Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

AP2 på 2018.10.4

Startet av daktari, fredag 16. mars 2018, klokken 18:10

« forrige - neste »

daktari

#15
Tviler jeg på, man forbyr ikke mennesker å kjøre bil etter andre tragiske ulykker.

OBS
Innlegget er moderert/endret av forum admin, da det kunne være sårende for enkelte.

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Bushy

2 negative ting som jeg har merket i tillegg..
Ved påkjøringsfelt tror den veien har blitt kjempebred så den legger seg i midten ofte. Og ved utvaskede midtstripe for eks. Begynner den sin søken etter stripen. Gjerne samtidig med en advarsel om å holde i rattet.
Den er ikke blitt noe glad for å kjøre etter en stripe mao
S75D sept. 17

DagfinnN

Fikk 2018.10.4 i dag.
Dessverre ingen merkbar endring på autosteer. Ja jeg ser at den lille bilen i displayer ligger roligere. Tidligere var jo linjene som viser filen veldig urolige rundt den.  Men bilen ligger fortsatt alt for nær midtlinja - noe som er svært ubehagelig når jeg møter en lastebil.
Ja - jeg vet at autosteer egentlig kun er laget for motorvei med fildeler.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

jazzwheel

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 22. mars 2018, klokken 11:39
Fikk 2018.10.4 i dag.
Dessverre ingen merkbar endring på autosteer. Ja jeg ser at den lille bilen i displayer ligger roligere. Tidligere var jo linjene som viser filen veldig urolige rundt den.  Men bilen ligger fortsatt alt for nær midtlinja - noe som er svært ubehagelig når jeg møter en lastebil.
Ja - jeg vet at autosteer egentlig kun er laget for motorvei med fildeler.

Høres ut som det er noe galt med systemet hos deg. Jeg kaster meg på heia-gjengen som mener at denne er milevis bedre enn 2018.6.1

DagfinnN

Sitat fra: jazzwheel på torsdag 22. mars 2018, klokken 11:51
Sitat fra: DagfinnN på torsdag 22. mars 2018, klokken 11:39
Fikk 2018.10.4 i dag.
Dessverre ingen merkbar endring på autosteer. Ja jeg ser at den lille bilen i displayer ligger roligere. Tidligere var jo linjene som viser filen veldig urolige rundt den.  Men bilen ligger fortsatt alt for nær midtlinja - noe som er svært ubehagelig når jeg møter en lastebil.
Ja - jeg vet at autosteer egentlig kun er laget for motorvei med fildeler.
Høres ut som det er noe galt med systemet hos deg. Jeg kaster meg på heia-gjengen som mener at denne er milevis bedre enn 2018.6.1
Hva i verden skulle det være da? Det må i så fall kameraene som er blinde. Men det er de jo ikke. Regnsensor fungerer meget bedre enn på forrige versjon, og den bruker kamera.

TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Boomerang


DagfinnN

TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

spirrevipp

Etter noen flere dager med kjøring med siste versjon så må jeg si at førsteinntrykket har holdt seg. Bilen holder seg fint mellom linjene så lenge veimerkingen er tydelig, og nervøsiteten er nå så godt som helt borte. Nå savner jeg ikke lenger AP1 til den daglige turen til/fra jobb.

Mangler fremdeles endel på forståelsen av avkjøringsfelt og påkjøringsfelt, og filskiftet har ikke skjedd innen rimelig tid de få gangene jeg har forsøkt. 

2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

jkirkebo

Sitat fra: spirrevipp på søndag 25. mars 2018, klokken 20:38
Etter noen flere dager med kjøring med siste versjon så må jeg si at førsteinntrykket har holdt seg. Bilen holder seg fint mellom linjene så lenge veimerkingen er tydelig, og nervøsiteten er nå så godt som helt borte. Nå savner jeg ikke lenger AP1 til den daglige turen til/fra jobb.

Mangler fremdeles endel på forståelsen av avkjøringsfelt og påkjøringsfelt, og filskiftet har ikke skjedd innen rimelig tid de få gangene jeg har forsøkt.

Den er mye bedre, men fortsatt helt ubrukelig for meg. Hver gang jeg passerer et påkjøringsfelt legger bilen seg godt over til høyre med en gang den stiplede hvite linja på høyresiden forsvinner. Der påkjøringsfeltet tar slutt blir det en krapp manøver til venstre igjen. Kan ikke holde på slik, da må jeg jo slå av AP ved hvert eneste påkjøringsfelt og det gidder jeg ikke. Så den forblir fortsatt av. Hadde den enda bare holdt seg til midtstripa og ikke brydd seg så mye om kantstripa.. 
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

tkjoerlaug

Svært mye bedre autopilot nå, og langt foran AP1!

DagfinnN

Jeg synes den holder seg alt for nær gulstripa, særlig når jeg møter lastebil.
Ja - vet at den egentlig bare er laget for vei med midtdeler. Der fungerer den sikkert bra.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

kirky

Syns det er blitt fantastisk, endelig kan det faktisk brukes og nevnes som en feature og ikke et leketøy, også på mindre riksveier. Det som stopper det nå her er jo rundkjøringer.

Aktivert autopilot AP2+ blir et mustutstyr for Teslaer framover tipper jeg.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

M@rtin

Kjørt gjennom Jylland med 2018.10.4. Fungerer utmerket på motorvei i 130 km/t.
2 ting en må passe på:
- la blinklyset stå på lenge nok ved filskift, eller så vingler bilen tilbake til opprinnelig fil
- sentreringen ved påkjøringsfelt er først litt overraskende men etterhvert veldig forutsigbar. Blir fort vant til den litt kjappe sentreringen. Har lite å si for min egen del; man må jo uansett sjekke om biler er på vei inn ....

AP virker veldig pålitelig, ingen overraskelsesmanøvre på hele turen.
Kjørte nesten hele motorveien med AP = veldig avslappende kjøring.

Eneste som irriterte litt var at man måtte ta i rattet før hvert filskift (europeisk vs. amerikansk praksis).
Å slå på blinklyset bør vel være tilstrekkelig indikasjon på at kjøreren er funksjonelt tilstede ...

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

Cirion

Denne er uendelig mye bedre enn AP1!

Er vel kun sånne som liker å bære på bautaer som kan si noe annet   ;D

Fra spøk til alvor, AP2.5 som jeg bruker nå klarer nå å kjøre gjennom Oslo uten å bryte. Kjørte fra Slependen og sydover på E6 uten å gjøre annet enn justere fart og ta på rattet når den ønsker.

AP1 har jeg aldri klart å få til å kjøre brua på Skøyen eller Bygdøylokket. Samt at den ikke klarte Oslotunellen. Tar man med alle andre brudd/drapsforsøk (plutselige festskrift) så er det uendelig flere brudd om man sammenligner med 0...

På vei tilbake var jeg ikke like ivrig etter å følge fartsgrensen, men testet Bygdøylokket og brua ved Skøyen, og den klarte seg fint den retningen også.

Dette går riktig retning, selv om dette burde vært på plass desember 2016...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

prophan

Ser at det blir rapportert ymse erfaringer. Kan det være forskjell på 2.0 og 2.5 HW? Husk å rengjøre sidekameraene i dørene og på sideskjermene. Disse er tydeligvis aktivert, og hvis de er skitne kan det være mulig at AP kun bruker frontkameraene, og derav kilde til de ymse erfaringene.

For min del synes jeg den ikke klarer godt nok krappe svinger som vi har i Bergen.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA