Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading vises ikke på Ze Online/app

Startet av rzoe, tirsdag 27. mars 2018, klokken 00:19

« forrige - neste »

rzoe

I går kveld da jeg skulle sjekke ladestatus på bilen sto det i appen at bilen ikke ladet. Da jeg gikk ut for å sjekke bilen viste bilen at den ladet. Jeg prøvde flere ganger å gå ut og inn på appen, uten at det forandret seg. Så logget jeg ut og inn. Da jeg var logget inn igjen var hele ladefeltet borte. Det er fortsatt borte. Det eneste som er på "hjem" siden er Klimaanlegg- status, som egentlig er under Ladestatusen, men denne ladestatusen er helt borte. Dette gjelder også på nettsiden deres. Noen som har opplevd dette før og har noe tips til hvordan å få tilbake dette ladefeltet? Frustrerende å ikke se hvor mye bilen er ladet on the go.

Måkemannen

Samme her. Ladestatus er ofte flere timer gammel. Som regel fra kvelden før. Oppdatering hjelper sjelden.

Det er ikke verdens mest stabile app, den er mer kjekt å ha. Skal jeg forvarme bilen pleier jeg å sette det opp på dashbordet. Appen er ikke til å stole på.

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk


rzoe

#2
Sitat fra: Måkemannen på tirsdag 27. mars 2018, klokken 00:35
Samme her. Ladestatus er ofte flere timer gammel. Som regel fra kvelden før. Oppdatering hjelper sjelden.

Det er ikke verdens mest stabile app, den er mer kjekt å ha. Skal jeg forvarme bilen pleier jeg å sette det opp på dashbordet. Appen er ikke til å stole på.
Har ikke brukt appen som forvarming før, men den har fungert utmerket mtp oppdatering av ladestatus. Har aldri hatt noe problemer der. Jeg bare skjønner ikke hvorfor hele ladestatusfeltet ikke er synlig nå. Er så rart det bare ble borte
Redigert: Det eneste som har vært de siste månedene er at appen viser bilen er ladet 100% over natta, imens bilen ikke har vært på mer enn 93% når jeg skal bruke den.

erinaes

Kontakten over eteren med min ZE40 lugger stort sett hele tiden og det har den gjort siden bilen var ny. Akkurat nå ser jeg både på app (android) og på pc (windows) at siste oppdatering var 22 mars, altså for 5 dager siden. Lengste periode uten kontakt med bilen var ca 3 uker. Da lot jeg MF få kose seg med problemene, men de ga opp. Jeg tilbakestilte da Z-link til fabrikkinnstillinger, og innen 12 timer var jeg på nett igjen. Jeg vet ikke om det var tilfeldig. Jeg fikk også et nyttig tips fra en ansvarlig person hos Renault Norge som anbefalte å ta ut en av sikringene, men så langt kom jeg aldri - det løste seg. Husker ikke hvilken sikring, men jeg har dokumentasjon et eller annet sted i form av en epost fra Renault. Så virker som det er en kjent sak at kommunikasjon henger litt nå og da.

waldinjo

Dårlig at de ikke klarer å lage en app som er stabil i hvert fall.. :(
Bør ikke akkurat være noen stor sak for Renault å ansette et lite team som kan lage en enkel app med enkle funksjoner som er stabil  >:(

hsa77

Appen min var for en måneds tid siden uten kontakt med bilen i over en uke, plutselig var alt i orden igjen og har fungert prikkfritt siden. Ikke veldig imponert over denne appen... Kommer ikke til å betale for online tilgang når gratisperioden er over!
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA