Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

VCDS Tweaks e-Golf - Baklys sammen med kjørelys.

Startet av Amatøren, lørdag 17. mars 2018, klokken 17:36

« forrige - neste »

Amatøren

Ja jeg vet det bruker strøm, men er likevel interessert i om det går å få baklysene til å tenne automatisk med kjørelyset (C lysene).

Å slå på lyset manuelt til nærlys så dimmer instrumentbelysningen og radio/NAVI.

Noen som har sett på det?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

SteinarSun

Det går an å kode baklys som drl, og da er de alltid på.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Amatøren

Lest at noen har gjort det på Sharan, men skulle gjerne hatt kode/fremgangsmåte for e-Golf.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

SteinarSun

Sitat fra: Amatøren på mandag 19. mars 2018, klokken 14:23
Lest at noen har gjort det på Sharan, men skulle gjerne hatt kode/fremgangsmåte for e-Golf.
Har gjort det på min, men det er lenge siden.
Du kan sjekke denne :
Scandinavian DRLs (Tail lights on with DRLs):
(6)-Daytime running lights-Tagfahrlicht-Dauerfahrlicht aktiviert zusartzlich Standlicht == active
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Erlingni

Sitat fra: SteinarSun på tirsdag 20. mars 2018, klokken 08:14
Har gjort det på min, men det er lenge siden.
Du kan sjekke denne :
Scandinavian DRLs (Tail lights on with DRLs):
(6)-Daytime running lights-Tagfahrlicht-Dauerfahrlicht aktiviert zusartzlich Standlicht == active
Denne kodingen er forskjellig før og etter FL så vidt jeg husker. Det heter noe annet på FL.

Amatøren

Tusen takk for 2 * tips.

Da gjelder det å få tak i (finne) siste benevnelse.

SitatVW e-up! 09.2017
VW e-Golf 01.2018
-----------------------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016
-----------------------------------------------------------------------
Venter på VW e-Golf (august/september 2018)
Reservert Audi e-tron
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Erlingni

Jeg driver å forsker litt på dette med FL og lys selv, og er redd disse settingene er flyttet til modul "4B - multifunction module" som ikke kan leses med "gammel" kabel.
Etter hva jeg har skjønt skal flere av funksjonene som tidligere lå i "09 - Central Electronics" ha blitt flyttet til nettopp 4B - multifunction module" på FL.

Jeg såpass nysgjerrig på dette at jeg har bestilt meg en ny kabel (HEX-NET). Men den sendes fra USA, så det tar nok litt tid før jeg har den.

Det er derfor det er så vanskelig å Google dette også. Er nok ikke mange enda som har både FL bil og den nye kabelen.

Apache

Hvordan er det med garanti på bilen når man har "tuklet" med den?

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Erlingni

Det skal være en årsakssammenheng mellom kodingen og feilen for at garantien skal bli berørt.
F.eks. problemer med høyre blinklys, og de ser at lysene er kodet halvt i hjel. Men normalt kan de uansett bare sette modulen tilbake til fabrikkinnstillingene, det gjør de også ofte ved oppdateringer.

Jeg har hatt flere Audi, og dette har aldri vært et tema. Men jeg tenker; alt med måte!
Små enkle komfort kodinger er det ingen som bryr seg om. Det er ofte snakk om enkle innstillinger som kunne/burde vært tilgjengelig i Discover skjermen i utgangspunktet (som baklys på dagtid, i denne tråden).
Mens større endringer på f.eks. lys, kan jo være ulovlige og også påvirke EU-kontrollen.

individu-el

Jeg fik forhandleren til (gratis) at lave denne ændring. Alle nye biler (typegodkendt i EU efter 07/2016, skal jo have permanent baklys og kørelys foran). Mon ikke de fleste forhandlere vil lave denne kodning gratis?

sinhal

Har en 2018 FL e-Golf. Kan befrefte denne kommandoen med VCDS for å få baklys sammen med DRL.
[ 09 – Ventral Elec ] -> [ Security Access ] -> [ Access Code: 31347 ] -> [ Adaption – 10 ] -> [ ENG141647-ENG116593-Aubenlich_Front-Tagfahrlicht-Dauerfahrlicht aktiviert zusaetzlich Standlicht ] -> fra not active til active

brako79

Sitat fra: sinhal på torsdag 29. mars 2018, klokken 17:08
Har en 2018 FL e-Golf. Kan befrefte denne kommandoen med VCDS for å få baklys sammen med DRL.
[ 09 – Ventral Elec ] -> [ Security Access ] -> [ Access Code: 31347 ] -> [ Adaption – 10 ] -> [ ENG141647-ENG116593-Aubenlich_Front-Tagfahrlicht-Dauerfahrlicht aktiviert zusaetzlich Standlicht ] -> fra not active til active

Kan bekrefte det samme.
Ser ut som parklys foran også kom på ved aktivering av denne.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Erlingni

Funker gull :+1:
Parklys foran er nå aktivert sammen med C-lysene hele tiden, ja (både med bryter i "off" og i "auto" når det er lyst ute).

Amatøren

Har ikke fått testet selv enda, men jeg tenkte at det bare var baklysene som skulle tennes, men greit nok hvis parklys foran følger med (bare det er lovlig).

Derimot vil jeg ha det slik at alt lys er av når lysbryter er satt til av.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA