Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Accessories til Tesla Model x

Startet av O'hoolahaan, lørdag 17. mars 2018, klokken 14:58

« forrige - neste »

O'hoolahaan

Hei

Lurte på hva dere har som tilbehør til TMX.
noen anbefalinger?
har bestilt alu Key fob  :D

Råde

e-Golf | X75D

jlan

Finnes det en løsning for bedre leselys? Jeg synes av og til det er greit å kunne lese papiravis når jeg venter på fergen (Jeg får ikke avisabonnementet til å virke på skjermen). Min forrige bil hadde leselys under speilet, en mye bedre løsning enn å få lys i nakken.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Epleskreller

Bagasjeromsmatte og skvettlapper foran er det eneste jeg har kjøpt til denne. Så har jeg diverse kabler og rødt adapter fra tidligere..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

geear

Sitat fra: jlan på søndag 18. mars 2018, klokken 09:44
Finnes det en løsning for bedre leselys? Jeg synes av og til det er greit å kunne lese papiravis når jeg venter på fergen (Jeg får ikke avisabonnementet til å virke på skjermen). Min forrige bil hadde leselys under speilet, en mye bedre løsning enn å få lys i nakken.
Sikkert ikke helt det du er ute etter, men funker kanskje som en midlertidig fiks? Burde gå an å få lagt opp lys i kameradekselet ved speilet..

https://m.ebay.com/itm/Flexible-USB-1Led-Lamp-Light-Torch-For-Laptop-Notebook-Computer-PC-Reading-Night/201650952831?epid=1589594504&hash=item2ef3555a7f:g:81YAAOSw2XFUaZnA

jlan

Takk, ja jeg kan teste ett slikt. Spørs om det blir litt stor belastning på USB sokkelen.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

geear

Det finnes med sigarettennerplugg også, og det sitter det rett ved siden av USB-socketene, kanskje bedre å velge en slik..

O'hoolahaan

Sitat fra: Epleskreller på søndag 18. mars 2018, klokken 21:19
Bagasjeromsmatte og skvettlapper foran er det eneste jeg har kjøpt til denne. Så har jeg diverse kabler og rødt adapter fra tidligere..

har du ikke skvettelapper bak? hvilken har du kjøpt foran? hvor holder du til? med tanke på hvilke kabler du bruker mest?

Rosenvinge

Sitat fra: O'hoolahaan på onsdag 21. mars 2018, klokken 08:11
Sitat fra: Epleskreller på søndag 18. mars 2018, klokken 21:19
Bagasjeromsmatte og skvettlapper foran er det eneste jeg har kjøpt til denne. Så har jeg diverse kabler og rødt adapter fra tidligere..

har du ikke skvettelapper bak? hvilken har du kjøpt foran? hvor holder du til? med tanke på hvilke kabler du bruker mest?
Sjekk ut Gytisautek.no for skvettlapper

geear

Sitat fra: O'hoolahaan på onsdag 21. mars 2018, klokken 08:11
Sitat fra: Epleskreller på søndag 18. mars 2018, klokken 21:19
Bagasjeromsmatte og skvettlapper foran er det eneste jeg har kjøpt til denne. Så har jeg diverse kabler og rødt adapter fra tidligere..

har du ikke skvettelapper bak? hvilken har du kjøpt foran? hvor holder du til? med tanke på hvilke kabler du bruker mest?
Jeg har også kun foran. De foran gjør i mine øyne mest nytte og gjør minst utav seg visuelt, mens de bak gjør mindre nytte i forhold til lakken på bilen (direkte sprut går kun i plasten under fangeren) og gjør ganske mye utav seg. Godt mulig det hadde hjulpet litt på all dritten som samler seg på bakenden, men jeg klarer ikke helt å gå for rallylooken på en 2,5 tonns familiebil.. ;)

dypen

#10
Hva er det som følger med ny bil av ekstrautstyr? Har en liste som jeg tror det er behov for.

Beskyttelseslomme for nøkler
Ladekabler diverse
Adaptere for lading diverse
Telefon holder / lader
Midtkonsoll skuff for oppbevaring
Gummimatter pluss front og bakmatte
Dekkrep og kompressor
Skvettlapper
Bagasjeromsplate 5 seter nedre
"dypen" Elbilforening medlem. X75D

automat

Når det gjelder ladekabler og adaptere, så er den viktigste type-2-kabelen som følger med bilen.

Adaptere/overganger for å lade med UMC på div kontakter var nok viktig i 2013. Men nå er det såpass mye type-2 her til lands at det ikke er nødvendig. Kjøp først dette når du vet du kan få bruk for det. Eneste «kjekt å ha» overgang jeg har, er for å lade på på 16A 1-fas CEE.

Når det gjelder Chademo-adapter, så er det 22kW ladestolper tilnærmet alle steder der det er Chademoladere. Til ren nødlading tenker jeg derfor at bilens type-2-kabel kan være godt nok, selv om det tar 2-3 ganger så lang tid som med Chademo.(Lenger, hvis man har eldre bil med kun 11kW lader).

Har man et kjøremønster som passer dårlig med superladernettverket, så er Chademo-adapter gull.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Sirup

Venter fremdeles på bilen, men har kjøpt følgende:

- Nøkkelbeskyttere i silikon.
- Skvettlapper foran fra Gytis.
- Ventilhetter med Teslalogo.
- Formsydde vesker til frunken, kjøpt fra Oscar & Hamish.

VW e-Golf
Tesla Model X75

Y_A

#13
Ser  at flere nevner bagasjeromsplate til 5 seteren. Hvilken plate er det snakk om? Hva er forskjellen mellom den og den som allerede er der?

ctr46

Sitat fra: Y_A på søndag 01. april 2018, klokken 18:24
Ser  at flere nevner bagasjeromsplate til 5 seteren. Hvilken plate er det snakk om? Hva er forskjellen mellom den og den som allerede er der?

Den er lavere og gir større rom. Kjøpte min fra Gytis.
.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA