Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rene biler, en himmel full av stjerner, blått hav så langt du ser..

Startet av JorEl, mandag 12. mars 2018, klokken 14:43

« forrige - neste »

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"


Amatøren

I både Volkswagen og Audi delene av forumet.....

Er JorEl egen generell VAG hater?

Er det slik vi får frem god tone og trivsel på elbil forumet?

Jeg vet jeg slang litt med noen kommentarer om Tesla, men det var som følge av et innlegg om hvorfor ikke velge e-tron som ble startet med av den ikke ble laget av Musk! På fulgt av mere til.

Derfor ramset jeg opp litt for å fokusere på at det ikke er trivelig med negativ omtale om det man ikke velger selv.

Kanskje vi alle skal gå litt i oss selv og tenke litt før man publiserer.

I hvert fall når man begynner å drive det som spam i flere avdelinger av forumet.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JorEl

Jeg har lagt ut videoen pga kjærlighet til alle levende.
Ikke for å straffe noen for å ha vært slemme mot meg eller Tesla.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Knut Røe

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 12. mars 2018, klokken 15:12
Synes det var en grei dokumentar. Verd å se!
Dette er ingen dokumentar men synsing fra noen som har et bilmerke som religion.
Har sett den orginale "dirty money" og det var overraskende dårlig laget. Mye sannhet i det selvsagt, og noe synsing. VAG gjorde en enorm feil, og det var å selge diesel til amerikanere, i personbiler. De burde heller laget trucks, der er det omtrent fritt frem for utslipp. Etter min mening burde en slik oppførsel og forretningsdrift ført til utestengelse fra salg av slike biler i la oss si 5 eller 10 år. Rettsstaten gjør sitt og resten får forbrukerne avgjøre, dessverre ser det ut som business as usual igjen der i gården, folk glemmer fort slike ting og kjøper masse VAG igjen.

Espen Hugaas Andersen

#6
Sitat fra: tiger`n på mandag 12. mars 2018, klokken 16:05Dette er ingen dokumentar men synsing fra noen som har et bilmerke som religion.
Har sett den orginale "dirty money" og det var overraskende dårlig laget. Mye sannhet i det selvsagt, og noe synsing. VAG gjorde en enorm feil, og det var å selge diesel til amerikanere, i personbiler. De burde heller laget trucks, der er det omtrent fritt frem for utslipp. Etter min mening burde en slik oppførsel og forretningsdrift ført til utestengelse fra salg av slike biler i la oss si 5 eller 10 år. Rettsstaten gjør sitt og resten får forbrukerne avgjøre, dessverre ser det ut som business as usual igjen der i gården, folk glemmer fort slike ting og kjøper masse VAG igjen.
Antar han refererte til Dirty Money - Hard NOx, altså den eposoden av dokumentar-serien på netflix som omhandler dieselgate. (Jeg trodde også det var det JorEl hadde klart å finne en link til.)

Kan også anbefale den. Det var også flere andre interessante episoder som omhandlet temaer fra USA som man kanskje ikke er like kjent med her i Europa.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Øyvind.h

Ja mener Netflix serien ja. Så ikke på YouTube videoen da jeg antok den refererte til episoden om dieselgate. Ingen merkereligiøse bak den i hvert fall.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Touring

Når de begynte med Hitler og jødeutryddelse og gass fikk jeg nok. Det er 70 år siden nå, dagens tyskere under 85 er ikke ikke mer ansvarlig for dette en jeg er for drap og voldtekter som vikingene gjorde. Hvis man skal  trekke det så langt så skal man egentlig boikotte Elon Musk siden han benytter teknologi utviklet av Nazistene i rakettene sine. Det er så absurd så det ville jeg aldri gjort.

JorEl

Poenget er vel at VW valgte penger og løgn. For motorene produserte utrolig mye mer NOX enn de skulle. Når VW ble konfrontert med det, så gjorde de det de kunne for å skjule det. Når de ikke klarte å skjule det, så innrømmet de det og tok sin straff. Straffen ble forhandlet frem til et forlik. Naturen er like skitten etterpå enten VW betalte en million en milliard eller flere. Ikke første multinasjonale selskap som har svin på skogen.

Det jeg synes er skuffende er at vi i europa har vel ikke gjort så mye mer. Flaut.

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Touring

Ok. Og hva har det med null utslippsbilen E-tron å gjøre?  Skal tysk bilindustri straffes til evig tid for dette? Hvilken bilmerker er akseptable synes du da?

Mobileum

Sitat fra: Touring på mandag 12. mars 2018, klokken 17:30
Ok. Og hva har det med null utslippsbilen E-tron å gjøre?  Skal tysk bilindustri straffes til evig tid for dette? Hvilken bilmerker er akseptable synes du da?

JorEl kjører jo e-Golf da.....  ;)
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Inge__1976

Sitat fra: JorEl på mandag 12. mars 2018, klokken 17:22
Poenget er vel at VW valgte penger og løgn. For motorene produserte utrolig mye mer NOX enn de skulle. Når VW ble konfrontert med det, så gjorde de det de kunne for å skjule det. Når de ikke klarte å skjule det, så innrømmet de det og tok sin straff. Straffen ble forhandlet frem til et forlik. Naturen er like skitten etterpå enten VW betalte en million en milliard eller flere. Ikke første multinasjonale selskap som har svin på skogen.

Det jeg synes er skuffende er at vi i europa har vel ikke gjort så mye mer. Flaut.


Dette er jo bare en blank løgn fra deg. Real life tester viser at blant annet mercedes (og andre merker) hadde langt høyere utslipp enn biler med de omtale motorene fra VAG

daktari

Sitat fra: Inge__1976 på mandag 12. mars 2018, klokken 21:04
Sitat fra: JorEl på mandag 12. mars 2018, klokken 17:22
Poenget er vel at VW valgte penger og løgn. For motorene produserte utrolig mye mer NOX enn de skulle. Når VW ble konfrontert med det, så gjorde de det de kunne for å skjule det. Når de ikke klarte å skjule det, så innrømmet de det og tok sin straff. Straffen ble forhandlet frem til et forlik. Naturen er like skitten etterpå enten VW betalte en million en milliard eller flere. Ikke første multinasjonale selskap som har svin på skogen.

Det jeg synes er skuffende er at vi i europa har vel ikke gjort så mye mer. Flaut.


Dette er jo bare en blank løgn fra deg. Real life tester viser at blant annet mercedes (og andre merker) hadde langt høyere utslipp enn biler med de omtale motorene fra VAG

Hva var blank løgn i det Jodel skrev? Har du ikke sett dokumentaren? Alvorlig og skuffende. At andre bilmerker også jukset er IKKE formildende.

Du har kanskje heller ikke fått med deg at Teknikens Värld mener å dokumentere at fiksenfra VW i Europa gir lavere ytelser,  og dermed at eiere burde vært kompensert. Dette har VW snodd seg unna her.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

JorEl

Grunnen til at jeg postet var at "Know you know" hadde laget en ok video, som omhandlet "diesel-gate".
Syns det hadde vært dumt å ikke legge den ut.

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA