Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Blå kontakt og lading av model x

Startet av Alexxx, onsdag 14. mars 2018, klokken 19:12

« forrige - neste »

Amundmo

#15
Jeg tenkte å installere blå industri 32A 1-fas. Hva er kravet til jordfeilbryter osv når man ikke skal benyttes regelmessig til lading av elbil :o  ;D
Og noen som vet om man må søke nettleverandør? Bolig i Bærum(Hafslund), 63A 3-fas hovedsikring.
Ampera-e bestilt 29/9- levert juni 17.

Muffinman

Ikke prøv å kjipe på dette, gjør det riktig med en gang. Den minst alvorlige konsekvensen er at du må gjøre det på nytt når DLE ikke kjøper forklaringen din om at et kraftig enfaseuttak på privatbolig er til noe annet enn elbillading. Det nest verste er at du får avkortning på forsikringen om uhellet skulle være ute.

Den alvorligste risikoen er at du får feil i bilens lader slik at det lekker likestrøm tilbake på nettet og setter alle jordfeilbryterene i huset ut av spill kombinert med annen jordfeil i huset. Da kan noen få strøm gjennom kroppen, og det ender ofte dårlig.

Alexxx

hmm har kjøpt den anbefalte 16A3R2 adapteren fra ladespesialisten, men den passer med ingen av ladekablene/overgangene jeg har. Noen som har peiling?

Espen Hugaas Andersen

#18
Beklager, jeg glemte av det, men det er som gr sier at du også må kjøpe rødt adapter hos Tesla. Jeg antok du hadde fått det med deg siden gr nevnte det.

Sitat fra: gr på onsdag 14. mars 2018, klokken 22:43I tillegg til adapteret Espen linker til, så må du også kjøpe rødt adapter til UMC-en du får med bilen (ladekabelen). Dette adapteret får du hos Tesla. Før fulgte det visst nok med, men ikke nå lenger, nå får du kun blått og schuko.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Alexxx

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 10. april 2018, klokken 18:16
Beklager, jeg glemte av det, men det er som gr sier at du også må kjøpe rødt adapter hos Tesla. Jeg antok du hadde fått det med deg siden gr nevnte det.

Sitat fra: gr på onsdag 14. mars 2018, klokken 22:43I tillegg til adapteret Espen linker til, så må du også kjøpe rødt adapter til UMC-en du får med bilen (ladekabelen). Dette adapteret får du hos Tesla. Før fulgte det visst nok med, men ikke nå lenger, nå får du kun blått og schuko.

ahh så ikke den. Tar meg en tur innom Tesla imorgen får å se om de har en sånn eller må bestilles.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA