Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TU.no: Volkswagen - Elbiler

Startet av Amatøren, torsdag 15. mars 2018, klokken 08:43

« forrige - neste »

Amatøren

Volkswagen skal bygge elbiler ved 16 fabrikker.

Volkswagen-gruppen vil ikke bare si bilmerket Volkswagen, men også alle merker under denne paraplyen, som Audi, Porsche, Seat og andre.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Troald

Vi får vente og se. Tror det ikke før vi får se det.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Rio

Hvorfor skulle man ikke tro det? (I den grad det selvsagt alltid er vanskelig å spå om fremtiden.)

VW er nest størst i Norge.

Nissan Leaf: 34 582
VW elbiler: 31 207
Tesla: 21 755
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Espen Hugaas Andersen

Ja, det er vel også det eneste stedet de er nest størst. I resten av verden er elbilsalget til VW ubetydelig.

Men jeg tror at VW vil komme med noenlunde attaktive elbiler. Jeg bare håper de satser 100%, og ikke kommer med en haug med lavvolumbiler. Foreløpig er det vanskelig å si.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amoss

#4
Sitat fra: Rio på torsdag 15. mars 2018, klokken 09:15
Hvorfor skulle man ikke tro det?

Fordi VW-gruppen så langt har utmerket seg først og fremst på lovnader som ikke holdes, eller overdrivelser av egne satsninger (jfr. f.eks. debatten  om hvor mye de har "investert" i batterier de siste dagene), når det gjelder elbilsatsingen. Om dette skulle vise seg å være helt presist så er det flott! Men som Troald vil jeg nok ikke helt tro på det før jeg ser det...

... og om du ikke har fått det med deg så har altså VW-gruppen en historie bak seg i å lure både myndigheter og forbrukere. Har de lært noe av å bli tatt på fersken?  Vel, de siste dagers uttalelser fra ledelsene kan tyde på "nei"...
Model S 85D

Øystein16

#5
Sitat fra: Rio på torsdag 15. mars 2018, klokken 09:15
Hvorfor skulle man ikke tro det?
:+1:

Enkelte likar ikkje at det kjem fleire elbilar på markedet, er nok det enkle svaret.

doldis1

Framtidens vinnere og tapere i bilverdenen blir avgjort av batteriteknologi, motorstyring,elmotor,generell elektronikk og ikke minst autonomiteknologi. Alt dette ting VW velger å outsource.

Tilbake sitter vi med en produsent av karosserier,dårlige sådan, ligger omtrent i bunnskiktet hva gjelder motstandsdyktighet mot rust ..

Forstår godt strategien deres jeg, de har sikkert stillt seg selv spørsmålet: Finns det nok risikovillig kapital tilgjengelig for å omskape en vanlig bilprodusent av VW's størrelse til Elbilprodusent ila. noen få år ?

Jeg tror nei. Jeg tror deler av konsernet har en framtid som underleverandør og resten som store forlatte industribygg til minne om forne tider ..

Vi får sikkert se endel forsøk på elbil underveis, men i relativt små serier fordi de må selges med tap.


Amoss

Sitat fra: Øystein16 på torsdag 15. mars 2018, klokken 12:04
Enkelte likar ikkje at det kjem fleire elbilar på markedet, er nok det enkle svaret.

Enkelte liker nok å tro det ja, men det er nok så langt unna sannheten som det kan være...
Model S 85D

hsa77

Volkswagen har utvilsomt mange svin på skogen og mye å bevise. En konkurs i VW er utenkelig, de er too big too fail og kan ta ned hele den tyske økonomien - så vi får bare håpe de holder hva de lover denne gangen...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Øystein16

Sitat fra: hsa77 på torsdag 15. mars 2018, klokken 13:39
Volkswagen har utvilsomt mange svin på skogen og mye å bevise. En konkurs i VW er utenkelig, de er too big too fail og kan ta ned hele den tyske økonomien - så vi får bare håpe de holder hva de lover denne gangen...
Det er me som har brukt fossilbilar som har svin på skogen.

Øystein16

Sitat fra: Amoss på torsdag 15. mars 2018, klokken 13:27
Sitat fra: Øystein16 på torsdag 15. mars 2018, klokken 12:04
Enkelte likar ikkje at det kjem fleire elbilar på markedet, er nok det enkle svaret.
Enkelte liker nok å tro det ja, men det er nok så langt unna sannheten som det kan være...
Då har du vel svart at alle likar at VW likar at dei kjem med fleire elbilar.

Amoss

Sitat fra: Øystein16 på torsdag 15. mars 2018, klokken 14:36
Då har du vel svart at alle likar at VW likar at dei kjem med fleire elbilar.

Nå ble innlegget ditt litt diffust, så velger å svare som om du skrev "Då har du vel svart at alle likar at VW kjem med fleire elbilar.", og regner med at det utelatte ble med ved en feil.

Nå skal jeg så klart ikke svare på vegne av alle, men har store vanskeligheter med å se for meg at noen seriøse deltagere i dette forumet har noe som helst i mot at det kommer flere elbiler på markedet uansett hvilken leverandør disse kommer i fra.

Men med det sagt kan man fortsatt kritisere dersom man mener at elbilene som blir sluppet ikke holder mål - enten det er på plass/størrelse, rekkevidde, lade-egenskaper eller noe annet. Eller om de kommer 5 år etter at de burde ha vært sluppet.
Model S 85D

Øystein16

Sitat fra: Amoss på torsdag 15. mars 2018, klokken 14:52
Sitat fra: Øystein16 på torsdag 15. mars 2018, klokken 14:36
Då har du vel svart at alle likar at VW likar at dei kjem med fleire elbilar.

Nå ble innlegget ditt litt diffust, så velger å svare som om du skrev "Då har du vel svart at alle likar at VW kjem med fleire elbilar.", og regner med at det utelatte ble med ved en feil.

Her er den tyske nettsida for vw - eg får i alle fall opp ein litt spesiell bodskap.

https://www.volkswagen.de


JorgenM

Sitat fra: Øystein16 på torsdag 15. mars 2018, klokken 12:04
Enkelte likar ikkje at det kjem fleire elbilar på markedet, er nok det enkle svaret.
Nailed it :)
Tragisk, men slik er det på dette forumet. Fullt av hatere. Ikke rart folk er skeptiske til elbiler og elbileiere.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Øyvind.h

Det er nok fordi dette ikke er et merkespesifikt forum.

Se bare hva enkelte skriver om Audi eksempelvis. Kun Audi er bra, gjerne kombinert med tragiske sleivspark mot andre merker.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA