Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny Tesla..

Startet av RichardPh, mandag 19. mars 2018, klokken 01:37

« forrige - neste »

RichardPh

Hei!
Har en Model S 70D nå med veldig lite utstyr, er vel forsåvidt kun autopilot som er aktivert der, og vurderer en model X.

Tanker om denne? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=115839097

Hva bør jeg eventuelt tenke på?

Espen Hugaas Andersen

#1
Ser man bort i fra hjulene, så får man samme bil for 781.920 kroner fra Tesla, altså bare 2920 kroner mer enn denne bruktbilen.

Da kan man bruke henvisning slik at man får gratis superlading og 4000 kroner til å bruke på service. ( https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=36519.msg652799#msg652799 ) Man får garantert gunstigere rente hos Tesla, og de nyere bilene har diverse større og mindre forbedringer. Den største forbedringen er nok at senterskjermen er oppdatert med ny datamaskin som gir bedre respons/mindre lag. (Kanskje også bedre ytelse - står ikke om denne er "uncorked". Definitivt noe å spørre om.)

Personlig ville jeg ikke gått for denne bilen uten at jeg fikk prutet den ned med minst 30k. Helst mer enn 50k. Eller at jeg måtte ha bil nå og ikke kunne vente. (Leveringstiden på ny bil er fort 3-6 mnd.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

#2
Jeg kommer frem til ca 4% effektiv rente med 7968 kr/mnd i 10 år. Tesla tilbyr 2,88% i tre år, deretter ca 4%. Den forskjellen utgjør omkring 20.000 kroner de første tre årene, ved fullfinansiering
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Jeronan

The fact that the one in that finn advert also has 22inch Turbine wheels would be a big no for me as well!

The Model X is more noisier than the Model S and running it on 22inch Turbine rims is going to add a significant extra noise.

Not to mention that the 22inch will increase energy consumption by quite a bit as well, something you don't want with a X 75D on long trips.

Like Espen already said, the price difference is too little to not go for a new Model X instead and then opt for standard 20inch rims.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA