Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tønsberg - Bremangef - Tønsberg (FL)

Startet av kama, søndag 11. mars 2018, klokken 13:15

« forrige - neste »

kama

Skal til svigers i påsken med frue og to barn. Hva tenker dere - er det gjennomførbart å legge ut på en slik langtur med e-golfen eller er det overambisiøst? Med fossilbil kjører vi vanligvis over Hemsedal på drøye 8 timer med stopp i Bjørneparken og fergepause Mannheller-Fodnes.

EasyCure

Ser ut til at det blir 5-6 ladestopp. Det er kanskje ett mindre enn jeg må ha til Ålesund i påska i min 2015 e-golf.
Ambisiøst ja, men bør være gjennomførbart.
2022 Tesla mod 3 LR
2018 Hyundai Ioniq
2015 Fiat 500e
2015 E-Golf

kama

5-6 ladestopp, det tilsvarer vel ca 3-4 timers effektiv ekstra reisetid. Da blir turen på potensielt 11-12 timer og det er litt mye.

Takk for svar og god tur til Ålesund:)

eivhelle

#3
Jeg antar at vi snakker om facelift e-golf her.

I så fall vil jeg anslå at man klarer seg med 4 ladestopp:
Sokna : 140 km
Hemsedal : 118 km
Sogndal : 116 km
Nordfjordeid : 120 km

Med en ladehastighet på rundt 35kW i snitt vil hvert stopp ta omtrent 35 minutter om det ikke er ladekø.

Dette er en ganske voksen dagstur (570 km ?), selv uten lading. Men jeg vil vel si at man trenger noen gode pauser underveis uansett om man kjører elbil eller ikke. Så det høres ikke helt håpløst ut selv om det fort går 10-11 timer.

Om du klarer denne turen på 8 timer med fossilbil, kan det ikke være mye rom for pauser.  Du skal kjøre ganske hardt for å klare en snitthastighet på godt over 70 km/t.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA