Skrevet av Emne: Hva skjer med Tesla den dagen de går konkurs?  (Lest 11279 ganger)

emurof

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: Hva skjer med Tesla den dagen de går konkurs?
« Svar #225 på: fredag 10. august 2018, klokken 15:58 »
Jeg ser ingen krise, og de store investorene i Tesla sitter rolig.
Gjør de? Etter forrige pedo-rant beordret til og med investorene som heier på han at han skulle jekke seg ned flere hakk i sosiale medier. Nå har han igjen vært ute på Twitter i Trump-stil, noe som nok en gang skaper uroligheter rundt Tesla som merkevare.

Og likevel sitter de store stille i selskapet, som var poenget mitt. Jeg svarte på en merkelig kommentar som tydeligvis prøvde å formidle at investorene ikke er positive til å investere i selskapet.
Oslo. Potensiell kjøper av elbil.

Amoss

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #226 på: fredag 10. august 2018, klokken 17:45 »
Rush ved kvartalsavslutning: Tror fremdeles de holder på med dette. I juli ble det registrert 70 biler, og inntil 8 august 9 biler. Nå går ryktene ut på at det kommer mange biler mellom midten og slutten av september (deriblant min håper jeg...). Hvis det derimot ikke kommer noe rush, ser det dårlig ut.

Er rapportert at det har kommet en  båt inn til Bremershaven med biler på vei til Norge.
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2939045/
Sitat
For those wondering about Norway : Maersk Ohio contains shipment with cars for Norway. It just arrived in Bremershaven. Allowing for a few more weeks to transport to the correct delivery centers and we should see regular deliveries in Norway resume by the end of this month.

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Whatwatt

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #227 på: fredag 10. august 2018, klokken 17:52 »
Sitat
.... should see regular deliveries in Norway resume by the end of this month

Hva er det som har vært irregulært,  og hvorfor?

Amoss

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #228 på: fredag 10. august 2018, klokken 19:33 »
Sitat
.... should see regular deliveries in Norway resume by the end of this month

Hva er det som har vært irregulært,  og hvorfor?
I juli ble det registrert 70 biler, og inntil 8 august 9 biler.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

1317142119

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #229 på: lørdag 11. august 2018, klokken 11:04 »
Jeg ser ingen krise, og de store investorene i Tesla sitter rolig.
Gjør de? Etter forrige pedo-rant beordret til og med investorene som heier på han at han skulle jekke seg ned flere hakk i sosiale medier. Nå har han igjen vært ute på Twitter i Trump-stil, noe som nok en gang skaper uroligheter rundt Tesla som merkevare.
Og likevel sitter de store stille i selskapet, som var poenget mitt. Jeg svarte på en merkelig kommentar som tydeligvis prøvde å formidle at investorene ikke er positive til å investere i selskapet.
Akkurat nå man sitte stille, for Musk har lovet at han skal kjøpe tilbake aksjene til langt over markedsverdi.

Jeg har ikke noe tro på at Tesla kommer til å bli store så lenge Musk sitter i sjefsstolen. Han er en person markedet og konkurrentene elsker å hate av uvisse årsaker, han sliter med å levere i bilbransjen og han begynner å oppføre seg som en gal skrulle som skulle vært innlagt. Han bidrar til polariseringen, og det fungerer sjeldent på lang sikt.

Burger

• Hero Member
  • Have spacesuit, will travel.
    • Vis profil
« Svar #230 på: lørdag 11. august 2018, klokken 11:53 »
... og han begynner å oppføre seg som en gal skrulle som skulle vært innlagt.
Klarer du å se deg selv?
Han bidrar til polariseringen, og det fungerer sjeldent på lang sikt.

Du kan bidra til mindre polarisering ved å ikke bruke så aggresivt språk. F.eks så ville noe sånt vært bedre : "Jeg er uenig i hvordan Elon bruker twitter aggresivt og det påvirker Tesla negativt."
2018 94Ah i3, CE. Levering februar 2018
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

emurof

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #231 på: mandag 24. september 2018, klokken 09:22 »
Akkurat nå man sitte stille, for Musk har lovet at han skal kjøpe tilbake aksjene til langt over markedsverdi.

Jeg har ikke noe tro på at Tesla kommer til å bli store så lenge Musk sitter i sjefsstolen. Han er en person markedet og konkurrentene elsker å hate av uvisse årsaker, han sliter med å levere i bilbransjen og han begynner å oppføre seg som en gal skrulle som skulle vært innlagt. Han bidrar til polariseringen, og det fungerer sjeldent på lang sikt.

Nå synes jeg at du fortsetter avsporingene. Jeg påpeker altså at de store investorene sitter rolig i Tesla. Det er ingenting som tyder på noen krise.

Når det gjelder polarisering så er det vel få som bidrar til det i større grad enn de som angriper Musk og Tesla slik du gjør. Å påstå at han sliter med å levere i bilbransjen er også ganske spesielt all den tid Model 3 dominerer og stadig setter nye rekorder.
Oslo. Potensiell kjøper av elbil.

Elmo

• Gold Member
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
« Svar #232 på: mandag 24. september 2018, klokken 16:27 »
Å påstå at han sliter med å levere i bilbransjen er også ganske spesielt all den tid Model 3 dominerer og stadig setter nye rekorder.
:+1:
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Saxo 2000 og P106 2001. Vi har kjørt tilsammen 146.000 km med PSA classic.
Har nå også en eUp 2015, gått 50.000 km hittil.