Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken farge velger du på din Kona?

Startet av e-curious, onsdag 28. mars 2018, klokken 11:01

« forrige - neste »

e-curious

Jeg tar meg den frihet å lage en oppdatert poll basert på den nye informasjonen fra Hyundai. 
Jeg oppfordrer til at man kun krysser av en farge og ett setevalg (man har to stemmer, og kan endre valg).
Dersom noen kommer til å foliere fks. taket for å få tofarget bil kan man skrive detet som en kommentar under.

Farger:


Seter:


Sorlandsinv

Vurderer å skaffe meg Pulse Red, og foliere taket og muligens listen foran på bilen i svart. Vi får se :)Du kan ikke vise dette vedlegget.

Limodriver

Jeg tillater meg å påpeke en feil i denne "pollen". Andelen beregnes av totale stemmer både farge og setevalg. Slik det fremstår nå er det mindre enn 50% med setevalg, tilsvarende kun litt over 50% med fargevalg. %-andelen setevarme må være antall stoff/totalt antall setevalg*100. Tilsvarende antall hvit/totalt antall fargevalg*100.

Nå beregnes andelen andel farge eller stoff/sum valg totalt*100.

e-curious

Ja, jeg har sett det, litt usikker på hvordan rette det.  Enkleste kanskje å se bort fra prosentene.

andy99

"Tangerine Comet (rød)", er ikke rød den er oransje:-)

Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

e-curious


e-curious

Det ser ikke ut til at fargene i USA på fosil nKona er de samme som her til lands:
https://www.hyundaiusa.com/kona/index.aspx

Limodriver

Det ser ut som Konakjøpere enten er svært konservative eller "gærne" i fargevalget. At dark knight er på topp er ikke uventet, men at turkis (ceramic blue), spygrønn (acid yellow) og signalorange velges i så "høyt" antall foran hvit forundrer meg. Populasjonen må nok selvfølgelig vurderes å være noe liten for å være statistisk representativ.

andy99

Sitat fra: Limodriver på torsdag 12. april 2018, klokken 17:07
Det ser ut som Konakjøpere enten er svært konservative eller "gærne" i fargevalget. At dark knight er på topp er ikke uventet, men at turkis (ceramic blue), spygrønn (acid yellow) og signalorange velges i så "høyt" antall foran hvit forundrer meg. Populasjonen må nok selvfølgelig vurderes å være noe liten for å være statistisk representativ.

Det betyr vel bare at Hyundai har lykkes med å tiltrekke seg nye hippe kunder så vel som de trofaste (konservative) Hyundai kundene.  :D
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

e-curious

Litt usikker at det skulle være grunnen for at hvit kommer så  langt ned, hvitt/svart kontraster er jo ganske populært på andre biler.  Regner med at en kan foliere tak og speilhus sorte for det metallic tillegget er

Martin Eden jr

#10
Jeg har valgt Ceramic Blue, men er usikker. Ifølge forhandler er det denne som er på promo-bildene - se f.eks. førstesideoppslaget på Hyundai sine hjemmesider (https://www.hyundai.no/modeller/kona-electric/?gclid=EAIaIQobChMIp7LS_KHk2gIVmIKyCh1Bfwx2EAAYAiAAEgKzs_D_BwE. Men denne ser vitterlig grønn ut - og ikke blå!? Synes fargens ser mye bedre ut på promobildene enn på fargekartet i alle fall...

Dessuten ser den mye kulere ut med hvitt/sølv tak... men det får vi vel ikke...
2014-2018 Soul EV, 2018-2019 Kona EV, 2019- eSoul, 2022- Enyaq 80X

arthur

Mitt (foreløpige) valg er også en blåtone og med hvitt tak hvilket jeg trodde at man kan bestille?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

HPSE

Sitat fra: KiaEVførsteMolde på tirsdag 01. mai 2018, klokken 12:08


Dessuten ser den mye kulere ut med hvitt/sølv tak... men det får vi vel ikke...

Du kan jo foliere :-)
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

HPSE

Sitat fra: arthur på tirsdag 01. mai 2018, klokken 12:28
Mitt (foreløpige) valg er også en blåtone og med hvitt tak hvilket jeg trodde at man kan bestille?

Bilene som nå er/blir produset, er bare ensfarget (7 forskjellige farger).. Men du kan foliere.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Martin Eden jr

Sitat fra: HPSE på tirsdag 01. mai 2018, klokken 12:29
Sitat fra: KiaEVførsteMolde på tirsdag 01. mai 2018, klokken 12:08


Dessuten ser den mye kulere ut med hvitt/sølv tak... men det får vi vel ikke...

Du kan jo foliere :-)

Hvor mye koster en slik foliering? Noen som vet?
2014-2018 Soul EV, 2018-2019 Kona EV, 2019- eSoul, 2022- Enyaq 80X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA