Skrevet av Emne: DS 3 Crossback  (Lest 11354 ganger)

Øyvind.h

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 9284
    • Vis profil
Sv: DS 3 Crossback
« Svar #15 på: fredag 14. september 2018, klokken 11:43 »
Edit: la også merke til at den har tanklokket på feil side. Det er litt sært å ha det på venstreside på en europeisk bil.
Antakelig noen i selskapet som faktisk har tenkt litt og skjønt at høyre bak er gammeldags tankegang fra bensinpumpetiden, noe som matcher dårlig for en moderne bil med hjemmelading.
Bra de ikke gikk i den fella.
Tesla Model X 90D

x Tesla Model S 90D mars 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013 - solgt august 2015
x Model X reservasjon - kansellert

snakkesalig

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 81
    • Vis profil
Sv: DS 3 Crossback
« Svar #16 på: fredag 14. september 2018, klokken 11:58 »
Men vil 50kwh/300 km være nok i konkurranse med Kona/Niro til ca samme pris?

1317142119

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 112
    • Vis profil
Sv: DS 3 Crossback
« Svar #17 på: fredag 14. september 2018, klokken 11:59 »
Edit: la også merke til at den har tanklokket på feil side. Det er litt sært å ha det på venstreside på en europeisk bil.
Antakelig noen i selskapet som faktisk har tenkt litt og skjønt at høyre bak er gammeldags tankegang fra bensinpumpetiden, noe som matcher dårlig for en moderne bil med hjemmelading.
Bra de ikke gikk i den fella.
Gammeldags? Det er den siden man fyller på i motorsport i de grenene man fremdeles gjør det ... Det er også den siden du fyller på hvis du bor urbant og parkerer gatelangs.

Mao er høyre bakskjerm (som europeiske biler flest) det eneste riktige stedet å ha tutten.

Øyvind.h

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 9284
    • Vis profil
Sv: DS 3 Crossback
« Svar #18 på: fredag 14. september 2018, klokken 12:02 »
Høyre bak det eneste riktig pga motorsport og gateparkering? Ok..

Klart det vil være brukere som foretrekker høyre bak, men da må man faktisk gå rundt bilen til hjørnet lengst unna for å plugge i. Og plugge i gjør man langt mer ofte enn man fylte diesel. I tillegg er det ikke hverken søl eller stank man vil ha lengst unna førerplass. Så jeg står ved påstanden om at det er gammelt tankegods man må bli kvitt. De jeg kjenner som har kjøpt nye leiligheter i byen har for øvrig P-plass i underetasje eller parkeringshus. Der rygger de inn og har ikke behov for å gå rundt bilen. Førersiden er det alltid god plass på når man parkerer.

Jeg vil ha ladeluken nære der jeg går ut av bilen. Da henger kabelen rett ved der jeg går ut og jeg kan plugge rett i uten å gå rundt bilen.
« Siste redigering: fredag 14. september 2018, klokken 12:46 av Øyvind.h »
Tesla Model X 90D

x Tesla Model S 90D mars 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013 - solgt august 2015
x Model X reservasjon - kansellert

AppleKnocker

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1567
    • Vis profil
Sv: DS 3 Crossback
« Svar #19 på: fredag 14. september 2018, klokken 12:15 »
For hurtiglading er foran best.
Hvis man har trang garasje og må/vil parkere med passasjersiden helt inn til vegg eller annen bil, er ladeluke på førersiden topp.

Ellers virker dette som en snedig bil! Leser også at de i motsetning til våre koreanske venner har lagt ned litt innsats på lyddemping. Det kan jeg like.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

elektrolux

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 12638
    • Vis profil
Sv: DS 3 Crossback
« Svar #20 på: fredag 14. september 2018, klokken 12:24 »
Spennende. Forhåpentligvis med Citroen priser på reservedeler og mulighet til autoseiling.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://Elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El og Citroen AX elektro
Har for tiden VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model, Fiat 500 Microvetti, Buddy og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635

Daglig leder i elbilhjelpen.no AS. Utleievirksomhet via Nabobil.no, Leieting.no, Avamera.com og Air B&B i tillegg til privat og eget firma. Bytter hus via homeforexchange.com

Gordon Retriever

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2284
    • Vis profil
Sv: DS 3 Crossback
« Svar #21 på: fredag 14. september 2018, klokken 13:34 »
LED-matrix lys.
Dørhåndtak som forsvinner inn i døren.
Mulighet for nøkkelfri bil, styrt fra mobilen.



jkirkebo

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 12284
    • Vis profil
Sv: DS 3 Crossback
« Svar #22 på: fredag 14. september 2018, klokken 14:06 »
Høyre bak det eneste riktig pga motorsport og gateparkering? Ok..

Klart det vil være brukere som foretrekker høyre bak, men da må man faktisk gå rundt bilen til hjørnet lengst unna for å plugge i. Og plugge i gjør man langt mer ofte enn man fylte diesel. I tillegg er det ikke hverken søl eller stank man vil ha lengst unna førerplass. Så jeg står ved påstanden om at det er gammelt tankegods man må bli kvitt. De jeg kjenner som har kjøpt nye leiligheter i byen har for øvrig P-plass i underetasje eller parkeringshus. Der rygger de inn og har ikke behov for å gå rundt bilen. Førersiden er det alltid god plass på når man parkerer.

Jeg vil ha ladeluken nære der jeg går ut av bilen. Da henger kabelen rett ved der jeg går ut og jeg kan plugge rett i uten å gå rundt bilen.

Enig. Det er et svært, svært lite mindretall som parkerer gatelangs og lader. Selv har jeg hatt elbil siden 2011 og det eneste stedet jeg noensinne har parkert gatelangs og ladet er ved bybrua i Drammen. Og den plassen er ikke brukbar lengre pga. 3 timers tidsbegrensning nå (jeg sto der over natta noen ganger for noen år siden).

Venstre bak for meg takk. Foran som på Leafen er også ok, men jeg foretrekker bak. Parkerer nemlig innimellom i et svært trangt P-hus, og da er det mye lettere å få plassert bilen skikkelig ved å rygge inn.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler hos Ladespesialisten.no

gr

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3852
    • Vis profil
Sv: DS 3 Crossback
« Svar #23 på: fredag 14. september 2018, klokken 14:39 »
Interessante egenskaper sett i lys av at vi skal ha en nummer to bil for å erstatte e-Golf 190km, og at vi egentlig bare trenger litt større batteri og ønsket oss egentlig Niro 39kWh, som nå ikke kommer allikevel.

MEN, det største MENet av de alle, jeg kjører hyppig tre forskjellige tilnærmet nye Citröener ettersom det er poolbiler her på jobb, og det er de jævligste nye bilene jeg noen sinne har kjørt. Jeg kjørte iallfall et par av de før de hadde nådd 300km, og det føltes som å kjøre en 1990 Ford Escort eller noe i den duren. C4 cactus med automatkasse er en ren tragedie. Den slår av motoren hver gang man skal til å gi gass for å komme inn i en rundkjøring, og å slå det av må gjøres inne på en knotete skjerm hver gang, det smeller i hele bilen hver gang den girer (også som helt ny ja), jeg er ganske gjennomsnittlig og finner meg stort sett til rette i de fleste biler, men rattet kan kun tiltes opp og ned og er ikke i nærheten av å komme nært nok, mine str. 43 sko treffer like mye i plasten OVER bremsepedalen som på bremsepedalen, det er ikke høydejustering på passasjersete foran, så selv normale folk subber luggen i taket og ser rett i solskyggen, parkerer jeg med snuten inn et sted, så har jeg ikke ryggekameraet på skjermen før lenge etter jeg er ferdig med å rygge, skjermen, som de også har lagt klima på, har elendig respons og krever repeterte trykk. Har også kjørt C3 og Berlingo, og de er jammen ikke mye imponerende de heller. Berlingoen er kanskje best av de tre, med unntak av at de har klart å plassere volumknappene for stereoen på toppen av dashbordet slik at jeg ikke når de om jeg sitter normalt i setet mitt. Trodde ikke det var mulig å designe så dårlige biler i 2018. Optimisme til DS? Ooooh well...
VW e-Golf
BMW X5
Tesla Model X (Utlevert lørdag 25. nov., fra Grand Sapphire)

Reservert TM3 og venteliste på Kia Niro.

bno

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1993
    • Vis profil
Sv: DS 3 Crossback
« Svar #24 på: fredag 14. september 2018, klokken 17:00 »
Spennende. Forhåpentligvis med Citroen priser på reservedeler og mulighet til autoseiling.
Enig, men den beste seileren og manipulerbare regen jeg har hatt er Kona. Den seiler som en drøm...
Tesla Model ≡ RN10779**** 31.03.16 
2017 AmperaE Mottatt 26.5.2017
Leaf 2012 Solgt
2 x E-Golf 2014 Solgt
E-Up 2015 Endelig kvitt min siste VW 22.5.2017 en merkedag

xyzzy

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 111
    • Vis profil
Sv: DS 3 Crossback
« Svar #25 på: fredag 14. september 2018, klokken 17:07 »
Omtrent hvor stor er denne serien fra DS (Citröen)? Omtrent som Kona, litt større (Ioniq eller Niro) eller mindre?

Daniel_0007

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 39
    • Vis profil
Sv: DS 3 Crossback
« Svar #26 på: fredag 14. september 2018, klokken 17:28 »
Omtrent hvor stor er denne serien fra DS (Citröen)? Omtrent som Kona, litt større (Ioniq eller Niro) eller mindre?

4,1 meter 350 liter bagasjerom, samme som kona sånn ca, niro er større

xyzzy

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 111
    • Vis profil
Sv: DS 3 Crossback
« Svar #27 på: lørdag 15. september 2018, klokken 09:30 »
Omtrent hvor stor er denne serien fra DS (Citröen)? Omtrent som Kona, litt større (Ioniq eller Niro) eller mindre?

4,1 meter 350 liter bagasjerom, samme som kona sånn ca, niro er større

Hva med plass til passasjerer?

Goggen123

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 278
    • Vis profil
Sv: DS 3 Crossback
« Svar #28 på: lørdag 15. september 2018, klokken 11:10 »
Gr, jeg har eid en C3 og en C5 og det har vært helt topp biler. Vi har alle forskjellige erfaringer. Nå skal vel platformen for bilen deles med hele PSA ( Peugeot og Opel?)  så forhåpentligvis blir det en ny god bil lagd fra scratch . Ds-bilene ser generelt bra ut synes jeg.

Måkemannen

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 416
    • Vis profil
Sv: DS 3 Crossback
« Svar #29 på: lørdag 15. september 2018, klokken 21:33 »
Har man tittet litt på Ampera når de lagde denne bilen? De kjøpte jo opp Opel?

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk