Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Think som ikke lader

Startet av Carl J Salicath, lørdag 31. mars 2018, klokken 07:36

« forrige - neste »

Carl J Salicath

Hei.

Ja front må ned, og lader må ut. Lader må så åpnes, mener at sikring lå på det underste kortet.
På det bilde file-2(2) har jeg vippet den defekte sikringen opp.
Bilde file2 (1) er det sikring F301 som var defekt og ble byttet.
Bilde file2 er lader trekt ut, kontakten på venstre side kan være litt ugrei å få av før lader kan trekkes ut.

NB: Husk at det må brukes bra med silikon når lader skal settes tilbake i bilen, vann må ikke komme inn i den.

Lynet

Passer en lader fra Peugeot rett inn, eller må interfacekortet flyttes over?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Rav4_EV

Om du tenker på en lader fra Renault Clio så må du flytte over interfacekortet.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Lynet

Er det noe betegnelse på kortet som angir dette?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Caspar

Det beror litt på hvilken sikring du snakker om. De bilene som er US biler har en egen sikring i ladeinntaket, men den sikringen det har vært snakk om i denne tråden sitter inne i laderen. Jeg tipper du kan ta av fronten med en gang. Er stort sett bare mulig å fylle spylervæske med fronten på. Skal du gjøre noe mere avansert så må den av
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA