Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nytt konsept fra Tyskland

Startet av SveinJ, mandag 26. mars 2018, klokken 10:13

« forrige - neste »

SveinJ

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

goggo

Vell, de er ikke helt nye. Har holdt på en stund nå, og har allerede over 3500 reservasjoner.
De  kommer på Skandinavia-turne med prototypen i sommer, så det er bare å signe opp her for de som måtte være interessert i å se/prøvekjøre.
https://sonomotors.com/test-drives.html/

Jeg har vært på nippet til å legge inn en bestilling flere ganger siden i fjor høst, men foreløpig har jeg holdt tilbake på grunn av at jeg brant meg på en preorder av en Elio for en del år siden.  https://www.youtube.com/watch?v=_JHEm9YYIjU
Der gikk det med 1000 USD som jeg nok aldri får noe produkt for, og jeg vil nødig brenne 500 EURO på samme måte for en SION.

Dessuten så synes jeg at hele SION prosjektet er litt "too good to be true" mht pris. Ca 20000 EURO incl batteri er det de har lovet, og det er tilogmed inklusiv tysk MVA som vi får tilbake her i Norge.
Og denne bilen har hengerfeste og bidireksjonal lading og VehicleToHome og mye annet... 


Men jeg skal definitivt se/prøvekjøre når de kommer til Norge i sommer, kanskje jeg tar en tur ned i Europa for å delta på en av de andre prøvekjøre-seansene før det også :)

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Thorbjørn Hellehaven

Veldig interessant, når jeg ser på spesifikasjoner.

  • Under proper conditions the solar cells generate enough energy, to cover 30 kilometers per day with the Sion. 
  • Using a household plug, all common electronic devices with up to 2,7kW can be powered by the Sion.
  • Over a type 2 plug the Sion can provide even more power with up to 7,6 kW.
  • With a towing capacity of up to 750 kg you can tow almost any trailer without problems
30 km pr dag dekker en normaluke for meg.
Hvis ikke 2.7kW holder, så er det mulig med adapter fra Type-2 til industrikontakt/schuko.
750kg er mer enn nok for det meste jeg kjører med henger, og sand eller stein kan jeg kjøre flere turer. Skjelden jeg har noe som ikke er mulig å dele i maks 500kg pr tur.

(Til sammenligning la jeg merke til 220V/200W i video av Niro EV, det holder såvidt til en middels kraftig laptop, men ikke noe kraftig elverktøy)

Desti


SveinJ

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Elsono

Sitat fra: Desti på onsdag 19. september 2018, klokken 19:35
1 star safety death box.  :-X
Krasjsikkerheten blir kanskje ikke helt på høyde med de store produsentene, men er ganske sikker på at den kommer til å få flere enn en stjerne! German engineering made in Sweden forplikter!  8)
BMW i3 60Ah fully charged
Land Rover Defender (traktor substitutt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA