Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nyheter 2018

Startet av Troald, torsdag 15. mars 2018, klokken 08:27

« forrige - neste »

Troald

Kanskje ikke så veldig mye nytt, men en grei oppsummering

https://www.tv2.no/broom/9735876/
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

doldis1



Hva broom driver med for stå for deres regning. (ja,jeg vet at de anmerket før oversikten, i snikksnakket ingen gidder lese, at Tesla ikke stilte ut på utslillingen) men en "10 på topp liste" over "årets mest spennende elbil-nyheter"  som mangler TM3 attpåtil setter fantasifosteret ID Vizzion på 3dje plass ??

Dette er den vanlige omskrivningen av virkeligheten Broom driver med, dette er ingen "grei oppsummering" Hva denne søpla har på elbilforumet å gjøre skjønner ikke jeg.

Sitat3. VW ID Vizzion
VW har lagt Dieselgate bak seg, og har full fart forover. Her er naturligvis elbiler en viktig del av satsningen.

Amoss

Sitat fra: doldis1 på torsdag 15. mars 2018, klokken 09:26
Hva broom driver med for stå for deres regning. (ja,jeg vet at de anmerket før oversikten, i snikksnakket ingen gidder lese, at Tesla ikke stilte ut på utslillingen) men en "10 på topp liste" over "årets mest spennende elbil-nyheter"  som mangler TM3 attpåtil setter fantasifosteret ID Vizzion på 3dje plass ??

Overskriften er feil/missvisende.  Dette er ikke "Topp 10: Årets mest spennende elbil-nyheter", men "Topp 10: De mest spennende elbil-nyheter på årets bilutstillingen i Genève", der de tar med både årets biler og fremtidskonsepter, men altså omgår alle merker/modeller som ikke var med på den utstillingen. Med rett overskrift hadde artikkelen sikkert vært grei nok.
Model S 85D

doldis1

Sitat fra: Amoss på torsdag 15. mars 2018, klokken 10:40
Sitat fra: doldis1 på torsdag 15. mars 2018, klokken 09:26
Hva broom driver med for stå for deres regning. (ja,jeg vet at de anmerket før oversikten, i snikksnakket ingen gidder lese, at Tesla ikke stilte ut på utslillingen) men en "10 på topp liste" over "årets mest spennende elbil-nyheter"  som mangler TM3 attpåtil setter fantasifosteret ID Vizzion på 3dje plass ??

Overskriften er feil/missvisende.  Dette er ikke "Topp 10: Årets mest spennende elbil-nyheter", men "Topp 10: De mest spennende elbil-nyheter på årets bilutstillingen i Genève", der de tar med både årets biler og fremtidskonsepter, men altså omgår alle merker/modeller som ikke var med på den utstillingen. Med rett overskrift hadde artikkelen sikkert vært grei nok.

Joa, helt enig i det  ;) Er bare det at den har ikke rett overskrift og det er heller ingen tilfeldighet at det er slik.

En kun middels bilinteressert leser som snubler over denne artikkelen på TV2's nyhetsider, sitter igjen med et falsk virkelighetsbilde, og det er opplagt hensikten også. Dette er rett og slett gjennomført praksis hos Broom.

En "Topp 10: Årets mest spennende elbil-nyheter" liste uten Teslas model 3 er som en oversikt over verdens største passasjerfly der Airbus A380 mangler. Jeg vil minne om at Morgan Stanley's analyseavdeling spår at TM3 og TMY vil stå for halvparten av det globale elbilsalget fra 2020 og utover..

JorgenM

Bra oppsummering av Broom.

Flott at de fokuserer såpass mye på elbiler.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

hsa77

Jeg synes dette er en grei artikkel, kanskje litt misvisende overskrift - men skal man unngå misvisende overskrifter er det bare å logge av nettet med en gang! At Tesla ikke stiller på utstillingen skyldes vel ganske enkelt at de ikke ønsker å reklamere for bilene sine, det kan kanskje virke rart, men når de har langt over ett års ventetid på M3 er det siste de trenger enda flere reservasjoner de ikke klarer å levere.

(Nei, jeg hater ikke Tesla og ønsker virkelig at de lykkes med å rampe opp produksjonen av M3. Det burde være unødvendig å skrive dette, men enkelte her på forumet er så hårsåre for den minste ting som kan tolkes negativt mot Tesla at jeg er nødt til å presisere at jeg ikke hater Tesla....)
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA