Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2018 / 2019

Startet av Bosun, tirsdag 13. mars 2018, klokken 18:43

« forrige - neste »

Bosun

Noen som har noen formeninger om endringer på 2019 mod. i forhold til 2018 mod.?

Motorwatt

Sitat fra: Bosun på tirsdag 13. mars 2018, klokken 18:43
Noen som har noen formeninger om endringer på 2019 mod. i forhold til 2018 mod.?

Tror ikke det blir noe stort. Ressursene brukes vel nå på I.D som skal komme 2019/20.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Bosun

Nei, blir nok ikke de største endringene :)

DeaconBlue

Det var på et tidspunkt rykter om en 48 kWh e-Golf (generasjon 8 ) med 420 km NEDC   (ca. 30 mil effektiv rekkevidde) fra ca. 2019

https://speakev.com/threads/2019-egolf.53961/

Jeg har imidlertid ikke observert noen offisiell lanseringsdato fra VW.   

Virker som fokus nå er I.D. Vizzion / Crozz  fra 2020.   Crozz versjonen ser jo interessant ut med tanke på norske forhold med 500 km NEDC (ca 36 mil effektivt)  som motsvar til Korea-varianter  (Kona Electric / Kia Niro EV) som jo skal pushes ut om ikke lenge.

Håper e-Golf som produksjonsmodell fortsetter etter 2020, ettersom den framstår langt mer som en "vanlig bil" og ikke som et  "Apollo månelandingsfartøy" :-)

Amatøren

Lest tidligere (husker ikke hvor) at generasjon 8 som e-Golf er "fake news" og at generasjon 7 er siste årsmodell som e-Golf og de skal satse videre mot I.D. serien (også det kan jo være "fake news" for ikke å skape konkurranse mot I.D.) .

Time will show.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Amatøren

Sitat fra: DeaconBlue på lørdag 07. april 2018, klokken 09:37Håper e-Golf som produksjonsmodell fortsetter etter 2020, ettersom den framstår langt mer som en "vanlig bil" og ikke som et  "Apollo månelandingsfartøy" :-)

Helt enig!

Derimot så vil vi nok se mer på rekkevidde når Volkswagen kommer med I.D. serien.

Funksjon er viktigere enn design bare det ikke er for ekstremt.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Oddaa

Det er rimelig sikkert at det ikke kommer flere e-Golf ut fra det som har vært sagt og skrevet. Jeg blir også overrasket om det kommer vesentlige endringer på dagens modell. Det vil vise seg om den lever videre til ID kommer, eller hvordan de gjør det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

geear

Kommer det en MY2019 i det hele tatt? Mk8 skal vel på markedet fra april/juni '19, så da avslutter de vel produksjonen på høsten '18?

Oddaa

Det var det jeg mente å antyde ja, dette er uklart.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

MrBacardi

Golf mk8 kommer dessverre ikke som e-Golf, dette har vært bekreftet av VW lenge. Det er I.D. som er fokus. Mk8 kommer dog som GTE-variant, altså hybrid.

http://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/golf/89538/new-volkswagen-golf-mk8-june-2019-production-confirmed

SitatVariants such as the GTI and R will benefit from performance boosts, with power up to 250bhp and 350bhp respectively. The plug-in hybrid GTE will also be offered, but the e-Golf won't make it to another generation due to the arrival of the I.D. family, Diess confirmed 
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Pitil

Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

geear

Ja, men spørsmålet er fortsatt når de vil sette produksjonsstopp for e-Golf. Hvis de gjør som de pleier, så er det produksjonsstopp i høst en gang.

Up! kom på markedet før Golf Mk7, og er vel også nær utskiftning/avslutning. Spørsmålet jeg stiller meg er om VW tåler å ikke ha elbil i sortimentet sitt (iallfall ikke større enn e-Up) fra høsten 2018 til ID kommer i 2020? Ikke fordi elbilsalget er en stor andel av produksjonen til VW, men det har noe med renommé og å ha et produkt å tilby alle kundene, slik at man ikke mister de til andre merker. Hva vil VW eventuelt gjøre i mellomtiden? Elektrifisere Mk8 allikevel? Fortsette å produsere e-Golf Mk7? Ingenting?

e-curious

Tror nok at de er veldig oppmerksomme på  omdømmet sitt  i disse post dieselgate tider.  I hvor stor grad de vektlegger å kunne tilby biler til folk utover det som trengs for det er jeg litt usikker på.  Dersom de stopper produksjonen av både e-up og e-golf så tror jeg ikke de venter veldig lenge med  å komme med den nye elektriske modellserien.

Agmuns

Sitat fra: gr på tirsdag 17. april 2018, klokken 09:26
Ja, men spørsmålet er fortsatt når de vil sette produksjonsstopp for e-Golf. Hvis de gjør som de pleier, så er det produksjonsstopp i høst en gang.

Up! kom på markedet før Golf Mk7, og er vel også nær utskiftning/avslutning. Spørsmålet jeg stiller meg er om VW tåler å ikke ha elbil i sortimentet sitt (iallfall ikke større enn e-Up) fra høsten 2018 til ID kommer i 2020? Ikke fordi elbilsalget er en stor andel av produksjonen til VW, men det har noe med renommé og å ha et produkt å tilby alle kundene, slik at man ikke mister de til andre merker. Hva vil VW eventuelt gjøre i mellomtiden? Elektrifisere Mk8 allikevel? Fortsette å produsere e-Golf Mk7? Ingenting?
Mercedes ga fullstendig beng i akkurat det da de droppet B-klasse. Hvorfor skulle det vært noe annerledes for VW? Interessen for elektriske biler er forsvinnende liten i de store markedene. De vil ikke tape noe særlig på det utenfor Norge - et marked som er like mye verdt som en dråpe i havet, selv om vi liker å tro vi er kjempeviktige ...

geear

Er enig i at de fort kan gi blanke fanden i det, men det samme valget av MB har vel ikke akkurat bidratt til å bedre ryktet deres?

Tviler på at det går ubemerket hen hos Mercedes at Tesla Model 3 solgte bedre enn Mercedes C-klasse (og 3-serie/A4) i USA i mai, og er i sterk stigende trend, og foreløpig kun begrenset av leveringskapasiteten til Tesla, kjøperne står i kø.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA