Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Når kommer i3 med 120 ah batteri?

Startet av Bgk, søndag 25. mars 2018, klokken 18:01

« forrige - neste »

Touring

Fra en insider i goingelectric.de :


Re: BMW i3 mit 120Ah ab wann?
Beitragvon BMWi3_120ah » So 29. Jul 2018, 22:21

Der BMW i3 120ah wird ab 1.11.2018 produziert. Am Tag davor wird die Produktion des 94ah i3 komplett eingestellt. Es wird ein 120ah rex produziert werden, ob er auch auf dem deutschen Markt vertrieben wird, kann ich nicht sagen. Sicher wird er aber in mindestens einem EU-Land vertrieben.

Quelle: Zugriff auf ein internes System. Zu meiner eigenen Sicherheit wurde dies hier über einen temporären Account und über das TOR-Netzwerk geschrieben.

Stemmer bra med andre kilder vedr 1.11.2018. Nye er at 94ah ikke blir produsert videre.


JorgenM

Fire i3-modeller fra november, så stemmer sikkert at 94Ah ikke skal produseres lengre.

(i3, i3 Rex, i3S og i3S Rex)

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Stikkkontakt

At 120ah kommer er åpenbart nå. Det som gjenstår å se er om det nå kommer hurtigere DC-lading.
Om de fortsatt er stuck på 50kw har de gått fra ca 2,5C på 60ah til 1,25C på 120ah. Jeg blir overrasket om hastigheten ikke øker til 80 eller 100kw.

superluxus

Hvordan kan man lese av tabellen at det faktisk kommer er større batteri? Interessant at de bare planlegger 8 mnd med produksjon. Kommer det noe enda mer interessant neste sommer tro?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Touring

Sto i siste autobild at det kommer 'stor facelift' I 2020, er kanskje model-år 2020? Kanskje lurt å bestille bil som produseres i uke 42 feks neste år?

Trond.m

#110
Sitat fra: superluxus på lørdag 04. august 2018, klokken 20:11
Hvordan kan man lese av tabellen at det faktisk kommer er større batteri? Interessant at de bare planlegger 8 mnd med produksjon. Kommer det noe enda mer interessant neste sommer tro?
Man kan vel egenlig ikke lese det ut av tabellen. Men det er åpenbart at de må legge om produksjonen for 2019 modellen som i følge tabellen er utsatt til november. Det er vel overveiende sannsynlig at utsettelsen skyldes nytt batteri. 2019 modellen produseres fra tom juni 2019, og da bytter de modellår til 2020 (trolig uten endringer).

Siste: ser at det antydes stor facelift i 2020. Tviler på det, og med den faceliften som kom i 2018 modell og trolig nytt batteri i 2019 MY, tror jeg nok det vil skje lite med i3 før den går ut av produksjon. Men det er bare bare synsing fra min side.

Touring

I følge andre nettsteder så skal i3 produseres til 2023. Får inderlig håpe det.  Skal sikre meg en før produksjonslutt og ha den livet ut.

Trond.m

Sitat fra: Touring på lørdag 04. august 2018, klokken 21:20
I følge andre nettsteder så skal i3 produseres til 2023. Får inderlig håpe det.  Skal sikre meg en før produksjonslutt og ha den livet ut.
Jeg også. Men skal jeg satse på i3 som framtidih veteranbil blir det basisutgaven med grytelokk-felg. Men i mellomtiden blir det kanskje FC 120 Ah  ;)

Imagine

#113
Rekkevidden blir i praksis ca 5 mil ekstra. Da er jeg usikker på om jeg gidder å oppgradere fra min nåværende i3S 94, med mindre det er andre spennende ting, f eks betydelig økt ytelse, 4wd eller sånt noe.

Det viktigste for meg da jeg byttet fra 2017 94ah til 2018 i3s var sportsknapp med mulighet for mer sporty bil, det tøffere utseendet på i3s, og at fjernlysene ble bra.
Har aldri hatt behov for 5 mil ekstra slik jeg bruker bilen. Hadde det vært 10-15 mil ekstra måtte jeg begynt å vurdere det.

Ingeniøren

#114
Sitat fra: Imagine på søndag 05. august 2018, klokken 09:27
Rekkevidden blir i praksis ca 5 mil ekstra. Da er jeg usikker på om jeg gidder å oppgradere fra min nåværende i3S 94, med mindre det er andre spennende ting, f eks betydelig økt ytelse, 4wd eller sånt noe.

Det viktigste for meg da jeg byttet fra 2017 94ah til 2018 i3s var sportsknapp med mulighet for mer sporty bil, det tøffere utseendet på i3s, og at fjernlysene ble bra.
Har aldri hatt behov for 5 mil ekstra slik jeg bruker bilen. Hadde det vært 10-15 mil ekstra måtte jeg begynt å vurdere det.

Om det er noen trøst så vil det alltid komme noe nytt, men bare litt nytt av gangen - det er slik bilfabrikkene har holdt på i alle år. :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Autowinder

#115
Vel, når i3 kom på markedet var det jo alt nytt, så det hender. Men ved oppgradering er det ofte slik du sier.
Jeg er tilhenger av små endringer på det ytre mellom hver nye modell. Toyota og andre kommer jo ofte med veldig endret utseende etter 3-4 år. Verstingen var vel for de som hadde kjøpt første generasjon Avensis i 2002 og som ble avløst av en mye større Avensis året etter. Verdien på bruktbilen falt som en stein.

Jeg har hatt en ikke-Tysk bil fra asia én gang, i 1984. Det ble med det ;-)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

1317142119

Sitat fra: TM på lørdag 04. august 2018, klokken 20:22
Sitat fra: superluxus på lørdag 04. august 2018, klokken 20:11
Hvordan kan man lese av tabellen at det faktisk kommer er større batteri? Interessant at de bare planlegger 8 mnd med produksjon. Kommer det noe enda mer interessant neste sommer tro?
Man kan vel egenlig ikke lese det ut av tabellen. Men det er åpenbart at de må legge om produksjonen for 2019 modellen som i følge tabellen er utsatt til november. Det er vel overveiende sannsynlig at utsettelsen skyldes nytt batteri. 2019 modellen produseres fra tom juni 2019, og da bytter de modellår til 2020 (trolig uten endringer).
Wait, what? Hva gjør at du tolker tabellen slik? :P Faceliften ble ikke produsert før i november/desember den heller.

Det er flere modeller der som ikke bygges fra sommer til sommer. Kanskje det endelig blir slutt på at BMW-folk selger biler på Finn og skriver de er ett år nyere enn de faktisk er (fordi de skriver modellår i stedet for registreringsår) :P

Trond.m

BMW har siden 2014 alltid hatt skifte av MY for i3 fra 1. juli, bortsett fra faceliften i 2018 MY som ble produsert fra november 2017. At de nå utsetter 2019 MY til november tyder jo på at de gjør noen vesentlige endringer, og da er det vel batteri som er overveiende sannsynlig.

Imagine

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 05. august 2018, klokken 10:19
Sitat fra: Imagine på søndag 05. august 2018, klokken 09:27
Rekkevidden blir i praksis ca 5 mil ekstra. Da er jeg usikker på om jeg gidder å oppgradere fra min nåværende i3S 94, med mindre det er andre spennende ting, f eks betydelig økt ytelse, 4wd eller sånt noe.

Det viktigste for meg da jeg byttet fra 2017 94ah til 2018 i3s var sportsknapp med mulighet for mer sporty bil, det tøffere utseendet på i3s, og at fjernlysene ble bra.
Har aldri hatt behov for 5 mil ekstra slik jeg bruker bilen. Hadde det vært 10-15 mil ekstra måtte jeg begynt å vurdere det.

Om det er noen trøst så vil det alltid komme noe nytt, men bare litt nytt av gangen - det er slik bilfabrikkene har holdt på i alle år. :)


Det blir gjerne slik. Synes de skulle gått rett på 150ah batteri og heller lagt på prisen litt. Enig i at de bør justere utseendet litt slik at man føler man kjører den nyeste modellen.
Men om jeg bytter i3 for mer rekkevidde blir det like greit å gå betydelig opp i pris og størrelse for en Audi Etron SUV eller noe sånt og få mer plass, ytelser og 4wd i samme slengen. Hvis ikke er jo i3 94ah allerede perfekt. I3s 94ah hurtiglader jo så kjapt også de få gangene man trenger det. Vi får se hva fremtiden bringer.

1317142119

Noen andre som har kjennskap til kredibiliteten til EV-database.uk? De melder estimert produksjon av 120Ah fra april 2019 og siden ble senest oppdatert 1. august.

https://ev-database.uk/car/1145/BMW-i3-120-Ah

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA