Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken eksteriør farge har du valgt/skal velge?

Startet av Pilot, søndag 11. mars 2018, klokken 08:14

« forrige - neste »

LittleHammer

Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

JaguarPace

Sitat fra: A3etron15 på søndag 11. mars 2018, klokken 12:44
Stod mellom 2 farger som var Corris Grey og Firenze Red. Corris Grey er mye lik fargen jeg har på min Audi i dag, som er Daytona Grey perle effekt. En veldig flott farge som nok mangen velger, men blir kanskje litt "kjedelig" i mengden.

Valgte derfor Firenze Red som nok er en farge som stikker seg ut i mengden, men igjen er meget "cool" sammen med Black Exterior Pack. 8) Min mening. ;)

Fått et "kjempe dilemma"  :-\ Er ikke lengre like sikker på at jeg synest Firenze red er så cool på I-pacen som jeg ville ha det til. På de få bildene jeg har sett av i-pacen i denne fargen, får jeg assosiasjon på "Mazda rød" :-[ Faktisk blitt så usikker at jeg lurer på å høre med forhandler om muligheten til å få bytte til Corris Grey som 60-70% av alle andre har valgt eller Caesium Blue. Irritert på meg selv at jeg ikke greier å slå meg til ro med valgt farge....
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

lr-80

Jeg fikk byttet til Caesium Blue i går uten at dette påvirket leveringstid.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

fantonsen

Sitat fra: A3etron15 på torsdag 05. april 2018, klokken 00:11
Fått et "kjempe dilemma"  :-\ Er ikke lengre like sikker på at jeg synest Firenze red er så cool på I-pacen som jeg ville ha det til. På de få bildene jeg har sett av i-pacen i denne fargen, får jeg assosiasjon på "Mazda rød" :-[ Faktisk blitt så usikker at jeg lurer på å høre med forhandler om muligheten til å få bytte til Corris Grey som 60-70% av alle andre har valgt eller Caesium Blue. Irritert på meg selv at jeg ikke greier å slå meg til ro med valgt farge....

Vi hadde motsatt "dilemma".
Ville ikke bestille Corris Grey som alle andre, selv om den er fin. Bestilte derfor opprinnelig hvit. Ombestemte oss en drøy uke etter, og har nå endret til "Firenze red".
Synes den er ganske kul slik, og har nå slått oss til ro med denne fargen.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

Krabbe 2

Slet lenge mellom Yulong white og Fuji White, men ente på fuji white til slutt.
2017 e-Golf Exclusive sort. Januar 2017.
2018: På jakt etter bil nummer 1

JaguarPace

Er ikke enkelt dette når man blir usikker. Snakket med selger i dag, og jeg kunne mest sannsynlig enda bytte farge uten å miste plassen i leverings køen. Jeg vurdere nå om jeg skal beholde Firenze Red eller bytte til en sikrere farge som Corris Grey. Også tenkt litt på Caesium Blue.
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

JaguarPace

#21
Gjorde noen endringer på bilen/bestillingen i dag, men har omsider slått meg til ro med Firenze Red.
Må jo tro det blir meget bra, sammen med endringene i dag som blant annet ble 22" felger (style 5056).
Dette er jo tross alt en "sportsbil"...... ;)
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

HKH

Indus silver eller Silicon silver?

Du kan ikke vise dette vedlegget.

fantonsen

#23
Sitat fra: HKH på lørdag 21. april 2018, klokken 11:19
Indus silver eller Silicon silver?

Dette kan vel ikke være Indus silver.
Her er samme bil:
https://www.youtube.com/watch?v=UAtLk58rwJQ

Så spørsmålet er vel: Silicon silver eller Borasco Grey?
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

HKH

Charles har visst Silicon silver, så saken er oppklart.

Pilot

#25
Corris grey I-Pace er nå utstilt hos Insignia i Oslo.

Ser meget tamt ut sammenlignet med Photon red. Gjorde om på min bestilling :)

Hårek

Hva er det "Premium Metallic Paint" (dvs Silicon Silver) går ut på i forhold til vanlig metallic? Prisforskjellen er jo ganske stor.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

HelectriC

Sitat fra: Hårek på torsdag 03. mai 2018, klokken 22:28
Hva er det "Premium Metallic Paint" (dvs Silicon Silver) går ut på i forhold til vanlig metallic? Prisforskjellen er jo ganske stor.

Da kan du si til alle at du har premiumlakk. Bare det er jo verdt 10 000 og da kommer du høyere opp på naborankingen ;)
ioniq 5

Hårek

Fikk vite at Premium metallic den typen som gir et skiftende fargespill. Så på en Range Rover med Silicon Silver, men innendørs er det ikke noe spesiellt.
Er en iPace i Corris Grey på Billingstad nå. Det er en grei farge.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

HKH

Sitat fra: Hårek på torsdag 03. mai 2018, klokken 22:28
Hva er det "Premium Metallic Paint" (dvs Silicon Silver) går ut på i forhold til vanlig metallic? Prisforskjellen er jo ganske stor.

I følge en selger jeg snakket med er grunnen til høyere pris at det oftere blir feil under påføring av f.eks. Silicon Silver, m.a.o. krevdes oftere flere lakkeringer. Derfor høyere pris.
Det var i følge han ingen kvalitetsforskjell.

Om dette stemmer og hvorfor det er slik, må andre svare på.

Selv har jeg bestilt Silicon Silver til tross for prisen, fordi kona ville ha det. Så det blir en S med premium lakk ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA