Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan EV app problemer

Startet av Jansen, fredag 23. mars 2018, klokken 22:07

« forrige - neste »

Jansen

Hei.

Er det fler som har problemer med Nissan EV appen?
Hvordan kan jeg fikse det?

Når jeg starter appen lukker den seg ned i samme sekund, og like etter åpner den en nettside med følgende tekst:

An invalid operation was detected against this application. The application cannot be used after an invalid operation is performed..

Jeg bruker en Nokia 8 med nyeste oppdatering til android 8.1.0.


Dag_Erik

Hei,
det eksisterer allerede en tråd om den nye appen.
Den finner du her; https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=37943.0

Men tror ikke du er aleine om å ha problemer med den nye appen.
Den er fryktelig ustabil og forferdelig treg. Heldigvis er Leafen en fin bil,
for appen trekker inntrykket ned!
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2018 Nissan Leaf 40Kwh

Jansen

Sitat fra: Dag_Erik på mandag 26. mars 2018, klokken 09:33
Hei,
det eksisterer allerede en tråd om den nye appen.
Den finner du her; https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=37943.0

Men tror ikke du er aleine om å ha problemer med den nye appen.
Den er fryktelig ustabil og forferdelig treg. Heldigvis er Leafen en fin bil,
for appen trekker inntrykket ned!

Takk for info. Det var den tråden jeg prøvde å lete etter før jeg skrev innlegget mitt.

meitran

De som sliter bør si ifra til Nissan. En app kan umulig være det vanskeligste å rette på.

TJV

Hentet nye Leafen på tirsdag. Koblet opp Nissan sin app mot bilen og fikk det til å fungere fint. Men de siste dagene kommer jeg ikke inn på appen (iPhone). Får bare opp denne feilmeldingen. Klarer å logge meg på hjemmesiden hos Nissan, men kan ikke forandre eller legge til noe der. Har prøvd å slette bilen og hele kontoen for å begynne helt på nytt, men det går ikke. Noen andre som har samme problem?
Feilmeldingen i appen er: Bruker-ID/passord ugyldig.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

hemi

må kille min hver gang jeg skal bruke den

også får jeg ikke varmet bilen, med mindre den står tilkoblet nettstrøm, er det instilling som må gjøres noe sted?

Dudi

#6
Hvordan bruker jeg remote (Connect-ev appen) til å starte lading? 

Har nå funnet ut av dette.

Ladetimer i bilen må settes for å ikke starte ladning med en gang strøm tilsluttes. App kan deretter da starte ladning, selv om dette er utenfor satt ladetimer. Appen kan ikke stoppe ladning igjen. Ladning blir da vel stående til 100%. Litt trist...

Kjell Leaf

Jeg får nå bare ugyldig bruker ID og passord, men satte den over på Japan, da virker den. Dette gjelder både nissan appem og Leaf Manager.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

ArthurWikan

#8
Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 10. april 2018, klokken 20:04
Jeg får nå bare ugyldig bruker ID og passord, men satte den over på Japan, da virker den. Dette gjelder både nissan appem og Leaf Manager.

Min sluttet å fungere i dag."Brukernavn/Passord ugyldig." Også på japansk (men japan har "glemt passord). Fikk varm bil i morges, da. Kan logge meg inn på nettsidene til Nissan, uten at det hjelper noe særlig.

woody

Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 10. april 2018, klokken 20:04
Jeg får nå bare ugyldig bruker ID og passord, men satte den over på Japan, da virker den. Dette gjelder både nissan appem og Leaf Manager.

Tusen takk for tipset. Jeg har hatt bilen i 6 måneder og har ikke hatt problemer en eneste gang. Helt fram til denne helgen. Kommer ikke inn i det hele tatt. Veldig irriterende. Endret til Japan. Da virker den med en gang som vanlig.
2015 e-Golf Night Blue
2013 Auris Touring Sport hybrid
2019 Kia e-Niro First Edition
2019 Audi e-tron 55 Edition One
2013 Nissan Leaf
2020 Mercedes EQV 300 Charge
2023 Tesla Y LR

Sippi

Jeg fikk heller ikke logget på (iPhone) appen i dag. Fikk feilmelding om at brukernavn eller passord var feil. Fulgte tipse i denne tråden og byttet land fra Norge til Japan og da kom jeg inn.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Roar Nicolaisen


Tomma

Makan til dårlige app skal man lete lenge etter
Nissan Leaf 2014 Tekna

hemi

Forvarmet 2 ganger i dag for å være sikker, tok ca 10 minutter med stop start i appen for å få det til å virke.

Kom ut til bunnfrossen nedsnødd bil, totalt min feil for å ikke kjøre den inn i garasjen i går. Virker som nissan gir totalt faen også, har klaget inn, og 0 svar.

Den virket 1 gang på fredag var det vel, men thats about it.

Are

Har ikke fungert i det hele tatt hos meg i en ukes tid.
Prøver å logge inn på nettsiden, den aksepterer ikke passordet mitt. Ber om nytt passord, men får ikke.
Helt fantastisk at Nissan lar en app ødelegge så mye for brukeropplevelsen av bilen. Det har vært masse trøbbel med appen siden jeg fikk Leaf i 2015, aldri noe tull med bilen.
2015 Nissan Leaf
2021 Citroën ë-C4

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA