Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Smakløs Renault reklame

Startet av elektrolux, mandag 12. mars 2018, klokken 07:23

« forrige - neste »

elektrolux

Renault spiller på myter og uvitenhet og framstiller en 3,6 kW ladestasjon som lader, og insinuerer at alt annet er utrygt.

Er det ikke etiske retningslinjer i reklamebransjen?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

THE

Renault sin markedføring av Renault Zoe er, har vært og kommer sikkert til å fortsette å være misvisende, full av feilinformasjon og masse "lyg og skryt" fra RBI (Renault Norge).

Skal ikke si at reklame fra andre aktører er så mye bedre, men jeg vet personlig at Renault Norge med vitende og vilje feilinformerer kunder gjennom reklamekampanjene sine. Har også sendt de skriftlig beskjed om direkte feil i tidligere markedsføring, med bevis for at det de har markedsført ikke er mulig å oppnå hverken i teori eller praksis (ladetider oppgitt for Q210 og R240 modellene bl.a.).

Dessverre for Renault Norge, så føler de nok at de må ty til noen lysegrå løgner for å fremheve de gode egenskapene til Zoe i mangel av hurtiglading og innebygd lader med støtte for særnorsk IT-strømnett.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

elektrolux

Enig. Bilen i seg selv er super og tilbyr mye for pengene, men 2 ganger har jeg gått skuffet og lettere forbannet ut fra forhandler som ikke kunne levere ihht Reklamen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

hsa77

Blir også litt trist av å se slike reklamer. ZOE er en fantastisk bil, synd Renault føler de må smøre så tykt på for å prøve å øke salget.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Counterpointer

Reklame og sannhet er vel antonymer (gjensidig utelukkende). Men Renault fremstår for de som har litt kunnskap som veldig misvisende. Mer enn snittet faktisk.

De er vel også de som reklamerer mest?

hsa77

Sitat fra: knut.aulie på mandag 12. mars 2018, klokken 09:36
Reklame og sannhet er vel antonymer (gjensidig utelukkende). Men Renault fremstår for de som har litt kunnskap som veldig misvisende. Mer enn snittet faktisk.

De er vel også de som reklamerer mest?
Hvem som reklamerer mest er vel vanskelig å si i disse dager, ihvertfall når det gjelder nettreklame. Jeg får opp masse reklame for Renault, men også andre bilmerker, det er vel fordi Google har registrert at jeg har søkt en del etter bil og nå bombarderer meg med bilreklame.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Burger

hsa77: Triks jeg hørte om, bruk inkognito mode for søk på produkter man vil kjøpe.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

krl


Counterpointer

Kan godt hende at jeg blir ekstra utsatt for reklame for mine interessefelt.

Dette er vanskelig å skjerme seg mot tror jeg. Har lagt merke til at når jeg har kjøpt noe på EBay så dukker reklame opp på face osv.
Google er selvfølgelig en kilde, men kan hende app'er av div typer er like ille.

Uansett, dukker Renault ofte opp (for å være svakt on topik )

JorgenM

Sitat fra: elektrolux på mandag 12. mars 2018, klokken 07:23
Er det ikke etiske retningslinjer i reklamebransjen?

Hvilke andre produsenter leverer elbil med hjemmelader inkludert da?
(kladd gjelder selvsagt ikke)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

hsa77

Sitat fra: JorgenM på mandag 12. mars 2018, klokken 10:58
Sitat fra: elektrolux på mandag 12. mars 2018, klokken 07:23
Er det ikke etiske retningslinjer i reklamebransjen?

Hvilke andre produsenter leverer elbil med hjemmelader inkludert da?
(kladd gjelder selvsagt ikke)
Det er det kanskje ikke så mange andre som gjør, så den påstanden er ikke så ille.

Det mest villedende med markedsføringen til Renault er "kampanjepris", denne kampanjen har jo ihverfall pågått siden jeg bestilte bil i fjor sommer....
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

KjellG

Sitat fra: JorgenM på mandag 12. mars 2018, klokken 10:58
Sitat fra: elektrolux på mandag 12. mars 2018, klokken 07:23
Er det ikke etiske retningslinjer i reklamebransjen?

Hvilke andre produsenter leverer elbil med hjemmelader inkludert da?
(kladd gjelder selvsagt ikke)

Tja, siden alle elbiler kan lades hjemme med laderen som er fastskrudd inne i bilen, så kan vel alle el-bilprodusenter reklamere med at de leverer «hjemmelader»?

JorgenM

Litt dumt å kalle den innebygde laderen 'hjemmelader' siden den også kan brukes borte?  :P
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Griffel

#13
Dessverre kaler de fleste leverandører av ladetasjoner beregnet på fastmontasje i garasjen dette feilaktig for hjemmelader. At bilforhandlere gjør det og Renault kaller sin POD point for hjemmelader en ting, men Fjordkraft burde vite bedre:

https://www.fjordkraft.no/privat/hjemmelader-elbil/?gclid=EAIaIQobChMI6oTG6cTn2QIVwxsYCh3jmg8lEAAYASAAEgKE5fD_BwE


Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

JorgenM

Hva er i såfall den riktige benevnelsen?

Fastmontert hjemmelader?
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA