Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Små pirk etter å ha eid eGolf i 3 uker.

Startet av Apache, lørdag 12. mai 2018, klokken 02:32

« forrige - neste »

geear

Selger er frem til utlevering, så er det service som følger opp. Jeg har noen elendige erfaringer fra Møller (spesielt Audi), men vanlige garantisaker har vært veldig greie på e-Golfen. Jeg melder inn servicebehov via online timebestilling på Møller sine nettsider, skriver hva det gjelder og får en bekreftelse på mail med time og en estimert pris på 1750,- kroner for saker de må se på i forkant, og når det viser seg å være garantisaker så ender fakturaen på 0,-.

rsomby

Greit jeg får ta en prat med service igjen. Har byttet radar foran allerede.

En annen ting, er det noen som opplever knirking ved kjøring over fartshumper ol.?
Jeg må kjøre ganske (unormalt) rolig for å ikke fremprovosere dette.

Motorwatt

Fikk min bil levert på vinterhjul. Etter å ha byttet til sommerhjulene som fulgte med bilen, synes jeg det smalt skikkelig ved kjøring over asfaltskjøter o.l. Sjekket dekktrykket, og da var det 48 pund i alle hjul. Dekkfirmaet mente det var vanlig at fabrikken overfylte hjulene, men at dette vanligvis skulle korrigeres ved klargjøring. De hadde hatt flere slike tilfeller, og ikke bare med VW. Nå har dette neppe noe med knirking å gjøre.....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Ourasi

Sitat fra: rsomby på tirsdag 05. juni 2018, klokken 14:45
En annen ting, er det noen som opplever knirking ved kjøring over fartshumper ol.?
Jeg må kjøre ganske (unormalt) rolig for å ikke fremprovosere dette.

Dette er visstnok nedre kontrollarm foring som knirker, og trenger extremt med smøring med remedier du kan kjøpe selv. Dersom du er virkelig raus med smøringen og treffer med riktig type smøring, så er den knirkefri i opptil ett år før ny omgang må til. Tydligvis en designfeil arvet fra minst mk6, og "normallyd" ifølge mange VW verksteder.

Man betaler i dyre dommer for "inspeksjons" servicer, og det er tydligvis for mye å be om å få ett par minutter med litt "lube" inkludert på en slik service. Ikke noe direkte ødelagt, bare en irriterende "kjerre" lyd, spesiellt på en ganske så ny bil, og da spesiellt på en stillegående elbil..
Golf GTE 2015 Carbon

geear

Har også (iallfall tidvis) noe knirk bak på vår. Har ikke giddet å mase om det enda. Den hadde klunkelyd tidligere, da skiftet de støtdempere og fikk det bort.

Mulig jeg må nevne det på service nå i juni..

DCDriver

Hei. Jeg har hatt min eGolf i en mnd. nå. Den har bl.a. skinnseter som ekstrautstyr.

Sitteputa til setet er perforert av et hundretalls små ventilasjonshull. To av disse, på høyresiden av setet, har nå fliset seg opp slik at det tyter ut noe hvitt fyllstoff.

Importør mener dette skyldes "ytre påvirkning". Ja, setet har nødvendigvis vært sittet på - men ikke i noe utpreget nagleantrekk. Skinnet virker veldig tynt.

Har andre erfart noe tilsvarende? Det ser ikke pent ut, og jeg er ikke helt med på at noen "ytre påvirkning" av annen grad enn helt normal hverdagsbruk har medvirket til dette. Det skal bli spennende å høre hvordan importør sannsynliggjør at dette skyldes feil bruk...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA