Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kart over planlagte Ionity hurtigladere (150 - 350 kW)

Startet av mkaut, mandag 12. mars 2018, klokken 15:04

« forrige - neste »

mariowing

#30
Sitat fra: gr på lørdag 14. april 2018, klokken 22:33
Ryktet var at de skulle bygge 24 med en gang. De skal bygge seks. Så hva ville du egentlig med innlegget ditt? Er vel ingen som har påstått noe annet enn det du skrev?

Jeg synes bruken av ordet rykte er underlig all den tid det er gitt tillatelse til å bygge 24 ladepunkter. En slik søknad og tillatelse som er offentlig tilgjengelig er etter min mening ikke et rykte.

http://innsyn.lillesand.kommune.no/wfdocument.aspx?journalpostid=2018007371&dokid=574021&versjon=2&variant=A&

Det var hensikten med innlegget mitt; å påpeke at det ikke er et rykte at Ionity har søkt og fått godkjent 24 plasser. Siden de har uttalt til Fedrelandsvennen at de i første omgang skal bygge seks så synes jeg ikke det heller er et rykte. Jeg ville ha kalt det bekreftet informasjon. Men dette er vel kanskje ikke stedet for semantiske diskusjoner ;-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

geear

Åhoi. Snakk om å fabrikere påstander og finne på en diskusjon.

mariowing

#32
Sitat fra: gr på tirsdag 17. april 2018, klokken 08:13
Åhoi. Snakk om å fabrikere påstander og finne på en diskusjon.

Du spurte om hensikten med mitt innlegg og den fikk du. Forstår overhodet ikke hva du mener med å "fabrikkere påstander og finne på en diskusjon". Jeg har ikke kommet med en påstand om noe som helst, jeg har min oppfatning om forskjellen på et rykte og et vedtak. Hvorfor det skal virke så veldig provoserende på deg er en gåte.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Amatøren

I dag åpnet 6 lynladere på Tank&Rast Brohltal-Ost som ligger på A61 motorveien mellom Bonn og Koblenz, Tyskland

https://www.facebook.com/ionitynordic/posts/199151924025923
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID


erlendboe


mariowing

I følge dagens nyhetsbrev fra PlugSurfing og ved å sjekke appen ser det ut som Ionity laderne vil være tilgjengelig der. Den første er i alle fall det. Håper det stemmer også for fortsettelsen, vi trenger et fåtall betalingsløsninger og utbredt roaming.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017


MrBacardi

Hvordan er betalingsløsningen for Ionity-nettverket? Må man ha et spesifikt Ionity rfid-kort, eller vil betalingskort (visa/mastercard/++,) også fungere? Kanskje støtte for generelle rfid-kort fra thenewmotion/plugsurfing er planlagt?

Eller kanskje standarden legger opp til at man kan registrere sitt/sine VIN i en portal, og at lading dermed starter og faktureres automatisk?

Kikket litt rundt på nettsiden til ionity,men så ikke noe info om dette umiddelbart.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Siggen

Sitat fra: MrBacardi på torsdag 03. mai 2018, klokken 20:48
Hvordan er betalingsløsningen for Ionity-nettverket? Må man ha et spesifikt Ionity rfid-kort, eller vil betalingskort (visa/mastercard/++,) også fungere? Kanskje støtte for generelle rfid-kort fra thenewmotion/plugsurfing er planlagt?

Eller kanskje standarden legger opp til at man kan registrere sitt/sine VIN i en portal, og at lading dermed starter og faktureres automatisk?

Kikket litt rundt på nettsiden til ionity,men så ikke noe info om dette umiddelbart.

ISO 15118

MrBacardi

Leser at Audi e-tron biler produsert fra midten av 2019 av får støtte for Plug & Charge, som altså autentiserer bilen automatisk og starter lading umiddelbart.

Veldig bra dette, forenkler lading mye. Regner med dette kommer på alle biler med CCS framover!
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

mariowing

Sitat fra: MrBacardi på mandag 07. mai 2018, klokken 18:03
Leser at Audi e-tron biler produsert fra midten av 2019 av får støtte for Plug & Charge, som altså autentiserer bilen automatisk og starter lading umiddelbart.

Veldig bra dette, forenkler lading mye. Regner med dette kommer på alle biler med CCS framover!

Det finnes og fungerer på alle biler med CCS allerede i dag, det er operatørene av ladestasjonene som ikke har tatt det i bruk enda. Synes det er utrolig merkelig at vi i elbilandet Norge ikke har det, skulle likt og visst hvorfor.

https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/115012747127-Autocharge-
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

MrBacardi

Sitat fra: mariowing på mandag 07. mai 2018, klokken 18:35
Sitat fra: MrBacardi på mandag 07. mai 2018, klokken 18:03
Leser at Audi e-tron biler produsert fra midten av 2019 av får støtte for Plug & Charge, som altså autentiserer bilen automatisk og starter lading umiddelbart.

Veldig bra dette, forenkler lading mye. Regner med dette kommer på alle biler med CCS framover!

Det finnes og fungerer på alle biler med CCS allerede i dag, det er operatørene av ladestasjonene som ikke har tatt det i bruk enda. Synes det er utrolig merkelig at vi i elbilandet Norge ikke har det, skulle likt og visst hvorfor.

https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/115012747127-Autocharge-

A-ha! Skjønner. Merkelig at operatørene i Norge ikke har kjørt på med dette? En skulle jo tro det er i alles interesse å gjøre ladingen så sømløs som mulig.

Det er jo definitivt en sak for elbilforeningen! Kan sende en epost til de jeg og høre hva som rører seg på dette temaet.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

gigafactory

Så om jeg skjønte det rett så trenger ikke bilen en egen internettforbindelse for at det skal fungere?

mariowing

Sitat fra: gigafactory på tirsdag 08. mai 2018, klokken 19:36
Så om jeg skjønte det rett så trenger ikke bilen en egen internettforbindelse for at det skal fungere?

Hvis du tenker på automatisk identifikasjon av bilen så nei. Bilen sender en unik id via CCS protokollen (altså ladekabelen) og denne ID knyttes mot din konto hos ladestasjonsoperatøren (Fortum etc). På samme måte som en RFID brikke fungerer; brikken har en ID som er knyttet mot din konto.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA