Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

London Taxi med seriehybrid med Autoseiling

Startet av elektrolux, lørdag 31. mars 2018, klokken 07:13

« forrige - neste »

elektrolux

Veldig bra video om nye London Taxi her:

https://www.youtube.com/watch?v=qOxnJQP2_0E

Ser også ut som den har både Combo2 og Chademo DC lading
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Counterpointer

Virker å være en anvendelig bil, men kun til sitt formål som taxi. Jeg kunne ikke tenkt meg en slik til privat bruk.

Det er vel den bilen på markedet nå som kan hente energi fra flest kilder enkelt.

goggo

#2
Tror den har "bare" Chademo og 22KW AC lading, men mulig den har opsjon for CCS og derfor har de CCS pluggen som standard på den.

Dette er jo en ideell taxi bil, og jeg skjønner jo ikke helt at det ikke er mere entusiasme for denne i Norge.
Den har bl.a. geofensing som gjør at bensinmotoren kan tvinges til å være av i soner der det bare er tillatt med EV drift eller der det koster mere i avgifter å bruke bensin/diesel. Den blir derfor godkjent som nullutslippskjøretøy i London.

En interessant sak her er at London Taxi Company (Geely/Volvo) på den samme fabrikken skal lage en varebil for by-distribusjon på det samme chassiet og med de samme tekniske løsningene.

Denne bilen og den kommende varebilen burde jo slippe unna med elbilsatser på bompenger (i by-områder) i Norge mot at man aktiverer denne geofensing greia. 

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA