Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som er fornøyd med vår nye Leaf og hvorfor:)

Startet av Bjoris, tirsdag 03. april 2018, klokken 01:06

« forrige - neste »

Bjoris

En vil ofte forsvare sine egne valg, men jeg føler det trengs litt positiv omtale av denne bilen nå. Slik Facebook og Youtube nå flommer over av negative innslag om denne rapidgate# saken så får nok svært mange ett helt feil inntrykk av bilen er jeg redd.

Jeg forsvarer ikke at Nissan ikke har gjort en bedre jobb med hurtigladingen, men etter 1500 km hadde jeg valgt denne bilen igjen, absolutt.

Det er rett og slett fordi det er ingen som kan levere samme pakke av pris, rekkevidde og plassforhold. Når bilen da har alt sikkerhets-utstyret en forventer på en ny bil i dag, og i tillegg ProPilot, knallgode LED lys, gode kjøreegenskaper og veldig lavt støynivå så er dette utrolig mye bil for pengene.

Vi har kjørt på påskefjellet med Leaf30 også, det har medført plassproblemer og behov for hurtiglading pga den kortere rekkevidden. Med den nye kjørte vi 160 km til fjells uten å måtte lade, vi kjørte forbi hurtigladeren i Etne der det var kø og var veldig fornøyd med at vi slapp å stå der å blomstre:) Vi fikk også utrolig nok med all bagasje og matvarer i bagasjerommet. Før har vi måttet ty til å ha div ting inn i bilen på disse turene og det er selvsagt ikke spesielt sikkert eller komfortabelt...

Vel, jeg følte bare for å slå ett lite slag for bilen som nå får altfor mye pes for noe få vil oppleve som noe stort problem



blackleaf1

#1
Helt enig, en veldig god bil. Kjørt over 200 mil nå med min Accenta, utrolig god å kjøre.Kjører 195/60x16 Conti vinter på orginalfelg. Dette er en helt annen bil enn den gamle ( 30kWh) som jeg hadde. Kan anbefales på det sterkeste.
Atle
Lindås

Jonas64

Bra,
Det er jo ikke alle som har behov for å kjøre 5-600 km turer hver uke ;)
Jeg henter Leafen om to timer, vår første elbil. Det blir sabla spennende.

(Men jeg må innrømme at jeg beholder ett dieseldyr for de lange turene Sørlandet-Trondheim, men den blir nok stående mye i garasjen framover).

tuono

Da irriterer du deg over feil instans. Styr heller irritasjonen over på produsent og importør som ikke går ut med informasjon om betydelige bruksbegrensninger som  de uten tvil har vært klar over.
Det er faktisk endel mennesker som hadde kalkulert med en bilbruk for nye Leaf som helt klar vil bli påvirket av dette.

Joltus



Axel

Har hatt bilen i to uker og kjørt 1100km hvorav en langtur på 2x400km og er veldig fornøyd!

Jeg er 198cm, har god plass og opplever god komfort.

Bilen er fantastisk mye bedre enn 24kWh Leaf'en jeg bruker på jobb. Mye sprekere, lekrere og Propilot fungerer langt over mine forventninger til en såpass billig bil.

Ja, jeg merket treg hurtiglading, men det var ikke noe stort problem for min 400km tur til vestlandet. Det tok litt lengre tid å lade siste omgangen, men tror ikke jeg tapte mer enn ca 10-15min totalt. Ladet da to ganger fra ca 20-70% uten noen vesentlige hastighetsreduksjoner. For min bruk i hverdagen og en og annen tur opp til 400km, så merker jeg knapt noe til dårlige hurtigladingsegenskaper. Når det er sagt så er jeg enig i at Nissan burde vært tydelig på hvilke begrensninger bilen har pga manglende aktiv kjøling av batteri.

Løp og kjøp!

jman76

#7
Jeg har kjørt Leafen snart en måned og er veldig fornøyd så langt.

Har kjøpt bilen for å klare turer på opptil 20 mil på en dag, så hurtigladeprobelmatikken er ikke så veldig interessant for meg i praksis, men det er ingen tvil om at dette fort blir en sur pille for Nissan i varme land med mye høy hastighet. 

Til nå har jeg kun plugget den på hurtiglading en gang for å sjekke at ladebrikken funker. Sommerferieturer på 30-40 mil per dag med rimelig god tid, anser jeg som veldig uproblematisk med bilen. Plassen imponerer, selv med en haug ladekabler baki.

Sammenliknet med en ny fossilbil, er dette en sparebøsse på hjul, så for den ene turen jeg eventuelt skulle finne på å ta over 50 mil i året, leier jeg heller en annen bil.

Bilen er fin å kjøre, og det er komfortabelt med forvarmet bil om vinteren. Den muligheten hadde jeg ikke med den gamle fossilbilen. Mest gledelig for meg er at Leafen er en god vinterbil. Savner ikke min gamle 4x4. Digg å starte med full tank i garasjen når man trenger det.

Den tiden jeg sparer på bensinstasjonbesøk, får jeg heller porsjonere ut på hurtigladestasjonene i sommerferien med en is i hånda.

tuono

Sitat fra: Joltus på tirsdag 03. april 2018, klokken 11:07
Feil tråd for det gnålet der tuono....

Sikkert, om dette er en tråd for trøst. Men det var tilsvar til annet gnål som nå er betimelig redigert bort.

Joltus


Dudi

#10
Skal hente en svart metallic LE torsdag. Får bilen på sommerdekk. Her snør det. Haha  :)
Tenkte å kjøpe 17" rålekre sorte felger med Blizzak på vinterhjulene.

Syns felgene kler bilen. Hva tror dere?



Mitt kjøremønster er:
- ca 30km daglig. (Frem 15km og tilbake 15km)
- Om sommeren 120 km. (Frem 60km og tilbake dagen etter 60km) Bom frem og tilbake.
- En tur i ny og ne på 360Km. (Frem 175km og tilbake et par dager etter 175km) 10 bommer!

Håper på å klare meg bare med leafen.

Gleder meg til elbil.

Joltus

Med det mønsteret er jo bilen overkill :D

Gleder meg eg og. Venter på grønn LE med chrome detaljer. Vurderer å foliere taket svart for the good look....

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Dudi

Fikk mitt blad på fredag. Har kjørt litt i dag. Utrolig flott bil å kjøre. Rolig kupe og masse ting og stæsj å stille på. Alt funker upålagelig.  Skal bli spennende med en tur til Lillehammer den 21.  :police:

leafnor

Sitat fra: Dudi på lørdag 07. april 2018, klokken 18:43
Fikk mitt blad på fredag. Har kjørt litt i dag. Utrolig flott bil å kjøre. Rolig kupe og masse ting og stæsj å stille på. Alt funker upålagelig.  Skal bli spennende med en tur til Lillehammer den 21.  :police:
Hvor langt til Lillehammer?
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA