Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Når kommer i3 med 120 ah batteri?

Startet av Bgk, søndag 25. mars 2018, klokken 18:01

« forrige - neste »

Bgk

Utrolig synd hvis i3 blir borte, tror det må være den beste bilen jeg har hatt. Med dobbel rekkevidde hadde den vært perfekt for meg. Eneste jeg savner er varme i rattet...

Trond.m

Litt mer postret ratt med varme hadde vært topp, og i i3S som jeg har nå hadde fortjent det. Med feste for takstativ og sikkerhetsnett for bagasje, så ville den dekket mitt behov for bil. (forutsatt 120 Ah batteri). Så nær, men dog så fjern. Større batteri kan man håpe på, men resten av ønskelisten min må jeg nok dessverre glemme.

Touring

Kunne  bare produsert den bilene med passende oppgraderinger de neste 10-15 årene.  Karbon  teknologi og den plassen den har på en bil under 4 meter så er det lite å forbedre på grunn-teknologien. Takrails,  henger feste,  evt to motorer bak kl kunne komme etterhvert. Kunne kommet en M-versjon også ☺

moonbuggy

touring:
Da blir det en helt annen bil. Poenget med i3 var engentlig å være en kompromissløs "bybil". Liten, lett, lettkjørt og kjapp. Kjøreegenskaper, aerodynamikk osv. passer for akkurat det, og ikke for høy fart, langkjøring og motorvei.
Det er greit nok med større batteri når det kan plasseres i samme kasse uten særlig vektøkning. Utover det vil det endre bilen til noe plattformen ikke egner seg.

Touring

Kunne blitt en  veldig bra 'GTI' som sen første Golfen var i sin tid. Med den lave vekten  og lavt tyngdepunktet hadde den vært morsom på rudskogen feks.  Med oppgraderte bremser og dekk selvfølgelig

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Burger

Jeg er sjokkert over hvor bra i3 94ah lader høyt. Var på noen og 80 da vi begynte å gå fra Bakeri Sprø på Oppdal, innom en dagligvarebutikk og 98% opplada da vi kom frem.

Det virker som det er en del å gå på over 100% oppladet, siden jeg bor 160moh og kjører jamnt ned til 10moh på de to første km. Leaf har nesten ingen regenering og i3 har normal regenering.

Det er så bra at jeg må lese manualen og se om det er noen forskjell på høy og middels hurtigladerfart.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

kbb

Sitat fra: Bgk på søndag 25. mars 2018, klokken 20:08
Nei, kan jo hende salget hadde stoppet litt opp hvis de kom ut med det nå. Får bare smøre meg med tålmodighet og se, er vel slik at biler de lager etter Juli er 2019 modeller så får håpe man kan bestille 2019 modellen med større batteri.

Det stemmer ikke, 2019-modellen begynner produksjon i oktober. i3 følger ikke samme logikk som andre BMW-modeller.

Trond.m

Det stemmer at i3 ofte har fått modellendringer sent på året, men jeg har blitt fortalt at modellåret likevel endres fra 1.7. Jeg vet at en ansatt hos en BMW forhandler solgte en pre-facelift i3 produsert i september 2017 som 2018 modell. Det er forvirrende, men ikke uvanlig at det ved oppgradering av modeller finnes både ny og gammel modell med samme modellår. Det var også tilfelle med e-Golf facelift. Ny og gammel modell ble levert som 2017 modell.

Trond.m

#24
Ser at noen indikerer at større batteri i i3 bare er ubekreftede rykter. Det er vel bekreftet at de planlegger å tilby større batteri, men det kan jo hende at planene ikke gjennomføres. Uansett er det nevnt i et offisielt BMW dokument at faceliften er forsterket for økt batterivekt. Det er jo mulig at de refererer til 94Ah batteriet, men da burde de gjort denne endringen allerede på 2017 modellen.

«
Some reinforcement measures have been implemented on the body to counteract the increased battery weight.

• Reinforcement of the A-pillar and the sill area by the addition of a high-strength steel tube in the carbon body structure»

Tror derfor at det kommer 120 Ah batteri fra november produksjon.

EV85

Da jeg snakket med selger ved utlevering av min LCI snakket vi om 120 som kanskje kom til høsten og mitt inntrykk var at dette var litt kjent for ham, kan være jeg tolket feil.

Agmuns

Sitat fra: TM på lørdag 31. mars 2018, klokken 14:46
Ser at noen indikerer at større batteri i i3 bare er ubekreftede rykter. Det er vel bekreftet at de planlegger å tilby større batteri, men det kan jo hende at planene ikke gjennomføres. Uansett er det nevnt i et offisielt BMW dokument at faceliften er forsterket for økt batterivekt. Det er jo mulig at de refererer til 94Ah batteriet, men da burde de gjort denne endringen allerede på 2017 modellen.

«
Some reinforcement measures have been implemented on the body to counteract the increased battery weight.

• Reinforcement of the A-pillar and the sill area by the addition of a high-strength steel tube in the carbon body structure»

Tror derfor at det kommer 120 Ah batteri fra november produksjon.
BMW har ikke bekreftet at i3 kommer med større kapasitet. De har bare "bekreftet" at de følger med på markedet. Noe alle bilprodusenter åpenbart gjør.

Uten noe konkret fra BMW blir alt av forbedringer på LCI bare spekulasjon og løse rykter. Det med A-stolpen trenger ikke engang ha noe med batteri å gjøre. Jeg har flere ganger tenkt på hva som vil skje dersom jeg får en elg i fronten med en plastbil som i3 er.

SveinJ

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Toalmar

#28
Tror jeg ikke legger så veldig mye tillit til den svensken der faktisk, da han har 3 innlegg etter registrering der i 2015 og 2 av dem er på utklippet.
Uansett så håper jeg på en 120Ah I3 før eventuelt BMW velger å fase den ut
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

SveinJ

Ville være underlig om antall innlegg i det svenske forum har noe med riktigheten av 120Ah å gjøre
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA