Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har du eller vurderer du å kanselere TM3?

Startet av Myrvang, lørdag 17. mars 2018, klokken 00:03

« forrige - neste »

janegils

Har kansellert.
Har sikta meg inn på ein I.D. Buzz, så....nokre år til med eGolf/S-Max.
The rotation of earth really makes my day

ok67

Prøvesatt i ein M3 i Chicago i dag :) Gav eit godt inntrykk.

Trur ikkje at manglande instrument bak rattet blir noko savn. Bagasjeromsåpninga er litt lita, men skal heilt klart leve med det også. Berre Gabrielsen kjem så blir dette kjempebra.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Klykken

Kansellerte i dag.
Har vurdert det dithen at hvis det blir aktuelt vil vi heller legge inn ny bestilling. Er såpass fornøyd med vår S at behovet egentlig ikke er der, og pendlerbilen BMW i3 fungerer til sitt formål enda noen år.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

emmern

Kjøp en S til :) Rentekampanje og gratis supercharging er fortsatt aktive :)
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

1000kwh

Sitat fra: Klykken på fredag 28. september 2018, klokken 10:41
Kansellerte i dag.
Har vurdert det dithen at hvis det blir aktuelt vil vi heller legge inn ny bestilling. Er såpass fornøyd med vår S at behovet egentlig ikke er der, og pendlerbilen BMW i3 fungerer til sitt formål enda noen år.
Så nært konfigurering!! :D

Har også en reservasjon (men endte opp med Model S som mange andre). Jeg skal som minimum konfigurere min bil.

Klykken

Hehe, jajajaja, er jo fristende med flere Teslaer på tunet, men behovet er ikke der. I stedet for å friste meg selv og beholde reservasjonen tok jeg til "fornuften" og kansellerte. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

bakskj

Sitat fra: emmern på fredag 28. september 2018, klokken 10:46
Kjøp en S til :) Rentekampanje og gratis supercharging er fortsatt aktive :)

Hvor står det at det fremdeles er rentekampanje og fri supercharging? Står 3,3% på nettsiden til tesla når man konfer en Model S ser jeg.
2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

emmern

Det er litt "hemmelig" snakk med din lokale Tesla-sjappe.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Braxze

Sitat fra: emmern på fredag 28. september 2018, klokken 16:17
Det er litt "hemmelig" snakk med din lokale Tesla-sjappe.

Er vell ikkje fri SC endå, men er 0,25 rente :)

ejo8210

Jeg er veldig når å kansellere og kjøpe en Model S. Har bestilt men kan jo fortsatt annulere S så venter med kansellere.

emurof

Sitat fra: ejo8210 på fredag 12. oktober 2018, klokken 21:17
Jeg er veldig når å kansellere og kjøpe en Model S. Har bestilt men kan jo fortsatt annulere S så venter med kansellere.

Hvorfor Model S og ikke Model 3?

fonberg

Sitat fra: emurof på lørdag 13. oktober 2018, klokken 01:31
Sitat fra: ejo8210 på fredag 12. oktober 2018, klokken 21:17
Jeg er veldig når å kansellere og kjøpe en Model S. Har bestilt men kan jo fortsatt annulere S så venter med kansellere.

Hvorfor Model S og ikke Model 3?

Skal ikke svare for andre, men for min del er argumentene for å beholde S, i prioritert rekkefølge:
-bedre plass
-mer praktisk bakluke
-penere
-raskere
-fri superlading

De tre siste er ikke viktige for meg, men bidrar kanskje til å fortsette å kjøre S.

Disse argumentene taler for å bytte til 3:
-ny bil (garanti, dekk og andre slitedeler starter på 0)
-generelt rimeligere bilhold (lavere bilpris, rimeligere dekkdimensjon osv)
-enda mer energieffektiv (= lader flere km/t med samme effekt inn)

Gjenstår å se når jeg får se og prøve 3. Blir spennende.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

JorEl

#327
Har kanselert TM3  :o Bestilling fra sent 2016 ::) Og jeg som har lest og vurdert og rettferdiggjort og bla bla bla... enden på visa er at vi har bitt i det søte eple, model S inventory..
Vi har altså slått til på rentekampanjen.
Nå er i hvert fall jeg litt i twilight-zone, siden det er en stor avgjørelse for oss. Vi har bestilt en bil som ikke har Premium, men med AP. Jeg har jo sagt at AP ikke er noe for meg, siden TM3 sikkert er så god at jeg kan kjøre den selv. Det er faktisk kona som har presset igjennom AP, på vegne av meg. Hun liker ikke når jeg fikler med ting i bilen. Hun har ødelagt rygg etter en skikkelig krasj med en trailer, og smellen sitter i ennå, både fysisk og psykisk. Bilen hun satt i ble totalvraket.
Rent økonomisk synes jeg AP er lettere å svelge når man kjøper en S, siden den prosentvise økningen gjør mindre utslag. Og jeg har selvfølgelig alltid hatt lyst på funksjonen, men har holdt igjen pga pengene.
Jeg skulle ha TM3, premium, AWD og dette hadde kostet ca450k. Her måtte jeg ha finansiert i bestefall med 3%rente. Ap ville presset bilen opp i ca 500k. + at jeg ville vente på luftfjæring...(+20?)
Når vi nå tar oss råd til en bil som koster nesten 660k, så er det selvfølglig renten på 0,75% som spiller inn. Nå får jeg vel en minst like bra bil som TM3 og den har AWD og luftfjæring. Siden vi ikke får Premium-pakken så plusset vi på AP. Greit nok. Og jeg har jo bitt meg merke i, at de fleste som har Tesla har AP. Og at de er fornøyde med valget :+1: Det gjør meg glad :)

Synes jeg svelger en kamel, når premium utgår, men vi trøster oss med at S er vel mer premium enn TM3. Vi er en familie som spiller mye musikk i bilen, så med standard-stereo så må jeg vel til med en subwoofer. Men først vil jeg bruke standard-annlegget for og finne ut hvor mye bass som mangler. Ikke vet jeg hvor mange høytalere det er i bilen heller. Er det en høytaler i frontdørene og en diskant utenom så er jeg fornøyd. Tror jeg fant ut i går at DAB-radio ikke følger med, det var litt trist.
Superluft systemet er jeg ikke så keen på..men heldige de som har fått det med.
Varme i setene bak og ratt har jeg aldri hatt, og S en er vel god til å varme opp kupeen. Målestokken for meg er jo E-golf. Dessuten sitter jeg alltid fremme i min egen bil og nå slipper jeg mas om varme på, av, opp eller ned..men igjen..kjekt å få med..
En liten ting som skjærer meg litt i det røde teslahjerte mitt er at jeg ikke får gratis SC, men jeg vet at 400kwt hjelper meg godt på vei. Vi kjører ikke mye, men helt sikkert mer nå. Nå kan vi endelig bevege oss over større avstander enn med egolf 24kwt batteriet. Gleder meg til å bruke SC. En befrielse :+1:

Har som sagt bare tenkt TM3 i et par år, men har "ufrivillig" fått med meg det som har skjedd med model S. Nå blir det bokstavelig talt modelS for alle penga :D

Edit; ang twilight-zone; jeg burde vel ventet til slutten av kvartalet eller til model Y reveal..kanskje Musk kommer med gratis SC ++, men men kjøpet må gjennomføres en eller annen gang..
Tror dette kan være en fin tid å kvitte seg med en tidlig elbil..egolf2015





Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

daktari

Sitat fra: JorEl på lørdag 03. november 2018, klokken 10:48
Har kanselert TM3  :o Bestilling fra sent 2016 ::) Og jeg som har lest og vurdert og rettferdiggjort og bla bla bla... enden på visa er at vi har bitt i det søte eple, model S inventory..
Vi har altså slått til på rentekampanjen.
Nå er i hvert fall jeg litt i twilight-zone, siden det er en stor avgjørelse for oss. Vi har bestilt en bil som ikke har Premium, men med AP. Jeg har jo sagt at AP ikke er noe for meg, siden TM3 sikkert er så god at jeg kan kjøre den selv. Det er faktisk kona som har presset igjennom AP, på vegne av meg. Hun liker ikke når jeg fikler med ting i bilen. Hun har ødelagt rygg etter en skikkelig krasj med en trailer, og smellen sitter i ennå, både fysisk og psykisk. Bilen hun satt i ble totalvraket.
Rent økonomisk synes jeg AP er lettere å svelge når man kjøper en S, siden den prosentvise økningen gjør mindre utslag. Og jeg har selvfølgelig alltid hatt lyst på funksjonen, men har holdt igjen pga pengene.
Jeg skulle ha TM3, premium, AWD og dette hadde kostet ca450k. Her måtte jeg ha finansiert i bestefall med 3%rente. Ap ville presset bilen opp i ca 500k. + at jeg ville vente på luftfjæring...(+20?)
Når vi nå tar oss råd til en bil som koster nesten 660k, så er det selvfølglig renten på 0,75% som spiller inn. Nå får jeg vel en minst like bra bil som TM3 og den har AWD og luftfjæring. Siden vi ikke får Premium-pakken så plusset vi på AP. Greit nok. Og jeg har jo bitt meg merke i, at de fleste som har Tesla har AP. Og at de er fornøyde med valget :+1: Det gjør meg glad :)

Synes jeg svelger en kamel, når premium utgår, men vi trøster oss med at S er vel mer premium enn TM3. Vi er en familie som spiller mye musikk i bilen, så med standard-stereo så må jeg vel til med en subwoofer. Men først vil jeg bruke standard-annlegget for og finne ut hvor mye bass som mangler. Ikke vet jeg hvor mange høytalere det er i bilen heller. Er det en høytaler i frontdørene og en diskant utenom så er jeg fornøyd. Tror jeg fant ut i går at DAB-radio ikke følger med, det var litt trist.
Superluft systemet er jeg ikke så keen på..men heldige de som har fått det med.
Varme i setene bak og ratt har jeg aldri hatt, og S en er vel god til å varme opp kupeen. Målestokken for meg er jo E-golf. Dessuten sitter jeg alltid fremme i min egen bil og nå slipper jeg mas om varme på, av, opp eller ned..men igjen..kjekt å få med..
En liten ting som skjærer meg litt i det røde teslahjerte mitt er at jeg ikke får gratis SC, men jeg vet at 400kwt hjelper meg godt på vei. Vi kjører ikke mye, men helt sikkert mer nå. Nå kan vi endelig bevege oss over større avstander enn med egolf 24kwt batteriet. Gleder meg til å bruke SC. En befrielse :+1:

Har som sagt bare tenkt TM3 i et par år, men har "ufrivillig" fått med meg det som har skjedd med model S. Nå blir det bokstavelig talt modelS for alle penga :D

Edit; ang twilight-zone; jeg burde vel ventet til slutten av kvartalet eller til model Y reveal..kanskje Musk kommer med gratis SC ++, men men kjøpet må gjennomføres en eller annen gang..
Tror dette kan være en fin tid å kvitte seg med en tidlig elbil..egolf2015
Det er 6 høyttalere i standardanlegget. DAB skal følge med.
Kan anbefale å ettermontere hepa-filteret. Ca 2000,- og du gjør det på en time. Stort savn på I-pace.
Gratulerer med ny bil!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA