Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nyutdannet skal kjøpe sin første elbil (brukt) - Model S

Startet av siljan, tirsdag 20. mars 2018, klokken 11:22

« forrige - neste »

siljan

Hei

Nytudannet student her, i ny jobb. Jeg og samboer har kjøpt oss et fint hus på 270m2 til bare 2 mil. Det er litt sånn der man ikke skulle tro nokon kunne bu. Men det betyr igjen at låne utgiftene våre er mindre enn det jeg hadde i leie når jeg studerte.

Uansett, nok om det.

Ser etter å kjøpe vår første elbil. Vi har fra før en 2015 golf (bensin, fy fy).

Det vi ikke blir enige om er hvilken bil vi skal gå for. Vi følger det er litt som med mobiler for tiden med elbiler. Med det mener jeg at det virker å være store forbedringer årlig omtrent når det kommer til rekkevidde etc.

Vi liker veldig godt Tesla Model S. Vi har forøvrig et barn på vei nå til sommeren, og vi tror den vil fylle alle rom til en god familiebil. Vi drar sjelden på langturer, og ser for oss at alt fra 75D og oppover er bra nok. Men 4hjulstrekk er en nødvendighet.

Hva er det jeg bør se etter når jeg skal kjøpe en Model S på brukten? Vil ikke bruke mer enn 600 000 tror jeg. Har lest at det var mye feil med første generasjon Model S. Er det virkelig så ille? Bør jeg spare penger å gå for den med den nye fronten etc?

Takker så mye for hjelpen

DBR

Hvis du har budsjett på 600.000 for brukt tesla så er det galskap å ikke kjøpe ny. Mtp den gode renta du får så er det bedre å kjøpe ny enn brukt til den prisen (hvis du skal ha 75d

Må ikke ha maks utstyr på tms for at den skal være en fin bil å bruke :)

THE

Ville også gått for ny bil mtp. garanti og finansiering.

Ny S75D med metallic lakk, soltak (nødvendig for takstativ) og vinterhjul kommer på ca 675000,-

Hvis takstativ ikke er viktig, og du kjøper vinterhjul fra en dekkforhandler i stedet for fra Tesla, kan du komme unna med ca 650000,-

Jeg ville nok lagt til både autopilot (nødvendig for adaptiv cruisecontrol) og premiumpakke (varme i ratt, bakseter og bedre stereo), men det er ikke noe must. Autopilot kan kjøpes til senere, og innholdet i premiumpakke er det veldig opp til hver enkelt om man synes man har bruk for eller vil ta seg råd til.

Ved å bruke en henvisningskode når du kjøper ny bil får du også 4000 i kreditt hos Tesla og gratis superlading så lenge bilen er i ditt eie. Ser ut som du må minst opp på 600000,- for en brukt S75D også, og da er det veldig lite (om noe pga. rentefordel på nybilkjøp) å spare på brukt.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Luftventil

Sitat fra: henrikhoe på tirsdag 20. mars 2018, klokken 11:22

Hva er det jeg bør se etter når jeg skal kjøpe en Model S på brukten? Vil ikke bruke mer enn 600 000 tror jeg. Har lest at det var mye feil med første generasjon Model S. Er det virkelig så ille? Bør jeg spare penger å gå for den med den nye fronten etc?

Takker så mye for hjelpen

Tesla har løpende oppgradert Model S siden den ble levert, så generelt bør du kjøpe en så ny utgave som du har råd til. Bilen har blant annet fått nye seter, som jeg vil anbefale at du prøver å få med i den bilen du kjøper. Personlig synes jeg også faceliften løfter utseendet mye, men da må du også regne med å betale en del mer.

Men som andre her inne er inne på, ville jeg nok forsøkt å strukket budsjettet litt for å få en ny bil. Du får en splitter ny inventory Model S75D for 626 000 kroner.

http://teslainventory.teslastats.no/?land=no&a=&b=&c=&d=&e=&f=&h=&l=&m=&p=&s=&sort=3&d=n

- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA