Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

OTA 150 kw

Startet av Pilot, lørdag 24. mars 2018, klokken 16:54

« forrige - neste »

Pilot

Ser fra ipaceforum.co.uk at det antydes om OTA 150 oppgradering

https://www.ipaceforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=109&start=20#p802

Noen som har fanget opp tilsvarende info?

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

LittleHammer

Ser det er snakk om 150kW ladeeffekt. Det hadde vært fantastisk som gratis upgrade.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

HelectriC

Jeg vil tro alt annet er merkelig. Man kan ikke lansere en elbil med så lang rekkevidde i 2018 og begrense seg til 100kW når det allerede planlagt at 150kW blir bygget ut. I tillegg fikk jeg beskjed fra selger at bilen er blitt testet med opp til 600kw, dvs 150 kan ikke være noe problem i det hele tatt. Veldig bra at Jaguar valgte OTA oppdateringer så man ikke må in til verksted for slike ting.
ioniq 5

turfsurf

Kan godt være at Jaguar er litt forsiktige. Vil se effekten av 100kW lading over tid.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Er det kun software som styrer antall kW DC?

turfsurf

Batteriets indre motstand og spenningen man trykker på vil jo gi endelige begrensninger uavhengig av software. Men da er vi vel langt over det som kan regnes som fornuftig ladefart.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Takk

Da er det hvertfall mulig OTA. Hvis dette blir en realitet blir jeg veldig positivt overrasket.

S.S

Om det er 100 eller 150 kW er det ikke nødvendigvis så stor praktisk forskjell. Kanskje 10 minutt på fullading?  Men alle monner drar, og flott å få noen specs som er bedre enn 5 år gamle biler fra en annen produsent!
For min del er det viktigere å få trefas ombordlader...

Counterpointer

Sitat fra: S.S på søndag 25. mars 2018, klokken 00:24
For min del er det viktigere å få trefas ombordlader...
Det tror jeg jeg kan garantere ikke kommer OTA

Nordlands

Verdi av oppgradering er også om 150 kW ladere får minuttpris sånn som 50 kW ladere uavhengig av ladestrøm. Dersom det i tillegg settes høyere pris på superhurtiglading, blir det veldig kjipt å måtte betale for 150 kW og bare kunne få 100 kW.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Stikkkontakt

#11
Med 90kwh batteri tilsvarer jo 100kw lading bare 1,1C. Det er et lavt tall. E-Golf 1.gen takler jo over 2C. Ionic enda mer.. Ladehastigheten avgjøres vel til syvende og sist på cellenivå så med tilstrekkelig kjøling burde minst 2C og 200kw være mulig.
Det viktigste er uansett at man klarer å opprettholde en høy energiflyt over et stort spenn på SOC. Jevn lading på 100kw er bra det også.
For øvrig kommer det 6 stk 350 kw ladare på Voss i Q3 18. Det er midt i løypa for oss når vi er på langtur. Jeg synes å se en akselerering i oppgraderingen av ladere til 150kw+ som vil i stor grad fjerne argumentasjonen om at "i-pace lader sakte"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA