Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

BMW i Wallbox - MAC adresse på merkelapp

Startet av Toalmar, søndag 11. mars 2018, klokken 14:18

« forrige - neste »

Toalmar

Har en BMW i Wallbox ladestasjon som har en merkelapp på siden som sier stasjonen har en MAC adresse. Finner kun en RJ45 nettverkskontakt i den som er merket som en diagnosekontakt. Vet at innmaten er levert fra Keba og er lik dere P30 serie om jeg ikke tar feil.
Noen som har erfaring med disse her?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

TB

Kjenner ikkje Wallbox / Keba, men for Zaptec er MAC adressa for WiFi nett.

Normalt sett skjer det ingen skade å koble til Ethernet, ser enkelt om det er link mot pc.
Diagnose kan også være Ethernet, eller RS232.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Rav4_EV

RJ45 er ethernet og benyttes for å laste opp ny firmware eller diagnose. MAC adressen tilhører denne porten.

22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Erik Ola Ulvestad

Sitat fra: Toalmar på søndag 11. mars 2018, klokken 14:18
Har en BMW i Wallbox ladestasjon som har en merkelapp på siden som sier stasjonen har en MAC adresse. Finner kun en RJ45 nettverkskontakt i den som er merket som en diagnosekontakt. Vet at innmaten er levert fra Keba og er lik dere P30 serie om jeg ikke tar feil.
Noen som har erfaring med disse her?
Med P30 set du ip enten adresse ved å velge med  dip switch eller med dhcp. Men kun 4 switchar gir kun 16 adresser å velge mellom

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA