Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som er fornøyd med vår nye Leaf og hvorfor:)

Startet av Bjoris, tirsdag 03. april 2018, klokken 01:06

« forrige - neste »

Dudi

Sitat fra: leafnor på lørdag 07. april 2018, klokken 19:43
Sitat fra: Dudi på lørdag 07. april 2018, klokken 18:43
Fikk mitt blad på fredag. Har kjørt litt i dag. Utrolig flott bil å kjøre. Rolig kupe og masse ting og stæsj å stille på. Alt funker upålagelig.  Skal bli spennende med en tur til Lillehammer den 21.  :police:
Hvor langt til Lillehammer?

Det er ca 170Km fra meg til Lillehammer/Nordseter hvor jeg egentlig skal lande.  Litt stigning mot slutten. 8)

leafnor

Det skal den klare i et jafs. Bare du får ladet på Nordseter da.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Dudi

#17
Sitat fra: leafnor på søndag 08. april 2018, klokken 16:41
Det skal den klare i et jafs. Bare du får ladet på Nordseter da.

Hadde en fin tur i dag. Vi er veldig fornøyd med bilen. Utrolig kjøreglede. Dette er en spennende bil.  :D

zaphod1001

Dette er min første el-bil. Jeg har nå kjørt 1000 km(Stort sett bare til og fra jobb s langt), og kun ladet hjemme. Så langt er jeg veldig fornøyd. For lengre turer har vi fortsatt en bensin bil.

V8

#19
Min første elbil. Har ventet lenge på en bil som har lang nok rekkevidde ( ca 20- 30 mil). Må si at Leaf imponerer.
Har tidligere prøvekjørt gammel Leaf ,Ionic og Nissan ev 200.Har også sett på Mercedesen. Ionic var meget bra. Litt lavt under taket i baksetet og en forferdelig stygg" plastgrill "satte en stopper for kjøp av denne. Gammel Leaf og ny Golf var uaktuelle pga utseende og på Golf også plass.Mercedesen hadde for kort rekkevidde og hadde for dårlig førerposisjon. Trang til lange bein.
Nye Leaf 2018 har det meste på plass til en gunstig pris.Bra utseende. Propilot er et must og  virker bra.Keyless er perfekt,og kamera er også greit å ha.
Avslappende og godt å la bilen kjøre nærmest selv. Med lange bein,er det godt å få strekt beina ut bak pedaler og la propilot bremse ,gasse og styre.Brukbare seter med  bra korsryggstøtte. Alt virker greit. Kunne med fordel vært lengdeinnstilling av ratt, men det går greit uten. Stillegående og meget kjapp sammenlignet  med treige bensin og dieselmotorer. Overraskende romslig i for og baksete i høyden. Meget godt fornøyd sålangt.

sylwester

#20
Som 2012-eier er jeg litt stressa men den nye bilen ikke trenger så ofte lading som den gamle.
Har kjørt 16mil siden Fredag og har ennå 40% igjen på batteriet. Kona skal kjøre den 5mil imorgen og jeg tenker hun vil klare det uten å få varsel om lavt batteri.

Jeg er veldig fornøyd med ACC, spesielt i kø hvor min LE, som Tekna, følger etter bilen foran. Veldig fornøyd med Android Auto og muligheten til å bruke Tunein til musikk og Waze til kart. Kona bruker kartet til bilen og Bluetooth og er fornøyd med det.

Jeg er fornøyd med at bilen vil lære kona å bruke blinklys. feltvarselet rister og bremser bilen om hun glemmer det. Fin straff syns jeg og om alle Leaf-eiere ikke slår dette av så kjører vi mer lovlydig i trafikken :-)
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Tomma

Gleder meg så sykt til Tekna'n kommer i sommer. Ser mest frem til ACC!
Nissan Leaf 2014 Tekna

Joltus

Eg er nesten sjokkert over hvor bra Acc og pro piloten funker.

elhansen

Sitat fra: Joltus på onsdag 09. mai 2018, klokken 10:19
Eg er nesten sjokkert over hvor bra Acc og pro piloten funker.

Der er jeg enig. Brukes hver eneste dag til og fra Oslo. Start og stop funksjon er helt utrolig bra.

Dudi

#24
Jeg har flotte opplevelser av klimaanlegget. Veksler perfekt mellom heat og AC automatisk. E-pedal bruker jeg hele tiden ved småkjøring. Perfekt! Propilot imponerer stort. Passer på meg! Kjørte nettopp 25mil uten å lade. Da hadde jeg ikke noe igjen på målern, men bilen gikk som et skudd fortsatt. Det har gått litt sport i denne med kjørelengde. Skal investere i Leafspy for å sjekke helt ut.

Joltus

By the way. Mellom 3 og 4 km/t feilvisning på speedometeret. Mindre enn den andre bilen vår.

Det er gulle godt. Snittfarten beregnes jo ikke ut fra speedo uansett så.

Beckern

Sitat fra: Dudi på onsdag 09. mai 2018, klokken 18:17
Jeg har samme flotte opplevelser av Heat og ACC. Bilen veksler perfekt mellom disse automatisk.
Humm.
Veksler mellom Heat og Adaptiv Cruise Control?

Joltus


Dudi

#28
Sitat fra: Joltus på lørdag 12. mai 2018, klokken 21:19
Ja det var det han mente.

Nesten! haha... Rettet opp!

erikhje

Igår kjørte vi fire voksne med fire golfbagger og to golftraller, imponerende plass, 190km og fortsatt 25% batteri igjen, nydelig bil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA