Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

DS 3 Crossback

Startet av GeirOlav, torsdag 05. april 2018, klokken 10:24

« forrige - neste »

GeirOlav

DS kommer med el utgave med 50kwh batteripakke, DS er påkostede biler så vil tro interiørkvalitet og finish blir bra på denne.
http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=49715
2015 E-Golf *Solgt
2017 E-Golf Facelift
2021 Citroën ë-C4 Shine

jkirkebo

Sitat fra: GeirOlav på torsdag 05. april 2018, klokken 10:24
DS kommer med el utgave med 50kwh batteripakke, DS er påkostede biler så vil tro interiørkvalitet og finish blir bra på denne.
http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=49715

Denne kan helt klart bli interessant som erstatter for Leafen vår. Ihvertfall om det som nevnes om påkostet bil er korrekt og utstyr som elektriske seter med minne samt rattvarme blir tilgjengelig. Fortrinnsvis uten at man påtvinges skinninteriør...

Da forutsetter jeg "normale" ladeløsninger og ikke "Renault-standard" ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

GeirOlav

2015 E-Golf *Solgt
2017 E-Golf Facelift
2021 Citroën ë-C4 Shine

Counterpointer


GeirOlav

2015 E-Golf *Solgt
2017 E-Golf Facelift
2021 Citroën ë-C4 Shine

GeirOlav

Kan dette være slik den blir tro? Det endelige svaret om 2 dager
2015 E-Golf *Solgt
2017 E-Golf Facelift
2021 Citroën ë-C4 Shine

Roy Aasen

Som gammel citroenfan...jeg venter i spenning.

Gordon Retriever

Måten testbiler har vært maskerte på tyder i alle fall på noe spesielt ved vinduslinjen bak B-stolpen.






Fornuftig resonnement:

SitatDS product boss Eric Apode told Autocar that "DS has to lead [the electric] innovation" within the PSA Group. "This is also because of pricing. It [electric technology] has to start with premium brands because the prices will be high," he said. "Then, as the pricing decreases, it can go to the other brands."

Tviler ikke på at dette blir en glimrende bil i B-segmentet, men vil selve elbil-delen være oppe blant de beste?

GeirOlav

#8
https://www.dsautomobiles.no/modeller/ds-3-crossback/design.html#

Ser lovende ut!

-50kwh batteri
-300 km (nye standarden WLTP)
-450 km etter gammel standard
-100KW hustiglading
-11KW hjemmelading
-DS pilot
-LED Matrix dynamiske led lys
-Premium interiør

2015 E-Golf *Solgt
2017 E-Golf Facelift
2021 Citroën ë-C4 Shine


1317142119

#10
Digger interiøret (DS har mye fra Peugeot 3008 SUV som jeg eier :P), men jeg kan ikke si eksteriøret er min favoritt. Og jada, stein i glasshus fra en som kjører i3. Fra spesielle vinkler ser den riktig så frekk ut, men rett fra siden er det noe merkelig med hele bilen. Spesielt B-stolpen som har det løvekloremerket som Peugeot har i frontlysene.

Edit: la også merke til at den har tanklokket på feil side. Det er litt sært å ha det på venstreside på en europeisk bil.

Daniel_0007

Litt lite batteri men 50 kw holder nok for de fleste men tipper de må prise den ganske aggressivt skal folk velge den over leaf 60kw og kona/niro
Model 3 2019 LR Rwd


Leifen1980

Så abolutt ikke dum ut denne her.  :+1:
Tesla MY 2021
Ford Galaxy varebil
ex Tesla M3 base performance 2019
ex Mini Cooper 3d 2015 (skulle gjerne hatt tilsvarende som elbil med laaang rekkevidde)
ex 2xNissan Leaf + div fossilbiler

Måkemannen

Gabrielsen.. ?

(Hey, somebody gotta ask)

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA