Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken farge velger du på din Kona?

Startet av e-curious, onsdag 28. mars 2018, klokken 11:01

« forrige - neste »

trykkertor

Pulse red er den mest bestilte fargen så langt. (Tipper jeg.....)

Jorgensen

#76
Sitat fra: trykkertor på tirsdag 12. juni 2018, klokken 07:17
Pulse red er den mest bestilte fargen så langt. (Tipper jeg.....)
Jeg synes at Pulse Red er en fin farge og jeg har bestilt den selv. Hvis du i dag ser ut på en parkeringsplass, så er jo 90% av bilene en blanding av fargene hvit/sort/sølv. Den meste solgte KONA blir nok en av gråfargene tror jeg.
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Håkon77

Synes det hadde vært mest ryddig om man fikk velge farge ut i fra kønummer og de bilene som var tilgjengelig først. Om man må ha en bestemt farge de da er utsolgt for så kunne man velge å vente på neste båt. Som det er nå gjelder det å velge den fargen færrest vil ha og håpe Huyndai har tatt inn for mange av den.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

e-curious

I grunnen enig..  men tror ikke det er lenge før båt nr2 kommer.  Dersom de skal levere 2500 biler resten av året, så må de levere 625 i måneden, det tyder kanskje på at det kommer biler oftere enn en gang i måneden. 2. eller 3. hver uke?

biggern

Sitat fra: Håkon77 på tirsdag 12. juni 2018, klokken 16:49
Synes det hadde vært mest ryddig om man fikk velge farge ut i fra kønummer og de bilene som var tilgjengelig først. Om man må ha en bestemt farge de da er utsolgt for så kunne man velge å vente på neste båt. Som det er nå gjelder det å velge den fargen færrest vil ha og håpe Huyndai har tatt inn for mange av den.

Det er ikke mulig da de 350 første forlot på båten fra Ulsan for lenge siden.
Forsendelse er ca. 4 uker + ca. 1-2 uker i Drammen.
Mao de 300 bilene, med de tilgjengelige farger og utstyr varianter er det som de 300 første må velge og akseptere eller vente på at deres valg kommer tilgjengelig, etter produksjon og forsendelse ifra Ulsan.
Så her kan det bli forskyvninger i køen, om en ikke aksepterer tilgjengelig farge osv.  :)

Håkon77

Gikk for dark Knight, men angrer. Burde valgt ceramic Blue eller Hvit. Håper jeg greier å leve med det.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Kjetil1986

Sitat fra: Håkon77 på mandag 18. juni 2018, klokken 12:35
Gikk for dark Knight, men angrer. Burde valgt ceramic Blue eller Hvit. Håper jeg greier å leve med det.

Har du skrevet fysisk kontrakt? Hvis ikke er det vel fullt mulig å endre fargen når du skriver kontrakt hos forhandler.
Model 3 long range 2021

Håkon77

Var innom for å ta en siste titt og ble nærmest jaget til å signere. Fikk følelsen av dårlig tid så tok ett valg. Skal nok greie å leve med det.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

DDE


ono

Chalk white med skinn, skal foliere tak svart.Tror det blir bra

Kamuflars

Jeg har bestilt ceramic blue, med en tanke om å foliere taket , speilene og A-stolpene i blank svart. Nå har jeg imidlertid begynt å vurdere sølv istedet, eventuelt sølv på A-stolpene og spoileren, og svart på speilene og selve taket.

Noen tanker om hvorvidt det kan bli pent?
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

Stjerneglis

2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...


kneip

Egentlig, ja. Men Hyundai har strømlinjeformet produksjonen på de første bilene, så de leveres kun lakkert i en farge. Muligheten for å velge kontrastfarge på tak kommer nok senere :)

DDE


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA