Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bytte kabel på Mercedes B250e ladekladd

Startet av ragwo, søndag 18. mars 2018, klokken 21:56

« forrige - neste »

ragwo

Da strekkavlasteren på Type 2-kontakten på ladekladden er knekt må pluggen byttes. Jeg lurer derfor på om jeg skulle byttet hele kabelen da jeg egentlig trenger en lengre kabel for lading på hytta. Er det noen som har åpnet kladden og byttet kabel? Ser at elbilhjelpen har et godt tilbud på T2-plugg med 6 meter kabel, vil denne kunne brukes?
https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/37-kw-apen-ende-til-t2-6m-delphi-kabel-lys-bl
Alle svar mottas med takk.
Eldrid - 2013 Leaf

elektrolux

Den kan brukes forutsatt at kladden kan åpnes. Send gjerne til oss for fix, eller bestill Delphi kabelen om prøv selv.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ragwo

Takk for raskt svar.
Det er ingen synlige skruer på kladden, så om den kan åpnes vet jeg ikke. Noen som har prøvd?
Eldrid - 2013 Leaf

Ingeniøren

Knekt - brukerfeil eller konstruksjonsfeil ?

Hvis det siste bør du få det fikset på 5 års reklamasjon.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

ragwo

Knekt av. Ville tro at den skal tåle bruk, så jeg får høre med forhandler. Takk for tipset
Eldrid - 2013 Leaf

elektrolux

Vil tro knekt nipple behandles av Mercedes som knust skjerm behandles av Apple.

Uansett en del til 10 kr, så egentlig er det kostnadene med jobben det står på. Til sammenligning tar vi normalt 250kr for en slik jobb inkludert mva.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ragwo

Strekkavlasteren er en del av type 2-pluggen og pluggen er sveiset ser det ut til, så jeg tror kabelen må kappes og ny plugg monteres.
Eldrid - 2013 Leaf

Ingeniøren

Sitat fra: ragwo på mandag 19. mars 2018, klokken 10:12
Strekkavlasteren er en del av type 2-pluggen og pluggen er sveiset ser det ut til, så jeg tror kabelen må kappes og ny plugg monteres.

Bare husk at en del ladekladder har termosensor i shuko kontakten. Klippes kabel så klippes den og...og da er det ikke sikkert den vil lade. Nabo bilen på jobb i dag var men MB men spiral kabel. Ved lang avstand blir det ganske mye strekk i avlaster så kanskje ikke så rart den ryker.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

ragwo

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 20. mars 2018, klokken 06:44
Sitat fra: ragwo på mandag 19. mars 2018, klokken 10:12
Strekkavlasteren er en del av type 2-pluggen og pluggen er sveiset ser det ut til, så jeg tror kabelen må kappes og ny plugg monteres.

Bare husk at en del ladekladder har termosensor i shuko kontakten. Klippes kabel så klippes den og...og da er det ikke sikkert den vil lade. Nabo bilen på jobb i dag var men MB men spiral kabel. Ved lang avstand blir det ganske mye strekk i avlaster så kanskje ikke så rart den ryker.
Spiralkabel er definitivt ingen god idé. Takk for tipset angående temperatursensor. Noen som vet om NB-kabelen har noe slikt i pluggen? 
Eldrid - 2013 Leaf

KjellG

Er det tempsensor i type2 støpselet? Trodde det var i den enden feilen her lå, ikke i schucko-enden?

ragwo

Sitat fra: KjellG på onsdag 21. mars 2018, klokken 00:44
Er det tempsensor i type2 støpselet? Trodde det var i den enden feilen her lå, ikke i schucko-enden?
Feilen ligger i type 2-enden men noen ladere har temperatursensor både i shuko og type 2.
Eldrid - 2013 Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA