Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken farge velger du på din Kona?

Startet av e-curious, onsdag 28. mars 2018, klokken 11:01

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Sitat fra: rmon på fredag 01. juni 2018, klokken 08:40
Dark Knight til 4.900,- eller Galactic Grey til kr. 0,- ?

Sitat fra: trykkertor på fredag 01. juni 2018, klokken 08:45
Dark knight.
Det er å mye finere med en metallic lakk enn flat lakk.


I konfiguratoren står følgende:

SitatAlle farger er metallic.


trykkertor

Og så kommer spørsmålet. Definerers sort, grå og hvit som "farger"?

Chr1ster

Konfiguratoren sier at alle farger er metallic. Men prislisten skriver at metallic koster ekstra. Jeg synes grå er finest, men er det en dårligere lakk enn de andre? I så fall blir det sort.

Ragged_Glory

Jeg spurte forhandler i går: ALLE fargene er metallic, også den som er standard.

K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

HPSE

Sitat fra: Chr1ster på søndag 03. juni 2018, klokken 20:12
Konfiguratoren sier at alle farger er metallic. Men prislisten skriver at metallic koster ekstra. Jeg synes grå er finest, men er det en dårligere lakk enn de andre? I så fall blir det sort.

Man får jo ikke denne i sort...
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Chr1ster

Trodde Dark Knight var sort jeg... Men mulig den er mørk grå? Er det noen steder med bra bilder og videoer av fargene i dagslys?

Limodriver

Dark knight fremstår som svært mørk grå på fargeprøvene, "hakket" før sort.

Cydonia

Galactic grey ser veldig "flat" ut på bilder og video. Trodde ikke dette var metallic. Blir positivt overrasket hvis denne ser fin ut i virkeligheten. Selv har jeg bestilt Ceramic blue, men var veldig i tvil for Dark knight er også fin. Fikk sett begge hos forhandler før jeg bestemte meg.

Sitat fra: Ragged_Glory på søndag 03. juni 2018, klokken 20:46
Jeg spurte forhandler i går: ALLE fargene er metallic, også den som er standard.
Hyundai KONA electric 2018

Gordon Retriever

Jeg lurer på om det er Galactic grey som er brukt på pressebildene i USA:



Denne ser imidlertid noe lysere ut enn Galactic grey i den norske konfiguratoren.

Merk at Galactic grey har vært i Hyundais sortiment i flere år, og det skal finnes både en metallic-versjon, og ikke-metallic av fargen.  Biler produsert i Sør-Korea skal ha benyttet metallic-varianten.

Limodriver

Det er synd at Hyundai ikke kan blande litt lakk etter fargekoden og lekkere noen fargeprøver. Det er ingen forhandlere som har fargeprøve på galactic grey og det burde være mulig å se fargprøve før kjøp.

Elektro12

Overrasket over såpass få hvite. Hos min forhandler var det fargen det gikk mest av.

Cydonia

Tok for gitt at de pressebildene var Galactic grey, men hvis det finnes to utgaver så er jo det interessant. Vedlagt er forresten et par egne bilder av Kona bensin i Ceramic blue (dagslys) og Dark knight (innelys + sol utenfra).
Hyundai KONA electric 2018

Spajderman

Fine bilder! Ceramic Blue ser mye bedre ut på de bildene enn på pressematerialet fra Hyundai, vurderer nesten å bestille den istedenfor Pulse Red nå...

Cydonia

Ja, synes Ceramic blue er veldig fin, fikk sett både ute og inne. Gikk for den pga. mer kontrast mot svarte skjermer, mm. Pulse red kan være tøff, men tar ikke sjansen uten å se den på en bil først. Vedlagt er bilde av fargeprøven inne.
Hyundai KONA electric 2018

Kjetil1986

#44
Spol til 10:28 i denne videoen, så får man sett pulse red, tangerine comet og acid yellow  :+1:



https://youtu.be/gfeXaB2TezY
Model 3 long range 2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA