Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kia Niro vises på Paris Motor Show - i oktober

Startet av brako79, tirsdag 13. mars 2018, klokken 16:00

« forrige - neste »

brako79

Tikket inn en SMS fra KIA idag med info om at Niro EV vises i paris i Oktober, og lanseres i Norge i November/Desember.
Det betyr vel at det går mot 2019 før de første får biler?

Ikke noe mer info annet enn det vi vet idag, ang de to batteripakkene, 40/60 kwh som skal gi 300/500km.

Hvis de klarer å få 400 biler pr mnd på veien, så snakker vi vel mars 2019 for de 1000 første og juni 2019 for de 1000 neste kjøpere.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

geear

SitatKjære Niro-venn
Takk for at du har valgt å reservere

Kia Niro Electric!

Det har vært veldig god respons på nyheten Niro Electric, og vi vet at dere som har reservert bilen venter spent på å få vite mer!

Vi har foreløpig ganske begrenset med informasjon, men så snart vi har noe nytt vil vi sende deg en sms for å holde deg oppdatert.

Det vi foreløpig vet er:

Niro Electric vises første gang på bilmessen i Paris i oktober, og lanseres i Norge i november/desember.
Bilen kommer med to batteripakker med tilnærmet rekkevidde på 300 og 500 km.

Har du spørsmål om din reservasjon kan du sende e-post til post@kia.no.

Jammen ikke mye info.  :-X

Men, på sett og vis iallfall bedre at det kommer info om at de faktisk ikke har noen info, enn ingenting.

Mulig jeg får bil i nov/des om jeg går for Niro, altså, men det nærmer seg jo også voldsomt Model 3, og den vet man tross alt veldig mye mer om...

Limodriver

Dersom bilen vises i oktober antar jeg det er reelt med bestillinger et par uker etter dette. En måned fra bestilling til bilen er produsert og 6-8 uker fra produksjon til ankomst Norge og et par uker fra ankomst til utlevering tilsier januar februar for bil til kunde. :-(

Men, det er bedre å vite enn å gå og håpe på tidlig leveranse. Slik sett begynner det vel å spøke for leveranse av nye Koner før dommeren også.

geear

Lanseres, betyr det vises for første gang? Produserer Kia opp biler på forhånd eller er alt bestillingsvare slik at det går noen måneder og altså godt ut i 2019?

Får vel bare beholde bilparken en stund til, for tilbudene er jammen begrenset. Jaguaren viste seg å være for liten (og uten skikkelig hengerfeste) til hovedbil, og som nummer to er den for stor og for dyr. Kona og nye Leaf har vanvittig kø og er egentlig ikke interessante for oss, Niro og Model 3 ser ut for å bare havne lenger unna jo mer tiden går...  ::)

brako79

Sitat fra: gr på tirsdag 13. mars 2018, klokken 20:33
Lanseres, betyr det vises for første gang? Produserer Kia opp biler på forhånd eller er alt bestillingsvare slik at det går noen måneder og altså godt ut i 2019?
Med tanke på Ioniq, som bare har pakke-valg og fargevalg, så er det jo enkelt å bygge opp bilene med diverse pakker o.l, kontra e-golf der man kan velge og plukke ekstrautstyr fra hylla, og bilene settes sammen etter ønske fra kunde. Sånn sett tenker jeg at det går litt raskere i produksjonstakten der.

Sitat fra: gr på tirsdag 13. mars 2018, klokken 20:33
Får vel bare beholde bilparken en stund til, for tilbudene er jammen begrenset. Jaguaren viste seg å være for liten (og uten skikkelig hengerfeste) til hovedbil, og som nummer to er den for stor og for dyr. Kona og nye Leaf har vanvittig kø og er egentlig ikke interessante for oss, Niro og Model 3 ser ut for å bare havne lenger unna jo mer tiden går...  ::)

Jeg beholder nåværende biler til jeg får en verdig avløsning.  Ser egentlig ikke for meg at jeg får noen ny bil før sommeren 2019 uansett hvilken modell som måtte komme og innfri mine ønsker.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Kårepåsporet

For meg er det enkelt: best utstyrt minus soltak og i en forhåpentligvis snajsen farge. Får håpe den blir levert senest desember.....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA