Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har du eller vurderer du å kanselere TM3?

Startet av Myrvang, lørdag 17. mars 2018, klokken 00:03

« forrige - neste »

Myrvang

Er det en økende trend at folk er lei venting og kanselerer eller er Teslakundene i stor grad fanboys som godtar alt? Satt bare opp en liten poll for å finne det ut, ikke vitenskapelig i det hele tatt, kun for gøy.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Rolf Gjerdsjø

Jeg blir sittende på min reservasjon en stund til, men hos meg er det dette berømte hengerfestet det står på. Ellers er bilen til vårt bruk etter alt å dømme en innertier (vårt bruk = bil til far, som får endel jobbkjøring).
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

ludwig_holberg

Lol - man må virkelig ikke være "fanboy" for å sitte på reservasjonen. Jeg har en reservasjon jeg sitter på fordi jeg regner med reservasjonen har en økonomisk verdi. Uansett om Model 3 kommer tidlig eller sent neste år, kommer den til å være en suveren elbil i sin klasse. Firehjulstrekk, god kupe, og bagasjekapasiteten til en mellomstor stasjonsvogn. Godt mulig jeg ønsker å beholde den selv da, men fordi jeg regner med å kunne videreselge i motsatt fall med grei profitt, så kansellerer jeg uansett ikke.

Philip Marlowe

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Balrog

Sitat fra: ludwig_holberg på lørdag 17. mars 2018, klokken 00:24
...fordi jeg regner med å kunne videreselge .... med grei profitt, så kansellerer jeg uansett ikke.

Jeg synes dette er helt uspiselig. Kjøper og selger du billetter på svartebørs også?
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Myrvang

Sitat fra: ludwig_holberg på lørdag 17. mars 2018, klokken 00:24
Lol - man må virkelig ikke være "fanboy" for å sitte på reservasjonen.

Var ikke en påstand  ;)

Men er mange som forsvarer Tesla hver gang de utsetter fordi de er et oppstartselskap og trenger tid. Vel, det er helt greit, men jeg gikk lei. No hard feelings.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Touring

Bestilte første dagen. Kansellerte pga bagasjeromsløsningen etter å ha tenkt over saken.

trykkertor

#7
Sitat fra: Myrvang på lørdag 17. mars 2018, klokken 13:11
Men er mange som forsvarer Tesla hver gang de utsetter fordi de er et oppstartselskap og trenger tid. Vel, det er helt greit, men jeg gikk lei. No hard feelings.
Hvor lenge skal Tesla få lov til å kalle seg et oppstartsselskap?
De har levert elektriske biler i over 10 år nå, og masseprodusert i over 5 år.

Espen Hugaas Andersen

Enig at de ikke kan gjemme seg bak å være ett oppstartselskap.

En ting som så klart spiller en rolle er at de har 50% årlig vekst, men de skal fortsatt klare å levere et produkt som står i stil til prisen.

Når det gjelder trådens spørsmål, så kan man si at jeg gikk for Model X i stedet for Model 3. Ikke helt tilsvarende biler, så klart, men Model 3 ville ikke kunne vært eneste bil. Det kan Model X.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Klykken

Sitat fra: Balrog på lørdag 17. mars 2018, klokken 12:49
Sitat fra: ludwig_holberg på lørdag 17. mars 2018, klokken 00:24
...fordi jeg regner med å kunne videreselge .... med grei profitt, så kansellerer jeg uansett ikke.

Jeg synes dette er helt uspiselig. Kjøper og selger du billetter på svartebørs også?
det er jo ikke ulovlig å selge biler.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Tesla65

Hvit P85 Solgt

ludwig_holberg

Uspiselig å gi Tesla et gratis lån over 2-3 år for å evt kjøpe en Model 3 til meg selv, og ha som back-up løsning at jeg uansett kan selge og isåfall føre til at det blir flere elbiler på veien i Norge og mindre lokalforurensning? Jaja....

Sitat fra: Balrog på lørdag 17. mars 2018, klokken 12:49
Sitat fra: ludwig_holberg på lørdag 17. mars 2018, klokken 00:24
...fordi jeg regner med å kunne videreselge .... med grei profitt, så kansellerer jeg uansett ikke.

Jeg synes dette er helt uspiselig. Kjøper og selger du billetter på svartebørs også?

Lassi

Kansellerte fordi produktet ikke frister særlig.
Totalen av "lure" løsninger og at de absolutt skal finne opp hjulet på nytt hele tiden koblet mot vedvarende kvalitetsproblemer og kapasitet på verksted gjør at jeg står over nå.

S4e

Leveransekapasitet er den store joker. Står langt bak i køen og det kan dukke opp fristende alternativer. Har Ae nå som første elbil og det er i hvertfall sikkert at også neste blir elektrisk.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

ludwig_holberg

Dette var (og er) et problem med Model X, men jeg mener en av oppsidene med denne megasmellen med X (falkevingdører, monopostseter osv, sheeeeeeesh) er at denne tabben ikke gjelder for Model 3. Model 3 har sine nyvinninger ja, men de virker gjennomtenkte og fremtidsrettede.

Sitat fra: Lassi på lørdag 17. mars 2018, klokken 15:11
Kansellerte fordi produktet ikke frister særlig.
Totalen av "lure" løsninger og at de absolutt skal finne opp hjulet på nytt hele tiden koblet mot vedvarende kvalitetsproblemer og kapasitet på verksted gjør at jeg står over nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA