, men altså 150 000 dyrere, spesielt/manglende førermiljø og utenfor premiumklassen der PSA gjerne vil plassere DS mtp. materialvalg, komfort og funksjonalitet.

Tror vel f.eks. Leaf og Ioniq er nærmere konkurrenter - litt billigere, men utenfor premiumsegmentet.

Daniel_0007

sant det men igjen er to forskjellige biler model 3 er lavere så spørs når sr kommer som blir nærmere i pris med denne, tror ikke ds har noe å frykte før vw id neo kommer, har trua på det blir for elbil slik bobla var for fosil biler.
Model 3 2019 LR Rwd

jkirkebo

Sitat fra: xyzzy på fredag 18. januar 2019, klokken 20:41
Model 3 koster noe over 500 000 i praksis (uten autopilot mangler man noe så grunnleggende som adaptiv cruise control), pluss vinterhjul/metallic.

Grunnleggende og grunnleggende, jeg vil nå tro at det fortsatt selges flere nye biler i Norge uten adaptiv cruise control enn med.

Om det blir Model 3 på oss så blir det uten AP.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

DS3

Endte opp med å bestille Tesla Model 3..
Føler interessen min for DS3 forsvinner sammen med stillheten.. Den lille informasjonen som kommer ut om bilen er stort sett skuffende..
Beholder reservasjonen i tilfelle noe overraskende skulle komme, men har ikke helt troen lenger.

batterimannen

Sitat fra: DS3 på mandag 28. januar 2019, klokken 18:29
Endte opp med å bestille Tesla Model 3..
Føler interessen min for DS3 forsvinner sammen med stillheten.. Den lille informasjonen som kommer ut om bilen er stort sett skuffende..
Beholder reservasjonen i tilfelle noe overraskende skulle komme, men har ikke helt troen lenger.

Da må du endre navn til Model3  ;D
Jeg har begynt å helle mot I.D. "Neo" eventuelt Crozz (om den kommer i 2020).
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

DS3

Sitat fra: batterimannen på mandag 28. januar 2019, klokken 22:40
Sitat fra: DS3 på mandag 28. januar 2019, klokken 18:29
Endte opp med å bestille Tesla Model 3..
Føler interessen min for DS3 forsvinner sammen med stillheten.. Den lille informasjonen som kommer ut om bilen er stort sett skuffende..
Beholder reservasjonen i tilfelle noe overraskende skulle komme, men har ikke helt troen lenger.

Da må du endre navn til Model3  ;D
Jeg har begynt å helle mot I.D. "Neo" eventuelt Crozz (om den kommer i 2020).

Hehe, va litt kjapt ute med navnet, ja!
Har jo reservasjonen fortsatt, i tilfelle det dukker opp noe uforutsett som gjør den aktuell! Da er det fint å sitte med reservasjonsnummer 1x.

I.D. Neo kan bli bra om den får spesifikasjonene Volkswagen har sagt! Er skeptisk, men blir spennende når det kommer mer informasjon!

magnetic

nye Peugeot 208 med samme El motor og batteripakke og bygd på samme platform som DS crossback. Som kan bli et bra alternativ.   
https://www.youtube.com/watch?v=rhn8o1zAzdg

Daniel_0007

Nå som model 3 kommer med billigvariant før denne og ca samme batteri størelse, flere som tror at mange i psa som svetter eller gir de f og tenker at det  er fosil versjonen som blir best selger uansett og vi kan ta hva vil for elektrisk ds3 og folk vil fortsatt kjøpe  ;D
Ser ingen grunn til å kjøpe denne lenger forhold til model 3 i standard plus man får elektriske seter, man får tilgang til super charger nettverket, bedre rekkevidde om sommeren, trolig bedre app og, tipper og billigere service kostnader og man slipper griskheten til Bos  :D
Model 3 2019 LR Rwd

Nelz22

Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 01. mars 2019, klokken 09:00
Nå som model 3 kommer med billigvariant før denne og ca samme batteri størelse, flere som tror at mange i psa som svetter eller gir de f og tenker at det  er fosil versjonen som blir best selger uansett og vi kan ta hva vil for elektrisk ds3 og folk vil fortsatt kjøpe  ;D
Ser ingen grunn til å kjøpe denne lenger forhold til model 3 i standard plus man får elektriske seter, man får tilgang til super charger nettverket, bedre rekkevidde om sommeren, trolig bedre app og, tipper og billigere service kostnader og man slipper griskheten til Bos  :D

Er i tenke boksen selv. Nå begynner Tesla å komme i en grei pris. Får bare håpe at de blir bedre på servicedelen.
Og de leverer ganske rask også. Det er snakk om det er mulig å bestille Model 3 etter 4-6 mnd, så mye bra som kommer i år.
Ionic 2017 Model (Platinum Silver Metalikk)
Kia Soul 2016 (Grå Metalikk) - SOLGT-

Roy Aasen

Noen rykker fram i køen. Har kansellert.

Stig@tle

Sitat fra: Roy Aasen på fredag 01. mars 2019, klokken 21:37
Noen rykker fram i køen. Har kansellert.

Me 2 ....
Plass 196 er nå ledig..
🏎�  Hyundai Kona Prem. 64kw 20 mod. 76'km

🚲  Elife Gaupe - 22 mod. 250km

hemi

har NOEN fortsatt tenkt å bestille seg en ds3?

GreenEyez

Plass nr. 6hundreettellerannet kommer til å bli ledig etterhvert når (ikke hvis) jeg får tatt meg bryet med å kansellere.


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA