Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vaskehallen fra h*lvete ...

Startet av Christoffer Dragon, fredag 30. mars 2018, klokken 17:56

« forrige - neste »

Christoffer Dragon

Hei.

Var en runde med min splitter nye egolf i en av shell sine vaskehaller forleden dag. Kjøpte den dyreste pakken med forvask osv osv ...

Etter maskinen var ferdig, så kjørte jeg ut og gikk over bilen. Det som møtte meg da var en bil som så ut som om det var 10 år gammel i lakken. Det er riper og "swirls" over hele forbanna bilen, den ser ikke ut. Jeg tok bilder av både bil og børster inne i hallen, og gikk inn for å snakke med betjeningen om dette. Der sto det jo såklart en unggutt på 18år som kunne fortelle meg at sjefen var på ferie og at hun ikke kunne kontaktes for øyeblikket ... han ble med ut og så på bilen, og var enig i at dette ikke var bra. Jeg la igjen navn og telefonnummer hos han, så sjefen kunne kontakte meg når hun kommer tilbake ...

Det jeg lurer på her, er om jeg har noen sak i dete hele tatt? Dette skal vel gå under håndtverkerloven hvis jeg har forstått det riktig?

Som dere ser så er det mye gammel dritt og asfalt som sitter fast i børstene i maskinen ...










jkirkebo

Sitat fra: Christoffer Dragon på fredag 30. mars 2018, klokken 17:56
Hei.

Var en runde med min splitter nye egolf i en av shell sine vaskehaller forleden dag. Kjøpte den dyreste pakken med forvask osv osv ...

Etter maskinen var ferdig, så kjørte jeg ut og gikk over bilen. Det som møtte meg da var en bil som så ut som om det var 10 år gammel i lakken. Det er riper og "swirls" over hele forbanna bilen, den ser ikke ut. Jeg tok bilder av både bil og børster inne i hallen, og gikk inn for å snakke med betjeningen om dette. Der sto det jo såklart en unggutt på 18år som kunne fortelle meg at sjefen var på ferie og at hun ikke kunne kontaktes for øyeblikket ... han ble med ut og så på bilen, og var enig i at dette ikke var bra. Jeg la igjen navn og telefonnummer hos han, så sjefen kunne kontakte meg når hun kommer tilbake ...

Det jeg lurer på her, er om jeg har noen sak i dete hele tatt? Dette skal vel gå under håndtverkerloven hvis jeg har forstått det riktig?

Som dere ser så er det mye gammel dritt og asfalt som sitter fast i børstene i maskinen ...

Skjønner ikke at folk fortsatt bruker vaskemaskiner med børster. Dedikerte børsteløse vaskemaskiner gjør etter min mening en minst like bra jobb med selve vasken, men uten noen av ulempene. Jeg bruker selv Laser Wash i Råde, og bilen blir alltid gullene ren selv om den før vask var dekket av et 5mm tykt skittlag.

Merk at jeg da snakker om rene børsteløse maskiner, ikke børstemaskiner med børsteløs-program. De er udugelige i forhold.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Christoffer Dragon

Sitat

Skjønner ikke at folk fortsatt bruker vaskemaskiner med børster. Dedikerte børsteløse vaskemaskiner gjør etter min mening en minst like bra jobb med selve vasken, men uten noen av ulempene. Jeg bruker selv Laser Wash i Råde, og bilen blir alltid gullene ren selv om den før vask var dekket av et 5mm tykt skittlag.

Merk at jeg da snakker om rene børsteløse maskiner, ikke børstemaskiner med børsteløs-program. De er udugelige i forhold.

Strengt tatt var vel ikke spørsmålet mitt om maskiner med børster eller børsteløse var bra for bilen generelt. Etter egen erfaring fra før med børstemaskin så har jeg alltid vært fornøyd med vår andre bil, dog da fast på en esso stasjon med rimelig ny maskin. Aldri opplevd noe slikt før, det er derfor jeg spør om jeg har en sak mot stasjonen ...

elektrolux

Lei sak.

Børstene så ikke bra ut. Kanskje en ide' å sjekke disse før vask?



Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Christoffer Dragon

Sitat fra: elektrolux på fredag 30. mars 2018, klokken 21:52
Lei sak.

Børstene så ikke bra ut. Kanskje en ide' å sjekke disse før vask?

Å sjekke disse før vask skal absolutt ikke være nødvendig ... jeg regner med de fleste av oss dropper å sjekke om snekker vi har på arbeid hjemme hos oss har nytt blad på sagen sin så listverket ikke fliser seg. Det går under samme forventningene, sett under ett!

1000kwh

Jeg hadde nok bare fått bilen polert av et firma. Trenger ikke være så dyrt for å rette dette.

Det blir nok mye krangling for å få noe ut av stasjonen tenker jeg.

Burger

Huff, lei sak. Takk for bilder av børstene siden jeg bruker samme maskin på mine biler, så jeg har noe å være obs på.

Tenkte å kjøpe 2x5 på Shell i dag, men får gå i tenkeboksen. Gjerne oppdater med svar fra Shell.

Noen som veit av billig børsteløs vask i Trondheim/Stjørdal. Orker ikke å polere noe selv etterpå, lat og vil ha vekk saltet også i julbuene med jevne mellomrom.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

trykkertor

Er man glad i blank bil kjører man det ikke i børstevask uansett.
Gjør man det likevel oppstår det vaskeriper og swirls, og da blir det for sent å klage.

Litt som at vi ikke renser tenner med ståbørste og cola. :D

Christoffer Dragon

Sitat fra: trykkertor på lørdag 31. mars 2018, klokken 14:46
Er man glad i blank bil kjører man det ikke i børstevask uansett.
Gjør man det likevel oppstår det vaskeriper og swirls, og da blir det for sent å klage.

Litt som at vi ikke renser tenner med ståbørste og cola. :D

For sent å klage? Har du noen referanser som kan underbygge den påstanden? Nå har jeg fått sjekket litt mer rundt (bla med en forsikringsråsgiver) som kan fortelle at dette faktisk går på stasjones regning. Dvs deres ansvarsforsikring.

Det å rense tenne sine med stålbørste og cola blir å ta ting litt ut av kontekst mtp at man faktisk har betalt for en tjeneste her. Om riper og swirls oppstår ved vask i maskin med børster burde dette absolutt vært opplyst om når man kjøper en vask til flere hundre kroner (389,- i mitt tilfellle)

Men,en ting skal jeg gladelig erkjenne - jeg skal aldri vaske noen bil i maskin igjen ...

trykkertor

Det var ikke helt det jeg mente.
Selvsagt kan du klage til vaskehall og alt det der.
Det jeg mente var at vi som har peiling på billakk og detailing aldri ville kjørt vår bil i en børstevask uansett.
Så for oss ville det aldri kommet på tale å kjøre bilen inn i en helt ny vaskehall med helt rene børster, for så å "klage" over swirls og vaskeriper etterpå. For vi vet de kommer uansett hvor rene børstene er.
Og jo mer drit som henger på dem, og dypere blir skadene.
Så for all del klag. Håper du får en grundig polering av bilen, gjort av dyktige folk.
Så aldri kjør den i børstevask igjen.
Har ikke hatt noen av mine biler i børstevask siden 2008. Det var da jeg fikk min første relativt nye bil, og satte meg inn i "hvordan holde en bil blank, pen og som ny i årevis".



aasen90

Sitat fra: jkirkebo på fredag 30. mars 2018, klokken 18:01
Sitat fra: Christoffer Dragon på fredag 30. mars 2018, klokken 17:56
Hei.

Var en runde med min splitter nye egolf i en av shell sine vaskehaller forleden dag. Kjøpte den dyreste pakken med forvask osv osv ...

Etter maskinen var ferdig, så kjørte jeg ut og gikk over bilen. Det som møtte meg da var en bil som så ut som om det var 10 år gammel i lakken. Det er riper og "swirls" over hele forbanna bilen, den ser ikke ut. Jeg tok bilder av både bil og børster inne i hallen, og gikk inn for å snakke med betjeningen om dette. Der sto det jo såklart en unggutt på 18år som kunne fortelle meg at sjefen var på ferie og at hun ikke kunne kontaktes for øyeblikket ... han ble med ut og så på bilen, og var enig i at dette ikke var bra. Jeg la igjen navn og telefonnummer hos han, så sjefen kunne kontakte meg når hun kommer tilbake ...

Det jeg lurer på her, er om jeg har noen sak i dete hele tatt? Dette skal vel gå under håndtverkerloven hvis jeg har forstått det riktig?

Som dere ser så er det mye gammel dritt og asfalt som sitter fast i børstene i maskinen ...

Skjønner ikke at folk fortsatt bruker vaskemaskiner med børster. Dedikerte børsteløse vaskemaskiner gjør etter min mening en minst like bra jobb med selve vasken, men uten noen av ulempene. Jeg bruker selv Laser Wash i Råde, og bilen blir alltid gullene ren selv om den før vask var dekket av et 5mm tykt skittlag.

Merk at jeg da snakker om rene børsteløse maskiner, ikke børstemaskiner med børsteløs-program. De er udugelige i forhold.

Har ikke prøvd den på råde, men følte meg ganske missfornøyd med maskinen de har på linderud. er riktignok noen år siden jeg brukte den, men bilen hadde fremdeles en hinne med skit etter vask.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA