Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Mobile Connector blå adapter 32A- kan brukes på Nissan Leaf?

Startet av Amundmo, søndag 11. mars 2018, klokken 09:56

« forrige - neste »

Amundmo

Min mor var så heldig å få den nye Leaf som bursdagsgave i går.  Siden jeg har en Tesla på vei så var meningen å bare bruke den blå 1-fas industrikontakten på 32A for å lade Teslaen på en eiendom vi alle benytter oss. Er den noen som vet om jeg kan benytte meg av Telsa sin mobile adapter(ladekladd) på Leafen å da lade 32A? :) 
Ampera-e bestilt 29/9- levert juni 17.

jkirkebo

Sitat fra: Amundmo på søndag 11. mars 2018, klokken 09:56
Min mor var så heldig å få den nye Leaf som bursdagsgave i går.  Siden jeg har en Tesla på vei så var meningen å bare bruke den blå 1-fas industrikontakten på 32A for å lade Teslaen på en eiendom vi alle benytter oss. Er den noen som vet om jeg kan benytte meg av Telsa sin mobile adapter(ladekladd) på Leafen å da lade 32A? :)

Nei, det går ikke. Du blir evt. begrenset til 16A. Tesla sin ladekabel leverer 32A 1-fase ved å spre lasten over alle 3 faseledere, og den krever en bil som er kompatibel med dette systemet for at det skal gå. Det gjelder vel stort sett bare MB B-klasse. Det er spesiell signalering involvert som sørger for at dette ikke virker på Leaf og andre biler, hadde det virket hadde brun kabel i UMC blitt overbelastet og muligens smeltet ledningen.

Setter du opp en fast ladestasjon (f.eks EcoLite som vi leverer) ved denne kontakten (kan leveres med kabel så du plugger den rett i) kan du lade alle elbiler der og de som kan lade med 32A vil få det.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Amundmo

Ampera-e bestilt 29/9- levert juni 17.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA