Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Er i3 bilen for meg?

Startet av thompy, lørdag 26. august 2017, klokken 17:01

« forrige - neste »

Initium

Fikk akkurat utskrift fra hurtiglading på siste tur:
2018-01-01 15:46    [24m]     Hurtig     13.500 kWh     Circle K Minnesund          kr 60,00

Det tilsvarer vel omtrent 8kr mila i strømkostnad. Selvsagt under å kjøre dieselbilen, men dyrt nok egentlig.
Heldigvis tror jeg dette er årets eneste hurtiglading. Så det er ikkenoe vi gjør veldig ofte akkurat....

Initium

fra 22 november tilogmed 8 april har vi faktisk kjørt over 9500km med vår i3/94Ah versjon.
Gud bedre for en kul bil. Foretrekkes tilogmed av far, som er totalt autofil. Har fler andre skikkelig gromme vogner i stallen, men den lille I3 en foretrekkes til ALL hverdagskjøring. Har kjørt til Trysil med den en rekke ganger, EN ladestopp i hver retning, og thats it. God plass, gode seter, kult utseende, og ikke minst tanken på at dette er et teknologisk visningsvindu, gjør bilen skikkelig kul å eie.

Jeg har kun EN endring jeg skulle ønske var mulig på vår, og det var å få den kule Solar-orange-fargen... 8)

Snart skal vi få på sommerdekka, jeg gruer meg litt, for vi bor innerst i en grusveg som er passe framkommelig med min Toyota Arctic-Truck pickup, med dekk som går over dørkanten på I3en....

Ting som 5 seter, et kjedelig Nissan-interiør, vonde japse seter generelt og ikke minst tanken på eie markedets kjedeligste bil, er en sagablott får vårt behov iaf. Den bilen kommer til å bli her lenge...

Ingeniøren

Enig, har du ført prøvd den er du solgt  :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA