Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Selger har solgt uten oppgitt utstyr. Hvordan kan jeg sjekke utstyrsliste?

Startet av Rowzdower, tirsdag 13. mars 2018, klokken 14:53

« forrige - neste »

SveinJ

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 13. mars 2018, klokken 19:34
Sitat fra: Ansjosfilet på tirsdag 13. mars 2018, klokken 18:49
Sitat fra: hemi på tirsdag 13. mars 2018, klokken 16:26
adaptiv cruise er must.

Nei, det er det ikke.

Enig - har hat bilen i 2.5 år men nesten ikke brukt det.... men klart at det er lurt om man skal kjøre langt og vil spare strøm.

Bruker ACC hver dag, og det er alltid overraskende at den fungerer OK! Kjører for det meste uten biler foran meg så jeg slår A av og kjører på CC. Ingen forskjell å spore på energiforbruket med og uten.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Rowzdower

Takk for veldig mange gode svar! Kan lukte at dette vil bli noe jeg må styre med i noen måneder, men jeg krysser fingrene og håper det går smertefritt.

Basert på all tilbakemeldingen her, så har jeg bestemt meg for at det er ikke er greit og at jeg burde forfølge saken, så jeg kommer til å kontakte forbrukerrådet for å spørre om råd. Deretter vil jeg be selger om å betale for å få det ettermontert, og hvis ikke så vil jeg prøve å heve salget. Oppdaterer når jeg vet mer :)

SveinJ

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

DieselVegard

Sitat fra: hemi på tirsdag 13. mars 2018, klokken 16:26
adaptiv cruise er must.

Oh yes. Jeg kjøpte uten for fire år siden, fordi da måtte man ha full pakke på interiøret. Det kostet 30k. Angrer hver dag.
20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

Fanafjord

Enig. Jeg bruker adaptive cruise i rushtrafikken hver eneste dag. Av alt ekstrautstyr er det det jeg setter høyest. Før ryggekamera og comfort accsess

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Rowzdower

Heisann! Vil bare si at fordommene mine mot bruktbilselgeren heldigvis var helt ubegrunnede. Han var veldig imøtekommende, innså feilen, og det var ikke det minste problem å heve kjøpet. Og nå har jeg fått kjøpt ny og tilsvarende bil med alt utstyret jeg manglet, til og med litt billigere. Takk uansett for alle gode råd her inne :)

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Toalmar

Toppers da. Fint å høre at dette løste seg til din fordel og at det løste.
Tommel opp for bruktbilselgeren.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Klykken

Helt klart topp service fra selger! Flott at det løste seg uten nevneverdige problemer ;)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Ingeniøren

Selger vet nok hva slags regler som gjelder så ikke mer enn rett og rimelig. Kan neppe karakteriseres som topp, mer riktig service. Skal og sies at selger neppe har problemer med å selge den han tok tilbake...

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Ferry


Gordon Retriever

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 07. april 2018, klokken 08:51
Selger vet nok hva slags regler som gjelder så ikke mer enn rett og rimelig. Kan neppe karakteriseres som topp, mer riktig service.
Profesjonelle selgere vet dette enda bedre, men velger ofte å kverulere og satser på at kjøper gir opp lenge før saken kommer opp for retten.
Så ja, ikke topp service, men likevel langt bedre enn man kunne fryktet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA