Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tekniske spesifikasjoner.

Startet av Vw e up, onsdag 14. mars 2018, klokken 12:07

« forrige - neste »

Lepet65

Sitat fra: Vw e up på onsdag 14. mars 2018, klokken 12:07
Hei.
Interessant informasjon.
tps://ev-database.uk/car/1097/Jaguar-I-Pace

Ja der står det jo veldig klart hvilke muligheter/begrensninger det er med oppfylling av batteri.


Espen Hugaas Andersen

#2
40 minutter på 10-80% er ~89 kW. Det er litt bedre enn superlading av Tesla 75D over samme prosentområde, men trolig er 75D litt raskere på lavere SOC (10-60%) mens i-Pace er en del raskere på høyere SOC (60-80%).

Det var interessant at en 150 kW CCS lader ikke reduserer tiden. Disse kan gi ut mer strøm, så min tanke var at de kanskje kunne øke hastigheten på lavere SOC, men det ser ut til at batteriet er begrensningen allerede på en 100 kW CCS lader.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tellus

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 14. mars 2018, klokken 13:09
40 minutter på 10-80% er ~89 kW. Det er litt bedre enn superlading av Tesla 75D over samme prosentområde, men trolig er 75D litt raskere på lavere SOC (10-60%) mens i-Pace er en del raskere på høyere SOC (60-80%).

Det var interessant at en 150 kW CCS lader ikke reduserer tiden. Disse kan gi ut mer strøm, så min tanke var at de kanskje kunne øke hastigheten på lavere SOC, men det ser ut til at batteriet er begrensningen allerede på en 100 kW CCS lader.

For å regne  ut ladehastiget for Tesla 75 må du vite nøyaktig tilgjengelig kapasitet. Så vidt jeg vet har ikke Tesla gått ut med dette. Jaguar har gått ut med tall for I-Pace.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Tellus på onsdag 14. mars 2018, klokken 13:19For å regne  ut ladehastiget for Tesla 75 må du vite nøyaktig tilgjengelig kapasitet. Så vidt jeg vet har ikke Tesla gått ut med dette. Jaguar har gått ut med tall for I-Pace.
Nei, man får oppgitt ladeeffekten når man lader, så det er masse erfaringstall å se på.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tellus

Er litt skeptisk til slike individuelle eraringer og indirekte målinger. Spesielt når det kommer fra teslaklubben.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Tellus på onsdag 14. mars 2018, klokken 14:43Er litt skeptisk til slike individuelle eraringer og indirekte målinger. Spesielt når det kommer fra teslaklubben.
Jeg er skeptisk til om Jaguars tekniske spesifikasjoner stemmer med virkeligheten (da spesielt i området 60-80%). Men jeg tør gjøre meg opp en mening basert på de tilgjengelige dataene.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

ludwig_holberg

75D treffer vel 89KW allerede på 44%. På 60% skal KW der være nede på 69 Kw.

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 14. mars 2018, klokken 13:09
40 minutter på 10-80% er ~89 kW. Det er litt bedre enn superlading av Tesla 75D over samme prosentområde, men trolig er 75D litt raskere på lavere SOC (10-60%) mens i-Pace er en del raskere på høyere SOC (60-80%).

Det var interessant at en 150 kW CCS lader ikke reduserer tiden. Disse kan gi ut mer strøm, så min tanke var at de kanskje kunne øke hastigheten på lavere SOC, men det ser ut til at batteriet er begrensningen allerede på en 100 kW CCS lader.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: ludwig_holberg på onsdag 14. mars 2018, klokken 15:01
75D treffer vel 89KW allerede på 44%. På 60% skal KW der være nede på 69 Kw.
Normalen er nærmere dette (men det varierer så klart utifra temperatur o.l.):

https://www.youtube.com/watch?v=doQ5mH2q-1o
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.


geear

Sitat fra: ludwig_holberg på onsdag 14. mars 2018, klokken 15:01
75D treffer vel 89KW allerede på 44%. På 60% skal KW der være nede på 69 Kw.
Er ikke dette helt meningsløst vas å komme med her?

Og når påstanden din først er her, hva er kilden din til dette?

Min 75D har jeg bilder av at fortsatt får 96kW inn på batteriet på 45% på en helt tilfeldig lading. Det er også etter tap i motsetning til tall fra en CCS-lader.


daktari

På første videoen klarte Tesla 9-80% på 33 minutter.
På den andre var det 40 minutter fra 10-80%
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tellus

Sitat fra: daktari på onsdag 14. mars 2018, klokken 16:32
På første videoen klarte Tesla 9-80% på 33 minutter.
På den andre var det 40 minutter fra 10-80%

Video nummer 2 er den som viser Tesla 75D.
10-80% tar her 42:30.
Gjennomsnitt ladeeffekt basert på brutto 75kWh er 74kW
Gjennomsnitt ladeeffekt basert på netto 73kWh er 72Kw,

turfsurf

Nå er det ikke så lett å sammenligne mellom forskjellige 75 modeller siden de har blitt levert med minst tre forskjellige batterikonfigurasjoner. Ellers er videoen til Bjørn Nyland find den, men den representerer ikke sannheten mere enn hvilken som helst annen måling gjort av en tilfeldig eier. F.eks er videoen av både 100 og 75 batteriet vesentlig dårligere enn målinger gjort av mange andre. Jeg har f.eks bilde av at vår X100 lader med 100kW på 64%.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA