Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batteritype Litium polymer eller Litium ion på Niro EV?

Startet av Telemetri, torsdag 15. mars 2018, klokken 22:45

« forrige - neste »

Telemetri

Disse linker til NAF beskriver at det er Litium ion batteri med kontakttype Combo/CCS på Kona, Ampera og Bolt mens det er Litium polymer batteri med CHAdeMO på Niro.
Er dette riktig informasjon og hva er foretrukket?

https://www.naf.no/elbil/elbiler-i-norge/hyundai-kona-electric/
https://www.naf.no/elbil/elbiler-i-norge/opel-ampera-e/
https://www.naf.no/elbil/elbiler-i-norge/kia-niro-electric/

Limodriver

Jeg har lest flere steder at Hyundai Kona og Kia Niro begge vil benytte Litium Polymer batteri fra LG. Artikkelen vedrørende Kona er fra 20. november 2017 og tror det var mer spekulasjoner enn faktum. Det som ble opplyst var at en skulle benytte LG batterier og motor til Kona slik som Opel. I og med samme effekt og batterikapasitet har nok dette vært en noe rask konklusjon

Mazzbot

Det er samme drivlinje og batteri som Huyndai kona og Opel Ampera. Forhandler sa det til meg .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Cral

Jeg forventer egentlig at Kona og Niro kommer til å dele flere deler enn Kona og Ampera.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

ProsjektX

Sitat fra: Mazzbot på fredag 16. mars 2018, klokken 05:14
Det er samme drivlinje og batteri som Huyndai kona og Opel Ampera. Forhandler sa det til meg .
Det er ihvertfall ikke samme batteri i Kona og AmperaE. Kona vil benytte en annen type cellekjemi, neste generasjon, med høyere energitetthet.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

jantegolf

#5
Fikk denne opplysningen fra Kia Bil Norge i dag:

Niro Electric kommer med vannkjøling av batteriet, og det vil være batterivarmer på den.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA