Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

DS 3 Crossback

Startet av GeirOlav, torsdag 05. april 2018, klokken 10:24

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: 1317142119 på fredag 14. september 2018, klokken 07:53
Edit: la også merke til at den har tanklokket på feil side. Det er litt sært å ha det på venstreside på en europeisk bil.
Antakelig noen i selskapet som faktisk har tenkt litt og skjønt at høyre bak er gammeldags tankegang fra bensinpumpetiden, noe som matcher dårlig for en moderne bil med hjemmelading.
Bra de ikke gikk i den fella.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

1317142119

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 14. september 2018, klokken 11:43
Sitat fra: 1317142119 på fredag 14. september 2018, klokken 07:53
Edit: la også merke til at den har tanklokket på feil side. Det er litt sært å ha det på venstreside på en europeisk bil.
Antakelig noen i selskapet som faktisk har tenkt litt og skjønt at høyre bak er gammeldags tankegang fra bensinpumpetiden, noe som matcher dårlig for en moderne bil med hjemmelading.
Bra de ikke gikk i den fella.
Gammeldags? Det er den siden man fyller på i motorsport i de grenene man fremdeles gjør det ... Det er også den siden du fyller på hvis du bor urbant og parkerer gatelangs.

Mao er høyre bakskjerm (som europeiske biler flest) det eneste riktige stedet å ha tutten.

Øyvind.h

#17
Høyre bak det eneste riktig pga motorsport og gateparkering? Ok..

Klart det vil være brukere som foretrekker høyre bak, men da må man faktisk gå rundt bilen til hjørnet lengst unna for å plugge i. Og plugge i gjør man langt mer ofte enn man fylte diesel. I tillegg er det ikke hverken søl eller stank man vil ha lengst unna førerplass. Så jeg står ved påstanden om at det er gammelt tankegods man må bli kvitt. De jeg kjenner som har kjøpt nye leiligheter i byen har for øvrig P-plass i underetasje eller parkeringshus. Der rygger de inn og har ikke behov for å gå rundt bilen. Førersiden er det alltid god plass på når man parkerer.

Jeg vil ha ladeluken nære der jeg går ut av bilen. Da henger kabelen rett ved der jeg går ut og jeg kan plugge rett i uten å gå rundt bilen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

AppleKnocker

For hurtiglading er foran best.
Hvis man har trang garasje og må/vil parkere med passasjersiden helt inn til vegg eller annen bil, er ladeluke på førersiden topp.

Ellers virker dette som en snedig bil! Leser også at de i motsetning til våre koreanske venner har lagt ned litt innsats på lyddemping. Det kan jeg like.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

elektrolux

Spennende. Forhåpentligvis med Citroen priser på reservedeler og mulighet til autoseiling.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Gordon Retriever

LED-matrix lys.
Dørhåndtak som forsvinner inn i døren.
Mulighet for nøkkelfri bil, styrt fra mobilen.

https://www.youtube.com/watch?v=BB-N0esL1L4

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 14. september 2018, klokken 12:02
Høyre bak det eneste riktig pga motorsport og gateparkering? Ok..

Klart det vil være brukere som foretrekker høyre bak, men da må man faktisk gå rundt bilen til hjørnet lengst unna for å plugge i. Og plugge i gjør man langt mer ofte enn man fylte diesel. I tillegg er det ikke hverken søl eller stank man vil ha lengst unna førerplass. Så jeg står ved påstanden om at det er gammelt tankegods man må bli kvitt. De jeg kjenner som har kjøpt nye leiligheter i byen har for øvrig P-plass i underetasje eller parkeringshus. Der rygger de inn og har ikke behov for å gå rundt bilen. Førersiden er det alltid god plass på når man parkerer.

Jeg vil ha ladeluken nære der jeg går ut av bilen. Da henger kabelen rett ved der jeg går ut og jeg kan plugge rett i uten å gå rundt bilen.

Enig. Det er et svært, svært lite mindretall som parkerer gatelangs og lader. Selv har jeg hatt elbil siden 2011 og det eneste stedet jeg noensinne har parkert gatelangs og ladet er ved bybrua i Drammen. Og den plassen er ikke brukbar lengre pga. 3 timers tidsbegrensning nå (jeg sto der over natta noen ganger for noen år siden).

Venstre bak for meg takk. Foran som på Leafen er også ok, men jeg foretrekker bak. Parkerer nemlig innimellom i et svært trangt P-hus, og da er det mye lettere å få plassert bilen skikkelig ved å rygge inn.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

geear

Interessante egenskaper sett i lys av at vi skal ha en nummer to bil for å erstatte e-Golf 190km, og at vi egentlig bare trenger litt større batteri og ønsket oss egentlig Niro 39kWh, som nå ikke kommer allikevel.

MEN, det største MENet av de alle, jeg kjører hyppig tre forskjellige tilnærmet nye Citröener ettersom det er poolbiler her på jobb, og det er de jævligste nye bilene jeg noen sinne har kjørt. Jeg kjørte iallfall et par av de før de hadde nådd 300km, og det føltes som å kjøre en 1990 Ford Escort eller noe i den duren. C4 cactus med automatkasse er en ren tragedie. Den slår av motoren hver gang man skal til å gi gass for å komme inn i en rundkjøring, og å slå det av må gjøres inne på en knotete skjerm hver gang, det smeller i hele bilen hver gang den girer (også som helt ny ja), jeg er ganske gjennomsnittlig og finner meg stort sett til rette i de fleste biler, men rattet kan kun tiltes opp og ned og er ikke i nærheten av å komme nært nok, mine str. 43 sko treffer like mye i plasten OVER bremsepedalen som på bremsepedalen, det er ikke høydejustering på passasjersete foran, så selv normale folk subber luggen i taket og ser rett i solskyggen, parkerer jeg med snuten inn et sted, så har jeg ikke ryggekameraet på skjermen før lenge etter jeg er ferdig med å rygge, skjermen, som de også har lagt klima på, har elendig respons og krever repeterte trykk. Har også kjørt C3 og Berlingo, og de er jammen ikke mye imponerende de heller. Berlingoen er kanskje best av de tre, med unntak av at de har klart å plassere volumknappene for stereoen på toppen av dashbordet slik at jeg ikke når de om jeg sitter normalt i setet mitt. Trodde ikke det var mulig å designe så dårlige biler i 2018. Optimisme til DS? Ooooh well...

bno

Sitat fra: elektrolux på fredag 14. september 2018, klokken 12:24
Spennende. Forhåpentligvis med Citroen priser på reservedeler og mulighet til autoseiling.
Enig, men den beste seileren og manipulerbare regen jeg har hatt er Kona. Den seiler som en drøm...

xyzzy

Omtrent hvor stor er denne serien fra DS (Citröen)? Omtrent som Kona, litt større (Ioniq eller Niro) eller mindre?

Daniel_0007

Sitat fra: xyzzy på fredag 14. september 2018, klokken 17:07
Omtrent hvor stor er denne serien fra DS (Citröen)? Omtrent som Kona, litt større (Ioniq eller Niro) eller mindre?

4,1 meter 350 liter bagasjerom, samme som kona sånn ca, niro er større
Model 3 2019 LR Rwd

xyzzy

Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 14. september 2018, klokken 17:28
Sitat fra: xyzzy på fredag 14. september 2018, klokken 17:07
Omtrent hvor stor er denne serien fra DS (Citröen)? Omtrent som Kona, litt større (Ioniq eller Niro) eller mindre?

4,1 meter 350 liter bagasjerom, samme som kona sånn ca, niro er større

Hva med plass til passasjerer?

Goggen123

Gr, jeg har eid en C3 og en C5 og det har vært helt topp biler. Vi har alle forskjellige erfaringer. Nå skal vel platformen for bilen deles med hele PSA ( Peugeot og Opel?)  så forhåpentligvis blir det en ny god bil lagd fra scratch . Ds-bilene ser generelt bra ut synes jeg.

Måkemannen

Har man tittet litt på Ampera når de lagde denne bilen? De kjøpte jo opp Opel?

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk


ok67

Sitat fra: Måkemannen på fredag 14. september 2018, klokken 11:33
Gabrielsen.. ?
Er ikkje nevnt, dessverre. Heile, eller i hvertfall halve Norge skrik etter Gabrielsen, men det ser framleis ut for at dei fleste elbilprodusentar ikkje er tillhengar 8) av Gabrielsen
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA