Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Endringsoversikt model x

Startet av mentol87, torsdag 05. april 2018, klokken 00:28

« forrige - neste »

mentol87

Hei,

Noen som har endringsoversikt til model x siden den ble lansert?
Fått med mer at bakerste seter på 7 seterb kan legges helt ned. Andre ting?

Vhagar

Nye lykter, ny MCU, fast spoiler? (tidligere var den automatisk justerbar), ny type seter på andre rad på 7-seteren? Har ikke helt oversikten men det har vel vært noen endringer på mulige valg på interiøret også? Og skinnseter er nå "vegan" skinn.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

turfsurf

#2
Spoiler var kun justerbar på P modellene. Var noen tidlige standard som ble levert med det og. Nå har ingen justerbar spoiler.

Perforerte seter med kjøling ble og fjernet fra premium pakken samtidig som X100 ble lansert. Ellers har jo innholdet i premium pakken endret seg.

AP2 kom jo på høsten 2016, og AP 2.5 ca ett år etter.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

o.b.lix

Knappene til FWD på innsiden har blitt forbedret, pakninger FWD er forbedret, litt endret tilgang til slepekrokfeste foran.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Espen Hugaas Andersen

#4
Hengerfeste har blitt standard, kurvelys har blitt standard, dempet interiørbelysning har blitt standard, 90 kWh er faset ut til fordel for 100 kWh. Ryggene på forsetene er endret fra glossy svart plast til matt grå soft-touch plast. På seks-seteren kan man nå få midtkonsoll på andre rad.

Det har så klart også vært drøssevis med feil som har blitt rettet opp på nye biler, blant annet er det ny utgave av frontrute som ikke har ghosting.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

GeirHM

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 05. april 2018, klokken 07:38
Det har så klart også vært drøssevis med feil som har blitt rettet opp på nye biler, blant annet er det ny utgave av frontrute som ikke har ghosting.

Betyr det at nye X'er ikke lengre ser ut som irer i hårfestet? Altså at du slipper det stygge røde glimtet i panna i bestemt dagslys? Gjelder det i tilfelle alle nye biler (også nye inventory)?

Espen Hugaas Andersen

#6
Sitat fra: GeirHM på torsdag 05. april 2018, klokken 10:54Betyr det at nye X'er ikke lengre ser ut som irer i hårfestet? Altså at du slipper det stygge røde glimtet i panna i bestemt dagslys? Gjelder det i tilfelle alle nye biler (også nye inventory)?
Om jeg ikke misforstår hva du mener, så skal det ikke være noen endring på dette. Sotingen på toppen av frontruten skal være ca lik som før, og det er denne som skaper rødlig skjær ved noen lysforhold.

Det som er forbedret er at skarpe lyskilder som LED-lys ikke blir reflektert inne i frontruten, slik at man ser lyskildene flere ganger over hverandre. Dette var spesielt forferdelig på natten på min bil, men jeg fikk byttet til nyeste frontrute etter steinsprut og er nå ikke lengre plaget med det.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

GeirHM

Takk for oppklaring. De kan godt gjøre noe med det rødskjæret også.

geear

Ytelsene er også endret, X75 og X100 bestilt rundt 22. juli og etterpå ble hhv. 1 sekund og 0,2 sekund på 0-100km/t, til da hhv. 5,2 og 4,9 sek. Noen biler før dette har også fått det, men vet ikke om det gjelder alle X - og eventuelt om noen X60 har fått bedret ytelse.

Usikkert: Har lest noe om nytt partnummer på drivunit fra ca. juni 2017, og om forskjellig kjemi i batteripakkene, men det var gjerne bare overgangen fra 90 til 75 og 100...

Counterpointer

Sminkespeil med lys i solskjermer er vel nytt nå i år.

o.b.lix

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 05. april 2018, klokken 16:25
Sminkespeil med lys i solskjermer er vel nytt nå i år.

Det er vel Model S. Min X produsert i jan 2017 har det.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

turfsurf

Sitat fra: gr på torsdag 05. april 2018, klokken 11:32
Ytelsene er også endret, X75 og X100 bestilt rundt 22. juli og etterpå ble hhv. 1 sekund og 0,2 sekund på 0-100km/t, til da hhv. 5,2 og 4,9 sek. Noen biler før dette har også fått det, men vet ikke om det gjelder alle X - og eventuelt om noen X60 har fått bedret ytelse.
X100 gikk fra 5,0 til 4,9. X100 har aldri vært oppgitt til 5,1.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Dave

Fikk utlevert ny 100d i går, og leverte den rett til Foliering Experten Os/Bergen. Ho kommenterte at det tidligare var eit slitasjepunkt der FWD går inn (over bakre hjulbuen), men at dette på min var ein avflata sirkel. Liten forbedring i karosseri der?

CaZpaH

#13
De har og endret bremsekaliperene også. Tidligere var det en todelt løsning med en stor bremsekaliper og en mindre kaliper (mulig det var håndbrekket).

Denne løsningen har jeg ikke på min nov 17 model x og har heller ikke sett det på nyere model x. Nå er alt i en kaliper.

Og så tror jeg (understreker tror) at strømmen i de integrerte USB-uttakene har blitt bedre. Fikk med docking til min iPhone 8 plus (denne drar en del strøm for lading) og docken tar strøm fra et av disse USB-uttakene. Hadde blitt på forhånd tipset om å kjøpe en lader for 12V-uttaket da USB-portene var for svake.

Valgte å teste docken og det viste seg at denne leverer mer enn nok strøm i bilen min. Får som regel fulladet mobilen min selv på kortere bilturer.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

geear

Sitat fra: CaZpaH på søndag 08. april 2018, klokken 09:58
De har og endret bremsekaliperene også. Tidligere var det en todelt løsning med en stor bremsekaliper og en mindre kaliper (mulig det var håndbrekket).

Denne løsningen har jeg ikke på min nov 17 model x og har heller ikke sett det på nyere model x. Nå er alt i en kaliper.
Jeg trodde det bare var P-modellene som hadde separat kaliper?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA